• Empresa
  • Neix un gegant de pa de motllo

Neix un gegant de pa de motllo

Bimbo adquireix Panrico al fons de capital risc Oaktree i esdevindrà líder a l'Estat espanyol en el negoci de la brioixeria i el pa llescat

Un dels camions de Bimbo
Un dels camions de Bimbo
EFE
22 de Juny de 2015
Act. 22 de Juny de 2015
El grup mexicà Bimbo ha signat un preacord amb el fons de capital risc nord-americà Oaktree per comprar-li el 100% de Panrico, amb la qual cosa Bimbo es convertirà en el líder a Espanya del negoci del pa de motllo i la brioixeria. L'empresa, present en 22 països i amb base a Mèxic, va ser fundada per catalans i està controlada per les famílies Servitje, Jorba i Matas i presidida actualment per Daniel Servitje.

Fonts coneixedores del pacte han confirmat l'operació, que ha avançat el diari econòmic Expansión, que destaca que la companyia resultant facturarà prop de 700 milions d'euros i operarà amb marques líders com Bollycao, Silueta, Martínez, Bimbo, Donuts i Ortiz.

Les fonts consultades avisen, això no obstant, que encara poden passar prop de "quatre o sis mesos" fins que es tanqui l'operació, atès que Bimbo ha de revisar primer l'operativa i els estats financers de Panrico i rebre les corresponents autoritzacions de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), entre d'altres condicionants.

Bimbo adquireix Panrico lliure de deute després de la reestructuració duta a terme per Oaktree, que també ha assumit els últims anys el desgast generat per l'Expedient de Regulació d'Ocupació que va portar a terme el 2013.

Malgrat perdre 5,5 milions el 2014, Panrico ha aconseguit reduir substancialment els seus números vermells, atès que el 2013 va perdre 80 milions.

Per a aquest any, la previsió de la companyia és intentar tornar als beneficis i assolir un resultat brut d'explotació o Ebitda de 20 milions.

En virtut del pacte, Bimbo es quedarà amb els 2.000 empleats de Panrico, comprarà les seves marques i es quedarà amb les seves nou fàbriques a Espanya i Portugal.

Segons precisa Expansión, per facilitar que l'operació sigui aprovada per la CNMC s'ha pactat excloure de la transacció el negoci de venda de pa de motllo amb la marca Panrico tant a Espanya com a Portugal.

Les fonts consultades destaquen la solidesa del grup industrial Bimbo i la seva aposta pel llarg termini, i ressalten que l'acord serà "bo per a tothom".

Bimbo controla ara una quota de mercat en valor del 40,8% en pa i, amb Panrico, elevaria aquesta xifra al 49,3%, mentre que en brioixeria el nou grup passarà a controlar una quota de mercat en valor del 20%, en competència amb altres fabricants espanyols com Dulcesol i Adam Foods, una de les dues empreses fruit de l'escissió de Nutrexpa.

Bimbo acaba d'invertir 50 milions d'euros a construir a Azuqueca de Henares (Guadalajara) la major panificadora d'Europa.