El software de Nektria tiene en cuenta las preferencias horarias de entrega del consumidor y los recursos logísticos de la empresa | iStock

Innovació

Nektria signa acords amb DIA i Carrefour per millorar la logística d'última milla

La startup catalana ha desenvolupat una tecnologia que rendibilitza les franges horàries dels lliuraments

La startup Nektria ha desenvolupat una nova tecnològica que optimitza al màxim les experiències de lliurament en l'última milla: el delivery matching model, un SaaS (programari as a service) que opera en el moment de la compra i des del checkout del ecommerce, aconsegueix augmentar notablement la rendibilitat dels negocis i permet al consumidor triar quan rebre les seves compres. Per a resoldre el problema d'última milla, Nektria es centra en la gestió de les franges horàries de lliurament, com si es tractés d'un producte més. 

L'empresa ha comunicat que DIA i Carrefour han contractat el seu software per fer més eficients les seves entregues. "Ens hem desmarcat de la nostra posició de startup, convertint-nos en una empresa solvent amb una tecnologia altament validada”, afirma David Costa, CEO de Nektria.

“Per a adquirir un bon compromís de lliurament és imprescindible contestar a tres preguntes. Què lliuraràs? On ho lliuraràs? Quan ho lliuraràs? Tots els ecommerce saben donar resposta a les dues primeres preguntes. A Nektria hem desenvolupat la tecnologia necessària per respondre també a la tercera, i ho fem amb solucions que s'adapten a la demanda en temps real i als recursos i necessitats del negoci”, afirma Costa.

Per Nektria, el problema de la logística d'última milla no és l'eficiència del transport, sinó els punts de frustració generats per l'adquisició irresponsable de compromisos de lliurament per part del venedor. "El transport és cruel, un dia bo aconsegueixes no perdre diners, però les pèrdues generades un mal dia són irrecuperables", indica. En aquest sentit, el delivery matching model, treballa en dues direccions: aconsegueix el match perfecte entre els consumidors i els recursos logístics, i el match perfecte entre consumidors i les campanyes de màrqueting.