Inversió
El PERTE del vehicle elèctric aportarà 105 MEUR a la reindustrialització de Nissan
En les primeres concessions del PERTE, a la planta de Nissan de la Zona Franca se li ha concedit un 38% dels recursos demanats
El govern espanyol ha publicat les primeres concessions dels ajuts per descarbonitzar el sector del transport i l'automòbil amb fons europeus, el que es coneix com el PERTE del vehicle elèctric. El ministeri d'Indústria ha anunciat que aportarà 105 milions d'euros al projecte per mantenir l'activitat de l'antiga fàbrica de Nissan de la Zona Franca que impulsa el D-Hub, liderat per les catalanes QEV Technologies i BTech. A la resolució provisional, es proposa una subvenció de més de 100 milions d'euros i un préstec de 4,8.
Segons ha detallat l'executiu espanyol, amb la publicació del llistat de seleccionats pel Perte s'inicia el tràmit d'audiència perquè els interessats puguin formular durant deu dies les al·legacions que considerin convenients.
El hub de descarbonització que opta a la reindustrialització de la planta de Nissan a la Zona Franca va demanar 273,4 milions i se li ha concedit un 38% dels recursos. El grup va presentar públicament al març la nova marca Zeroid, una de les seves propostes per fabricar des de Barcelona una flota de vehicles 100% elèctrics. "Marca l'inici de la industrialització de les antigues plantes de Nissan a Barcelona, i es preveu que la producció arrenqui a principis del 2023 amb un volum de 60.000 vehicles a l'any", va defensar la marca aleshores. El projecte per reindustrialitzar la Zona Franca també contempla un espai per la fàbrica de motocicletes elèctriques Silence, participada per Acciona, i un espai per a projectes logístics que complementin l'activitat industrial del hub.
El llistat de projectes seleccionats en el conjunt de l'Estat el lideren Seat, Mercedes Benz i Ford, amb 167, 159 i 106 milions, respectivament. En el cas de Seat, l'ajut subvenciona el projecte Future: Fast Forward, format per 62 empreses i que espera mobilitzar 10.000 milions d'euros amb l'electrificació de les plantes de Martorell i Pamplona i la gigafàbrica de bateries de Sagunt (País Valencià). Segons la resolució, l'automobilística va demanar 362 milions, dels quals s'han adjudicat el 46%.