07
d'Abril
de
2015
Act.
07
d'Abril
de
2015
Home Meal Replacement, l'empresa titular de la cadena de menjar per emportar Nostrum, preveu obrir aquest any entre 30 i 50 nous establiments a Espanya, en línia amb les obertures de l'últim exercici, i fer el salt internacional a través d'un contracte de masterfranquícia.
La companyia, que ha tancat el 2014 amb una xifra de negoci de 12,12 milions d'euros, un 23% més, fa diversos anys que creix a doble dígit i planeja seguir fent-ho en els pròxims exercicis, segons explica el fundador i president de Home Meal, Quirze Salomó.
La firma, que des de finals de l'any passat cotitza al mercat Alternatiu Borsari (MAB), compta actualment amb una xarxa de 120 botigues a Catalunya, València, Aragó, Madrid, el País Basc, les Balears i el sud de França i Andorra.
El seu objectiu és arribar a tancament d'aquest 2015 entre 150 i 170 establiments, un creixement que focalitzarà principalment Catalunya, el seu mercat natural, encara que no descarta arribar al sud d'Espanya -Andalusia- "durant aquest any o el que ve" mitjançant un sistema de masterfranquícia, el mateix model que utilitzarà per a la seva expansió internacional.
L'empresa, que té la seva seu a Sant Vicenç de Castellet (Bages), ha participat recentment a París (França) en una fira internacional de franquícies per buscar masterfranquiciats, un tipus especial de contracte pel qual una empresa li concedeix a un altre empresari el dret a explotar i concedir franquícies en una zona en exclusiva.
"Estem oberts a qualsevol país europeu", assegura Salomó, que remarca, en qualsevol cas, que "la lògica diu que primer s'hauria d'anar a París".
L'empresari confia en què aquest mateix any es pugui signar el primer contracte de masterfranquiciat europeu: "Aquest any treballem de manera més modesta, comencem a ensenyar la poteta, i el que ve anirem de manera més seriosa", recalca Salomó.
En el marc de la seva expansió europea, Nostrum té previst llançar noves línies de productes que li permetin diversificar la seva carta actual i especialitzar-se en diferents àrees culinàries, a la vegada que dissenyarà nous plats per a la creació d'una carta "paneuropea".
Per finançar aquest pla de creixement, Nostrum preveu ampliar capital en 3,5 milions d'euros, un import que espera cobrir sense problemes, com ja va succeir el mes de novembre passat, quan la companyia va aconseguir captar 6,4 milions dels inversors, 1,4 milions més dels previstos inicialment.
Aquesta nova injecció de capital es destinarà a l'obertura de noves botigues i a les obres d'ampliació de la cuina central de Sant Vicenç de Castellet, on ara treballen unes 120 persones i d'on surten diàriament uns 50.000 plats preparats, des d'amanides i pasta a canelons, croquetes, carn o peix.
El 2012, Nostrum va decidir posar en marxa una agressiva política de preus i va rebaixar la majoria dels seus plats a un, dos i tres euros, una decisió que es va traduir en els primers mesos d'aplicació en un increment de les vendes d'entre el 300 i el 500%.
Quirze Salomó sosté que la voluntat de la companyia és mantenir aquesta política low cost a llarg termini, ja que la seva missió és convertir-se en "un referent europeu en l'àmbit del menjar preparat casolà" en un termini de quatre anys.
A més de l'obertura de noves botigues, Nostrum vol potenciar aquest any el negoci de les màquines d'autovenda (vending) en llocs com oficines, menjadors de fàbrica, zones d'estudiants o centres comercials.
Aquest negoci, sosté l'empresa catalana, permetrà augmentar el volum de vendes als franquiciats i fins i tot crear franquiciats que gestionin exclusivament conjunts de màquines de vending.
Actualment, Nostrum compta amb aquest tipus de màquines en onze empreses, encara que es troba "en negociacions molt avançades" per instal·lar-les a deu més.
La companyia, que ha tancat el 2014 amb una xifra de negoci de 12,12 milions d'euros, un 23% més, fa diversos anys que creix a doble dígit i planeja seguir fent-ho en els pròxims exercicis, segons explica el fundador i president de Home Meal, Quirze Salomó.
La firma, que des de finals de l'any passat cotitza al mercat Alternatiu Borsari (MAB), compta actualment amb una xarxa de 120 botigues a Catalunya, València, Aragó, Madrid, el País Basc, les Balears i el sud de França i Andorra.
El seu objectiu és arribar a tancament d'aquest 2015 entre 150 i 170 establiments, un creixement que focalitzarà principalment Catalunya, el seu mercat natural, encara que no descarta arribar al sud d'Espanya -Andalusia- "durant aquest any o el que ve" mitjançant un sistema de masterfranquícia, el mateix model que utilitzarà per a la seva expansió internacional.
L'empresa, que té la seva seu a Sant Vicenç de Castellet (Bages), ha participat recentment a París (França) en una fira internacional de franquícies per buscar masterfranquiciats, un tipus especial de contracte pel qual una empresa li concedeix a un altre empresari el dret a explotar i concedir franquícies en una zona en exclusiva.
"Estem oberts a qualsevol país europeu", assegura Salomó, que remarca, en qualsevol cas, que "la lògica diu que primer s'hauria d'anar a París".
L'empresari confia en què aquest mateix any es pugui signar el primer contracte de masterfranquiciat europeu: "Aquest any treballem de manera més modesta, comencem a ensenyar la poteta, i el que ve anirem de manera més seriosa", recalca Salomó.
En el marc de la seva expansió europea, Nostrum té previst llançar noves línies de productes que li permetin diversificar la seva carta actual i especialitzar-se en diferents àrees culinàries, a la vegada que dissenyarà nous plats per a la creació d'una carta "paneuropea".
Per finançar aquest pla de creixement, Nostrum preveu ampliar capital en 3,5 milions d'euros, un import que espera cobrir sense problemes, com ja va succeir el mes de novembre passat, quan la companyia va aconseguir captar 6,4 milions dels inversors, 1,4 milions més dels previstos inicialment.
Aquesta nova injecció de capital es destinarà a l'obertura de noves botigues i a les obres d'ampliació de la cuina central de Sant Vicenç de Castellet, on ara treballen unes 120 persones i d'on surten diàriament uns 50.000 plats preparats, des d'amanides i pasta a canelons, croquetes, carn o peix.
El 2012, Nostrum va decidir posar en marxa una agressiva política de preus i va rebaixar la majoria dels seus plats a un, dos i tres euros, una decisió que es va traduir en els primers mesos d'aplicació en un increment de les vendes d'entre el 300 i el 500%.
Quirze Salomó sosté que la voluntat de la companyia és mantenir aquesta política low cost a llarg termini, ja que la seva missió és convertir-se en "un referent europeu en l'àmbit del menjar preparat casolà" en un termini de quatre anys.
A més de l'obertura de noves botigues, Nostrum vol potenciar aquest any el negoci de les màquines d'autovenda (vending) en llocs com oficines, menjadors de fàbrica, zones d'estudiants o centres comercials.
Aquest negoci, sosté l'empresa catalana, permetrà augmentar el volum de vendes als franquiciats i fins i tot crear franquiciats que gestionin exclusivament conjunts de màquines de vending.
Actualment, Nostrum compta amb aquest tipus de màquines en onze empreses, encara que es troba "en negociacions molt avançades" per instal·lar-les a deu més.