10
de Maig
de
2017
Act.
10
de Maig
de
2017
"En el futur la gent no cuinarà", li va dir el pare l'any 1998. I el futur ha arribat, tal i com assegura Quirze Salomó, soci fundador de Nostrum i propietari d'una quarta part de la companyia en l'actualitat. "D'aquí a 25 anys serà difícil comprar menjar per preparar", augura l'empresari, que ja barrina quin serà el següent país on Nostrum apujarà la persiana.
El grup de Manresa, que preveu arribar als 35 milions d'euros de facturació enguany, es troba en plena expansió internacional i projecta posar un peu en mercats com Alemanya, Bèlgica o Holanda. En tots aquests països obrirà les portes a través de masterfranquícies com ja ha fet a França.
Amb unes vendes de 26 milions d'euros l'any 2016 i després d'obrir les primeres botigues en sòl francès, Nostrum projecta ara la conquesta de nous mercats al Vell Continent, on treu pit per ser el "primer player autòcton per volum de negoci en el futur", tal i com detalla Salomó. "Els líders mundials del menjar per emportar són tots americans –explica l'empresari–; de MacDonald's a Starbucks, passant per Pizza Hutt, els Estats Units concentren un 44% de les vendes mundials del sector, que compta amb una facturació agregada de 141.000 milions de dòlars, mentre que Europa només representa el 13% d'aquesta xifra".
Però l'aventura de Nostrum al Vell Continent va més enllà. La companyia pretén unificar la carta a tots els països europeus on tingui presència. "Volem que a Düsseldorf els clients puguin trobar plats catalans, i que a cadascun dels nostres restaurants es puguin trobar receptes representatives del continent", explica Salomó. Amb tot, la gran cuina de Nostrum seguirà estant a Manresa, on el grup elabora íntegrament els plats que es mengen a Catalunya, la resta d'Espanya i gran part de França. De cara a la conquesta de nous països, més allunyats de la seu del Bages, Nostrum obrirà petites seus on prepararà part dels plats que se serviran a les taules d'Alemanya o Holanda. Amb tot, però, com a mínim un 80% de la carta sortirà de la cuina manresana.
En la decisió salomònica de convertir Nostrum en el McDonald's europeu, el director general de Nostrum vol despenjar-se l'etiqueta de marca dirigida a un públic urbà i d'oficina que consumeix plats d'inspiració casolana en jornades laborals i obrir restaurants de carretera al més pur estil americà. Aquest nou concepte de locals, més dirigits al consum en temps d'oci, se suma a altres iniciatives recents com la dels enviaments a domicili.
El secret del preu
A banda de les receptes de tota la vida, lluny de les sofisticacions, Nostrum és conegut pels seus preus, amb plats que costen només un euro. Segons Salomó, un dels secrets perquè això sigui possible és tensar la logística al màxim, de la cuina a la taula, cosa que disminueix un 1% les pèrdues en menjar. "Els locals no fan comandes, sinó que reben els productes a partir dels plats que han venut". D'aquesta manera, i a base d'una forta inversió en softwares que detecten quines són les receptes que més bé funcionen en cada local, Nostrum s'assegura que el marge d'error sigui més baix.
D'altra banda, el secret dels preus baixos passa per limitar a la mínima expressió el número d'intermediaris. Nostrum manté acords amb diversos proveïdors del Bages que l'assorteixen dels productes que necessita. Això, sumat al gran volum de matèria prima que encarrega, permet a l'empresa de Salomó poder tenir un control més gran dels preus que paga a cada proveïdor. Una versió comarcal del que ja fan les grans multinacionals com Inditex o Mercadona.
El 25% de la companyia pertany a Quirze Salomó, que obre la porta a sortir de l'empresa. "A mesura que Nostrum vagi creixent, el meu capital s'anirà diluint –explica el directiu–; tinc altres negocis, per tant no descarto vendre les meves accions quan això passi". Al seu mercat local, Nostrum ha tingut un gran creixement gràcies a la fórmula de la franquícia. L'any 2015 va convertir-se en l'empresa que més contractes de franquícia va signar a Espanya. La companyia, que va debutar a la borsa el 2014, va facturar 26 milions d'euros en l'exercici 2016.
El grup de Manresa, que preveu arribar als 35 milions d'euros de facturació enguany, es troba en plena expansió internacional i projecta posar un peu en mercats com Alemanya, Bèlgica o Holanda. En tots aquests països obrirà les portes a través de masterfranquícies com ja ha fet a França.
Amb unes vendes de 26 milions d'euros l'any 2016 i després d'obrir les primeres botigues en sòl francès, Nostrum projecta ara la conquesta de nous mercats al Vell Continent, on treu pit per ser el "primer player autòcton per volum de negoci en el futur", tal i com detalla Salomó. "Els líders mundials del menjar per emportar són tots americans –explica l'empresari–; de MacDonald's a Starbucks, passant per Pizza Hutt, els Estats Units concentren un 44% de les vendes mundials del sector, que compta amb una facturació agregada de 141.000 milions de dòlars, mentre que Europa només representa el 13% d'aquesta xifra".
Però l'aventura de Nostrum al Vell Continent va més enllà. La companyia pretén unificar la carta a tots els països europeus on tingui presència. "Volem que a Düsseldorf els clients puguin trobar plats catalans, i que a cadascun dels nostres restaurants es puguin trobar receptes representatives del continent", explica Salomó. Amb tot, la gran cuina de Nostrum seguirà estant a Manresa, on el grup elabora íntegrament els plats que es mengen a Catalunya, la resta d'Espanya i gran part de França. De cara a la conquesta de nous països, més allunyats de la seu del Bages, Nostrum obrirà petites seus on prepararà part dels plats que se serviran a les taules d'Alemanya o Holanda. Amb tot, però, com a mínim un 80% de la carta sortirà de la cuina manresana.
En la decisió salomònica de convertir Nostrum en el McDonald's europeu, el director general de Nostrum vol despenjar-se l'etiqueta de marca dirigida a un públic urbà i d'oficina que consumeix plats d'inspiració casolana en jornades laborals i obrir restaurants de carretera al més pur estil americà. Aquest nou concepte de locals, més dirigits al consum en temps d'oci, se suma a altres iniciatives recents com la dels enviaments a domicili.
El secret del preu
A banda de les receptes de tota la vida, lluny de les sofisticacions, Nostrum és conegut pels seus preus, amb plats que costen només un euro. Segons Salomó, un dels secrets perquè això sigui possible és tensar la logística al màxim, de la cuina a la taula, cosa que disminueix un 1% les pèrdues en menjar. "Els locals no fan comandes, sinó que reben els productes a partir dels plats que han venut". D'aquesta manera, i a base d'una forta inversió en softwares que detecten quines són les receptes que més bé funcionen en cada local, Nostrum s'assegura que el marge d'error sigui més baix.
D'altra banda, el secret dels preus baixos passa per limitar a la mínima expressió el número d'intermediaris. Nostrum manté acords amb diversos proveïdors del Bages que l'assorteixen dels productes que necessita. Això, sumat al gran volum de matèria prima que encarrega, permet a l'empresa de Salomó poder tenir un control més gran dels preus que paga a cada proveïdor. Una versió comarcal del que ja fan les grans multinacionals com Inditex o Mercadona.
El 25% de la companyia pertany a Quirze Salomó, que obre la porta a sortir de l'empresa. "A mesura que Nostrum vagi creixent, el meu capital s'anirà diluint –explica el directiu–; tinc altres negocis, per tant no descarto vendre les meves accions quan això passi". Al seu mercat local, Nostrum ha tingut un gran creixement gràcies a la fórmula de la franquícia. L'any 2015 va convertir-se en l'empresa que més contractes de franquícia va signar a Espanya. La companyia, que va debutar a la borsa el 2014, va facturar 26 milions d'euros en l'exercici 2016.