Oasis Hunters, a la recerca del paradís del turisme rural
Una startup que localitza, tria i prepara escapades rurals secretes
El turisme rural sempre s'ha considerat una proposta poc agosarada i només cal donar un cop d'ull a les dades, l'edat mitjana de viatgers rurals oscil·la entre els 40 i els 50 anys. Tot i això, moltes de les activitats que pot oferir el turisme rural van dirigides a altres públics més joves o inclòs, en alguns casos, poden arribar a aglutinar activitats turístiques per a totes les edats. D'aquesta necessitat d'adoptar una nova mirada pel turisme rural neix Oasis Hunters, la startup catalana per a trobar la casa rural adient per a les necessitats del viatger.
"Sempre ens ha agradat perdre'ns per algun lloc", explica Joshua Molina, cofundador d'Oasis Hunters. Ell i la seva parella Marina Teixidor van veure una oportunitat de mercat dins la seva passió: viatjar. Tot i això, els seus viatges tenien quelcom especial, ells volien trobar llocs allunyats dels centres turístics de sempre, cases rurals i activitats per a, tal com descriu el mateix fundador, "Fugir de la ciutat". Així doncs, van començar la seva strartup, un marketplace on poder organitzar escapades rurals amb centenars d'activitats, però amb un gir distintiu: els destins són secrets fins 48 hores abans de començar l'aventura.
L'empresa, que va néixer en temps de pandèmia, tenia l'objectiu d'apropar el món rural a totes aquelles persones que volien escapar-se dels nuclis urbans, però sempre preservant l'anonimat dels llocs on anar: "És la nostra manera de popularitzar el turisme rural, però sense fer que aquests indrets perdin la seva essència", recorda Molina. En aquest sentit, la startup que va començar gràcies a la col·laboració de Barcelona Activa, vol preservar l'anonimat i el secretisme de les seves cases rurals per tal d'aconseguir que no es converteixin en localitzacions superpoblades o molt turístiques.
Molina: "Les recerques en el nostre cercador poden ser personalitzades, és a dir, encara que sigui un lloc secret no té perquè no ser a gust del consumidor"
Però, com funciona realment aquesta companyia? Doncs bé, el client registra les seves dades, els dies que vol viatjar i les persones que seran, però a part també pot triar la distància a la qual es troba l'establiment rural: "Les recerques en el nostre cercador poden ser personalitzades, és a dir, encara que sigui un lloc secret no té perquè no ser a gust del consumidor", descriu Molina. En aquest context, la companyia també té contractes de col·laboració amb empreses rurals que proposen activitats properes als establiments. D'aquesta manera, quan un client marxa a alguna localització se li envia una guia amb les possibles activitats que podrà realitzar: "Tenim des d'activitats gastronòmiques fins a activitats més d'oci i natura; totes amb descomptes gràcies a les nostres col·laboracions", recorda el cofundador d'Oasis Hunters.
Caçadors d'oasis
Una altra de les grans qualitats d'aquesta empresa és la qualitat garantida dels llocs on pots anar, ja que totes les cases rurals han estat prèviament triades i provades pels mateixos treballadors i fundadors de la companyia. D'aquesta manera, els llocs sempre són de qualitat i no hi ha sorpreses (a part de la incògnita de no saber on vas). Tot i això, la necessitat de provar les cases rurals s'ha tornat una complicació durant l'expansió per Espanya d'Oasis Hunters, és per això que des de la mateixa companyia van obrir una iniciativa per trobar bloggers, influencers o especialistes en turisme rural arreu d'Espanya perquè provessin les cases en les quals estaven interesats.
Molina: "No donem detalls ni localitzacions de cap de les cases amb les quals treballem i el client només sap on va dos dies abans de sortir"
"Nosaltres vam proposar un projecte de col·laboració on fèiem que aquests influencers provessin les instal·lacions i en general els llocs que ens interessaven a canvi d'un informe complet sobre les localitzacions i del fet que fessin la seva pròpia creació de contingut de l'establiment", explica el cofundador de la companyia. Aquest projecte doncs, suposa un gran canvi per l'empresa, ja que la distància ja no és un problema per poder trobar instal·lacions de turisme rural adients per a la companyia.
El factor secret
Les agències de viatges o els portals de turisme rural es poden convertir en la competència més directa que té la companyia, tot i això ells tenen una qualitat que els distingeix d'altres portals: el secretisme dels viatges. "No donem detalls ni localitzacions de cap de les cases amb les quals treballem i el client només sap on va dos dies abans de sortir", descriu Molina. El cofundador també afegeix que aquesta incògnita conforma una proposta de valor per a l'empresa i "atrau a més clients". A més, és pràcticament impossible repetir destí amb Oasis Hunters, ja que la mateixa companyia revisa els usuaris que repeteixen experiència i s'assegura del fet que no acabin a la mateixa casa rural que l'última vegada: "El fet de sempre anar a llocs diferents fa que tinguem usuaris que repeteixen", afegeix Molina.
En poc menys d'un any, Oasis Hunters ja té vuit treballadors, un creixement que, tal com explica el cofundador, "fa adonar-se que realment hi ha una oportunitat de mercat". A part, des que van començar, l'empresa ja ha ajudat uns 1.000 usuaris a trobar les seves vacances rurals secretes a través de la seva pàgina web. Així doncs, i tal com recorda Joshua Molina: "Estem aconseguint apropar aquestes cases rurals a la gent, però sense que perdin aquest factor desconegut, perquè al cap i a la fi no deixen de ser oasis".