• Empresa
  • Ocells enfadats que catapulten a l'èxit

Ocells enfadats que catapulten a l'èxit

L'empresa Giromax ha aprofitat l'adquisició de la llicència d'Angry Birds per fer un gran salt internacional

Anna Sanfeliu, directora general de Giromax
Anna Sanfeliu, directora general de Giromax
Albert Segura
07 de Juliol de 2013
Act. 08 de Juliol de 2013

L'impacte dels jocs per a dispositius mòbils s'ha materialitzat en èxits com el dels Angry Birds. Saber com aprofitar un auge d'aquestes característiques pot marcar la diferència entre l'estancament o l'explosió revulsiva d'un negoci, i això és el que ha aconseguit l'empresa Giromax, amb seu a Barberà del Vallès. La firma va adquirir la llicència per comercialitzar productes editorials col·leccionables amb el segell dels ocells enfadats i sumar-la així al gruix de llicències que ja tenien, fet que els ha obert les portes en una gran quantitat de països.

Reestructuració organitzativa
L'empresa va ser fundada a principis dels anys 2000 amb un marcat caràcter familiar, dedicada a les arts gràfiques. A finals de l'any passat van optar per dividir la companyia en dues sota el mateix paraigües: Giromax, dedicada al negoci de creació i comercialització de productes col·leccionables de paper i cartró, i Giisa, encarregada de la producció. "El nostre creixement era pronunciat i vam decidir dividir el negoci per motius de costos i gestió", assenyala Anna Sanfeliu, directora general de Giromax.

Adaptació a les tendències
Això els ha permès concentrar-se en la recerca de tendències i treballar per obtenir les darreres llicències de moda, com Disney, Peppa Pig o els Barrufets. La incorporació el juny de 2012 dels Angry Birds, però, els va permetre fer un salt que ha suposat un creixement sostingut del 15% els primers 4 mesos. "Arran d'obtenir la llicència hem pogut anar adquirint-ne més d'altres productes, i això es tradueix en un creixement a dia d'avui del 30%", assegura la directora general.

La llicència es va convertir en la carta de presentació per als nous clients i països, que entre d'altres els ha permès posar els peus en fires on ara fa un any no hi tenien accés. A curt termini, per exemple, participaran a trobades internacionals a Hong Kong a l'octubre i a Nuremberg al febrer.

Innovació
La firma s'havia dedicat sempre a la producció editorial de cromos, targetes, fotos o llibres d'activitats, però van patentar un nou producte, els Clay Buddies, ninots de plastilina amb instruccions perquè l'usuari els modeli i els afegeixi elements de cartró que ja venen inclosos en el paquet per a fer figures com per exemple la del Gran Barrufet."Aquest és un nou concepte que vam introduir ara fa un any a casa nostra i que ha tingut una molt bona resposta", assenyala Sanfeliu.

L'empresa va provar el producte primer a Anglaterra ara fa dos anys amb els Moshi Monsters, i en van vendre 300.000 unitats. Els bons resultats els van fer cambiar el packaging i oferir el producte a l'estat espanyol en diferents gammes, d'entre els 3 i els 15 euros.

Diversificació
Sanfeliu considera que es tracta d'un dels aspectes clau de l'èxit de l'empresa, gràcies a que toquen diferents mercats, productes o canals de distribució. "Cada llicència funciona de manera diferent, n'hi ha que tenen més èxit en països com Estats Units o Hongria, com els Angry Birds, i d'altres com els Barrufets, amb més acceptació a Eslovènia i Polònia, per això cal tenir una diversitat de productes i opcions", explica.

'Partners' internacionals
L'empresa opta per una distribució en col·laboració amb socis de cada un dels 70 països en què comercialitza els seus productes, com ara Austràlia, l'Índia o els Estats Units. "La nostra intenció no és obrir seus arreu del món, som una empresa familiar i volem seguir-ho sent", assenyala Sanfeliu. Per aquest motiu la producció es segueix concentrant a Barberà del Vallès, però compten amb personal que pugui distribuir els seus productes a cada zona on els comercialitzen.