L'impacte dels jocs per a dispositius mòbils s'ha materialitzat en èxits com el dels Angry Birds. Saber com aprofitar un auge d'aquestes característiques pot marcar la diferència entre l'estancament o l'explosió revulsiva d'un negoci, i això és el que ha aconseguit l'empresa Giromax, amb seu a Barberà del Vallès. La firma va adquirir la llicència per comercialitzar productes editorials col·leccionables amb el segell dels ocells enfadats i sumar-la així al gruix de llicències que ja tenien, fet que els ha obert les portes en una gran quantitat de països.
Reestructuració organitzativa
L'empresa va ser fundada a principis dels anys 2000 amb un marcat caràcter familiar, dedicada a les arts gràfiques. A finals de l'any passat van optar per dividir la companyia en dues sota el mateix paraigües: Giromax, dedicada al negoci de creació i comercialització de productes col·leccionables de paper i cartró, i Giisa, encarregada de la producció. "El nostre creixement era pronunciat i vam decidir dividir el negoci per motius de costos i gestió", assenyala Anna Sanfeliu, directora general de Giromax.
Adaptació a les tendències
Això els ha permès concentrar-se en la recerca de tendències i treballar per obtenir les darreres llicències de moda, com Disney, Peppa Pig o els Barrufets. La incorporació el juny de 2012 dels Angry Birds, però, els va permetre fer un salt que ha suposat un creixement sostingut del 15% els primers 4 mesos. "Arran d'obtenir la llicència hem pogut anar adquirint-ne més d'altres productes, i això es tradueix en un creixement a dia d'avui del 30%", assegura la directora general.
La llicència es va convertir en la carta de presentació per als nous clients i països, que entre d'altres els ha permès posar els peus en fires on ara fa un any no hi tenien accés. A curt termini, per exemple, participaran a trobades internacionals a Hong Kong a l'octubre i a Nuremberg al febrer.
Innovació
La firma s'havia dedicat sempre a la producció editorial de cromos, targetes, fotos o llibres d'activitats, però van patentar un nou producte, els Clay Buddies, ninots de plastilina amb instruccions perquè l'usuari els modeli i els afegeixi elements de cartró que ja venen inclosos en el paquet per a fer figures com per exemple la del Gran Barrufet."Aquest és un nou concepte que vam introduir ara fa un any a casa nostra i que ha tingut una molt bona resposta", assenyala Sanfeliu.
L'empresa va provar el producte primer a Anglaterra ara fa dos anys amb els Moshi Monsters, i en van vendre 300.000 unitats. Els bons resultats els van fer cambiar el packaging i oferir el producte a l'estat espanyol en diferents gammes, d'entre els 3 i els 15 euros.
Diversificació
Sanfeliu considera que es tracta d'un dels aspectes clau de l'èxit de l'empresa, gràcies a que toquen diferents mercats, productes o canals de distribució. "Cada llicència funciona de manera diferent, n'hi ha que tenen més èxit en països com Estats Units o Hongria, com els Angry Birds, i d'altres com els Barrufets, amb més acceptació a Eslovènia i Polònia, per això cal tenir una diversitat de productes i opcions", explica.
'Partners' internacionals
L'empresa opta per una distribució en col·laboració amb socis de cada un dels 70 països en què comercialitza els seus productes, com ara Austràlia, l'Índia o els Estats Units. "La nostra intenció no és obrir seus arreu del món, som una empresa familiar i volem seguir-ho sent", assenyala Sanfeliu. Per aquest motiu la producció es segueix concentrant a Barberà del Vallès, però compten amb personal que pugui distribuir els seus productes a cada zona on els comercialitzen.
Ocells enfadats que catapulten a l'èxit
L'empresa Giromax ha aprofitat l'adquisició de la llicència d'Angry Birds per fer un gran salt internacional
07
de Juliol
de
2013
Act.
08
de Juliol
de
2013