• Empresa
  • Pere Bonet, ideòleg de les bombolles Freixenet

Pere Bonet, ideòleg de les bombolles Freixenet

El director de comunicació de la companyia ha estat escollit nou president del Consell del Cava

Pere Bonet, director de comunicació de Freixenet
Pere Bonet, director de comunicació de Freixenet
Victor Solvas
24 de Juliol de 2013
Act. 03 d'Abril de 2014
Tot país té empreses que l'abanderen. En el cas de Catalunya, potser el cas més clar és el del cava Freixenet, fins el punt que quan s'ha volgut atacar a nivell comercial el país a través de boicots, la companyia sempre ha estat en el centre de la diana. Al darrere d'aquesta marca global, amb una facturació superior als 500 milions d'euros i vendes arreu del món, està el seu responsable de comunicació, Pere Bonet. Des d'aquest dimarts, Bonet també és el màxim representant del producte, després de ser escollit com a nou president del Consell del Cava.

El seu cognom li ha determinat la carrera. Els Bonet porten un segle gestionant la companyia i copen el seu consell directiu. Tot i aquest caràcter familiar, l'empresa és reconeguda per la seva capacitat innovadora, i en això té molt a veure el treball de Bonet en el terreny de la comunicació. "Diferenciar-se com a marca és cada cop més complicat", reconeixia en una reunió de Dircom Aragó.

Bombolles de Nadal
Malgrat les complicacions per diferenciar-se que exposa Bonet, el cert és que Freixenet és una marca reconeguda i representativa del seu sector, i en part es deu a la seva política de comunicació i màrqueting. "Avui les persones reben un 4.500 impactes al dia, pel que és gairebé impossible que en recordin algun", explicava en la mateixa reunió. I com s'ho ha fet Freixenet per quedar-se en la memòria dels consumidors? En bona part, gràcies als seus anuncis nadalencs, tan esperats com les pròpies campanades de cap d'any. Pere Bonet és l'ideòleg de les famoses bombolles freixenet, que han vestit de daurat a figures com Shakira, Penélope Cruz, Gwyneth Paltrow o a l'equip de natació sincronitzada.

El lideratge de la marca i el seu nou càrrec, però, obliguen a Bonet a tenir una visió global sobre el sector, i així ho ha expressat en diverses ocasions. En una entrevista a la televisió de Vilafranca, en que explicava els motius de la seva candidatura a la presidència del Consell del Cava, explicava la seva preocupació per la devaluació del producte, amb la presència d'ofertes a baix cost que repercutien sobre la percepció d'excel·lència del cava. "El cava és un producte plural, i molts productors creuen que el seu producte només és seu quan en realitat forma part d'un tot; el cava no es mereix estar a menys de dos euros".

Exportació contra els boicots
Entre els casos més complicats amb els que ha hagut de batallar Bonet com a cap de comunicació de Freixenet està el dels boicots, que des de mitjans de la darrera dècada van apareixent amb més o menys força depenent del grau de conflictivitat nacional entre Catalunya i la resta de l'estat. El cert és que les vendes nacionals s'han mantingut o han caigut en els darrers anys, de manera que la via de creixement pel sector ha estat a l'exterior. En l'últim any, el sector va col·locar un 1,5% més d'ampolles de cava a la resta del món. "Nosaltres fem un cava molt bon fet, el millor de cada segment; la resta no depèn de nosaltres", explicava en roda de premsa a finals del curs passat.