AUTOMOCIÓ
El pla de Seat per fabricar bateries
El president de l'automobilística vol tenir una planta prop de Martorell per muntar les bateries dels cotxes elèctrics
Seat vol tenir una fàbrica de bateries a prop de la seva planta de Martorell. Així ho expressa el president de la companyia, Wayne Griffiths, en una entrevista publicada a El Periódico. Si Volkswagen va anunciar que aixecaria unes instal·lacions al sud d'Europa, Griffiths assegura que la intenció és que sigui a Espanya, però que encara no se n'ha decidit la ubicació.
Ha volgut distingir entre una fàbrica de cel·les de bateria i una de muntatge de bateries. "El que nosaltres sí que necessitem és fer aquest muntatge prop de Martorell. Aquesta planta generarà feina i volem tenir-la aprop", ha indicat. Tot això ho ha d'accelerar el Green Deal, ja que les directrius europees són que a l'any 2030, més de la meitat dels cotxes que venguin les marques han de ser elèctrics.
Ara, a Espanya se'n comercialitzen només un 5% del total, mentre que a Europa el mercat ja ha arribat al 10%. Per arribar al 60% que demana la UE d'aquí nou anys, cal infraestructura i talent. De fet, el president de Seat ha recordat que l'empresa té intenció de contractar 500 joves per formar-los i contribuir al desenvolupament del cotxe elèctric.
Aquesta mateixa setmana, la companyia ha anunciat un canvi en la direcció del projecte d'electrificació. Lourdes de la Sota assumirà el càrrec de directora d'estratègia corporativa a partir de l'1 de juny i encapçalarà el projecte d'electrificació. Sí o sí, aquest pla passa per fer un cotxe elèctric a Martorell, que sigui competitiu i tingui un preu d'entre 20.000 i 25.000 euros. "Si no fas cotxes, no tindrem punts de càrrega i al revés; ara, s'està accelerant", ha conclòs.