El CEO de Plazy, Davide Brea | Cedida

Empresa

Plazy, la catalana que renta els vaixells de la Copa Amèrica amb només un litre i mig d'aigua

L'empresa aconsegueix rentar embarcacions amb només una ampolla d'aigua, en lloc dels 300 litres habituals

Proporcionar una solució més sostenible i eficient per a la neteja de vehicles a domicili, cases i embarcacions va ser la idea inicial que va portar a Davide Brea a prioritzar la sostenibilitat en els seus processos de neteja amb vapor. Aquests processos es complementen amb productes especialitzats, en la seva majoria biodegradables. Així va néixer fa quatre anys Plazy, un projecte que s’ha posicionat com l’única startup capaç de rentar embarcacions senceres amb l'aigua que hi cap en una sola ampolla.

Com moltes iniciatives, Plazy va sorgir d'una necessitat personal. Tot va començar quan Davide Brea va deixar el seu cotxe a l'aeroport de Barcelona mentre viatjava per negocis, i el servei d'estada incloïa la neteja del vehicle. "Durant tot el viatge no vaig deixar de pensar-hi", recorda Brea en una entrevista a VIA Empresa. "M'encanta tenir el cotxe net, i vaig pensar en la possibilitat de fer-ho en qualsevol moment i lloc, però de manera sostenible". Així va néixer Plazy, una empresa que ofereix un servei de rentada professional a mà, en sec i a domicili, cosa que permet als seus clients estalviar temps i fins a un 99% d’aigua a cada rentada.

L'empresa pot rentar embarcacions utilitzant només un litre i mig d'aigua, molt per sota dels 300 litres que es consumeixen habitualment

Plazy, amb seu a Sabadell, destaca per oferir un servei de neteja ecològic mitjançant l'ús de vehicles elèctrics. Això assegura que la neteja es realitzi sense emissions, evitant que els clients hagin de desplaçar-se amb els seus propis vehicles. 

La Copa Amèrica, una nova oportunitat 

Barcelona es converteix en la capital de la competició nàutica mundial amb la celebració de la 37a Copa Amèrica | ACN

Després d'iniciar-se com a empresa especialitzada en el rentatge sostenible de cotxes a domicili i ampliar els seus serveis al sector de la neteja domèstica, la startup catalana ha fet un pas endavant aquest any entrant al mercat nàutic. Gràcies al seu sistema de neteja amb vapor, l'empresa pot rentar embarcacions utilitzant només un litre i mig d'aigua, molt per sota dels 300 litres que es consumeixen habitualment. Amb la celebració de la Copa Amèrica i el creixement de l'economia blava, Plazy està aprofitant aquesta oportunitat per impulsar la seva nova línia de negoci.

L'empresa ha adaptat el seu model de negoci per afrontar els reptes de la sequera que ha afectat Catalunya. En resposta a les severes restriccions sobre l'ús de l'aigua, Plazy ha desenvolupat una solució innovadora. Mentre que els mètodes convencionals requereixen fins a 300 litres d'aigua, la seva tecnologia avançada permet netejar embarcacions —incloent algunes de les que participen en la Copa Amèrica de vela a Barcelona— utilitzant únicament 1,5 litres d'aigua, l'equivalent a una ampolla gran. “Ja hem netejat vaixells grans, cosa que no havíem previst inicialment, i això ens ha impulsat a accelerar el projecte”, explica Brea. “Estem obrint molts punts de costa; ja estem presents a la Costa del Sol i a Vigo, i estem a punt d’obrir a Alacant, València i Palma. Necessitem accelerar aquest projecte perquè hi tenim moltes esperances.”

Brea (Plazy): “Ja estem presents a la Costa del Sol i a Vigo, i estem a punt d’obrir a Alacant, València i Palma”

Actualment, l'empresa té quasi 40 treballadors i uns 8.000 clients. Entre ells, destaquen clients com els Mossos d'Esquadra i la Guàrdia Urbana de Barcelona. “Ja hem realitzat més de 10.000 serveis en quatre anys i, en menys d'un any, hem obert a més de 15 ciutats. La nostra idea és arribar a tota Espanya abans de finalitzar el 2024, i creiem que és factible aconseguir-ho. Estem molt contents amb els resultats i amb l’entrada de grans empreses”, afegeix el CEO.

Plazy ja apuntava maneres des del seu llançament, però ha estat amb la seva nova línia de negoci de neteja sostenible d'embarcacions quan ha assolit un èxit rotund. En només un any, l'empresa ha aconseguit netejar 15 vaixells participants en la Copa Amèrica de Barcelona. Des de llavors, aquesta startup catalana ha experimentat un creixement espectacular, passant d'una facturació mensual de 7.000 euros el 2023 a 30.000 euros aquest mes.

A curt termini, l'objectiu és convertir Plazy en un referent i tancar l'any amb un posicionament consolidat a tot Espanya, ocupant tot el territori nacional. A mitjà termini, la meta és internacionalitzar el projecte i expandir-se més enllà de les fronteres.