• Empresa
  • 'Pokémon Go' catapulta Nintendo

'Pokémon Go' catapulta Nintendo

Les accions del fabricant japonès de videojocs s'han revaloritzat un 58% des del llançament del nou videojoc

La realitat augmentada és la clau de l'èxit de 'Pokémon Go'
La realitat augmentada és la clau de l'èxit de 'Pokémon Go'
Europa Press
12 de Juliol de 2016
Act. 12 de Juliol de 2016
Les accions del fabricador japonès de videojocs Nintendo s'han revaloritzat un 58% des del llançament dimecres passat de Pokémon Go, l'aplicació de realitat augmentada del clàssic videojoc de la companyia nipona, que ha desllorigat una autèntica febre a tot el món en els últims dies.

En la sessió d'aquest dimarts en la Borsa de Tòquio, les accions de Nintendo han tancat amb un alça del 12,73%, fins a 22.840 iens, després de registrar el dilluns una pujada del 24,52%, la seva major revaloració intradia des del seu debut a la Borsa de Tòquio el 1983.

D'aquesta manera, la capitalització de mercat de la companyia japonesa de videojocs assolia els 3,24 bilions de iens (31.360 milions d'euros), la qual cosa suposa una revaloració de l'empresa de més de 13.000 milions d'euros des del llançament de l'aplicació.

De fet, segons les dades ofertes per la firma d'investigació de mercats App Annie, aquesta aplicació de realitat augmentada desenvolupada per Niantic i The Pokémon Company lidera les descàrregues en les botigues d'Apple i Google per a EUA des de dijous passat.

De moment, l'aplicació s'ha llançat de manera oficial als mercats d'EUA, Austràlia i Nova Zelanda i, segons el Financial Times, s'espera que el seu llançament a Japó coincideixi el proper 16 de juliol amb un període festiu de tres dies al país nipó.

Segons l'anàlisi de Macquarie, la inversió de Nintendo a Niantic reporta a la companyia japonesa el 10% dels ingressos dePokémon Go a través de les botigues online per Apple i Android, encara que Nintendo es beneficiarà també de la seva participació del 33% a The Pokémon Company, que obté al seu torn un 30% d'aquests ingressos.

Per la seva banda, els analistes de JP Morgan citats pel diari britànic calculen que en cas que Pokémon Go generés uns ingressos bruts mensuals de 10.000 milions de iens (87 milions d'euros), l'aplicació impulsaria el benefici anual de Nintendo en menys de 10.000 milions de iens.

En aquest sentit, Morgan Stanley estima que el joc hauria d'aconseguir uns ingressos mínims mensuals d'entre 15.000 i 20.000 milions de iens (130 i 175 milions d'euros) per tenir un impacte significatiu en els comptes de Nintendo.

La multinacional japonesa creadora de Súper Mario i Zelda publicarà els resultats corresponents al seu primer exercici fiscal, entre els mesos d'abril i juny, el proper 27 de juliol.

En el seu últim exercici fiscal, Nintendo va obtenir un benefici net atribuït de 16.505 milions de iens (131 milions d'euros), 60,5% menys que un any abans, mentre les seves vendes van sumar 504.459 milions de iens (4.005 milions d'euros), un 8,2% menys.