• Empresa
  • Privalia de rècord: 20.000 comandes al dia

Privalia de rècord: 20.000 comandes al dia

La companyia de venda online barcelonina tanca el 2014 amb un increment del 10% de la seva facturació, el que els suposa 400 milions euros de benefici

La moda representa el 70% de les vendes de Privalia a l'estat espanyol
La moda representa el 70% de les vendes de Privalia a l'estat espanyol
ACN
06 de Març de 2015
Act. 06 de Març de 2015

L'aposta de Privalia per ubicar el seu centre logístic a Tarragona està donant el seus fruits. En els primers sis mesos de posada en marxa de la nau al polígon de Vila-rodona (Alt Camp), l'outlet de marques per Internet líder a l'Estat ha assolit la xifra rècord de més de 20.000 comandes en un sol dia -unes 14 comandes per minut-, el doble dels paquets que sortien de l'antiga nau a Zona Franca en els inicis.

La companyia catalana, present a cinc països, acaba de tancar la frenètica campanya de Nadal, que concentra el 30% de les vendes de tot l'any. Els resultats, que han crescut un 10% respecte l'any anterior, els han permès tancar el 2014 amb una facturació de 400 milions d'euros.

Mobilitat, factor clau 
Un 70% de les visites que rep Privalia provenen de mòbil i més de la meitat de les vendes, concretament un 54%, es fan a través d'aquests dispositius.

El fet que el client pugui consultar des de qualsevol lloc aquest aparador de marques amb descomptes de fins al 70% garanteix l'èxit i permet combatre mesos de menor venda, com sol ser a principis d'any i el període d'estiu.

Nou anys d'èxit
El portal de comerç electrònic ha experimentat una gran evolució en els menys de deu anys de vida de la companyia barcelonina. L'aventura que engegaven Lucas Carné i José Manuel Villanueva l'any 2006 s'ha convertit en una gran companyia que s'ha expandit a Itàlia, Brasil, Mèxic i França, amb una plantilla que supera el miler de treballadors que tramiten més de 6 milions de comandes l'any.

A les oficines de Barcelona, situades en una antiga nau industrial del barri del Poblenou, al centre del districte econòmic del 22@, hi treballen més de 300 persones. Prop d'una cinquantena integren un potent equip comercial dedicat a la cerca de marques reconegudes.

Es tracta d'un local de 4.500 metres quadrats, amb un sostre alt que permet l'entrada de llum i espais diàfans, on els professionals de Privalia treballen en zones comunes. Pel que fa al magatzem, Privalia va apostar el juliol passat per instal·lar-se en unes naus a Vila-rodona de 20.000 metres quadrats repartits en sis naus.

Vila-rodona, únic centre logístic
És l'únic centre de Privalia a tot l'Estat. La companyia va renunciar a l'antiga nau de la Zona Franca, no sols perquè tenia la meitat de superfície, sinó perquè logísticament era menys flexible. Si bé estava molt automatitzada, la diversitat de paquets i les dificultats per escalar l'espai alentien el procés. "Primer vam traslladar a Vila-rodona els productes de volum, com mobles, i al final ho vam portar tot ", diu del Pozo.

Des d'aquesta nau es gestionen el 100% de les comandes a tot l'Estat i un 30% del volum d'Itàlia, país amb qui comparteixen part de la logística. S'hi mou molta activitat. Mentre uns treballadors s'encarreguen d'empaquetar comandes, altres revisen estoc armats amb uns lectors de codis de barres manuals entre les més de 80.000 caselles per guardar productes. Hi treballen entre 150 i 240 persones, segons l'època de l'any -un 75% són d'ID Logístics i el 25% restant provenen d'empreses de treball temporal. Una cinquantena de tràilers entren i surten diàriament de les instal·lacions, ubicades a tocar del peatge de l'autopista AP-2.

Els productes estrella i el perfil de client
Privalia ven majoritàriament moda, calçat i roba esportiva. Un 70% de les seves vendes són d'aquest sector. Si bé la roba és el producte estrella, també hi ha aparells de gran èxit com l'aspiradora 'Roomba' o la cafetera' Nespresso'.

Els productes de la llar han despuntat en els últims anys i han doblat la seva presència a Privalia. Amb tot, llar, mobiliari i tecnologia encara representen el 20% de l'oferta, mentre puericultura i objectes diversos ronden el 10%.

Pel que fa al perfil del comprador, un 70% són dones -d'aquestes, la meitat són mares. En relació a l'edat, és un client d'entre 25 a 45 anys. De fet, la plantilla de Privalia també és molt jove.