• Empresa
  • Privalia vol augmentar un 10% les vendes a Espanya

Privalia vol augmentar un 10% les vendes a Espanya

La primera botiga outlet online de marques de moda preveu tancar aquest any amb beneficis

Una treballadora de l'empresa en línia Privalia
Una treballadora de l'empresa en línia Privalia
EFE
17 de Novembre de 2013
Act. 17 de Novembre de 2013

L'outlet de venda de moda a Internet, Privalia, preveu augmentar aquest any en un 10 % la seva facturació a Espanya i tancar l'exercici, per primera vegada des de la seva creació, el 2006, amb beneficis.

En una entrevista, el director general de Privalia a Espanya, Miguel Giribet, explica que les vendes s'han mantingut positives en els primers mesos d'aquest any, encara que ha estat a partir de setembre quan la firma ha vist créixer significativament la facturació al mercat espanyol.

A mitjans d'any hem notat una inflexió positiva en les vendes, especialment a partir de setembre, el que és un indicador de recuperació", assenyala el directiu, que recorda, a més, que l'últim trimestre de l'any és sempre el de major activitat, en coincidir amb el canvi de temporada i la campanya de Nadal.


I és que en plena crisi econòmica a Espanya, Privalia, que està especialitzada en la venda d'articles de marca amb importants descomptes, espera facturar al mercat nacional prop d'un 10 % més i obtenir al voltant d'aquest mateix percentatge de ebitda (benefici brut d'explotació).

Privalia, de fet, preveu créixer aquest any en els cinc països en els quals opera, que a més d'Espanya són Itàlia, Alemanya, Mèxic i el Brasil, i finalitzar l'exercici amb resultat positiu i amb un augment de la facturació global de dos dígits.

"Aquest és el primer any en el qual com a grup som rendibles. És una fita i l'evolució natural del negoci", comenta Giribet.


Fundada per Lucas Carné i José Manuel Villanueva, Privalia va començar a caminar fa set anys amb un equip de cinc persones i una facturació de 400.000 euros en el seu primer any de vida.

Actualment, Privalia compta amb 15 milions de socis, una plantilla de gairebé un miler de treballadors i un volum de vendes de més de 422 milions d'euros el 2012.

Malgrat aquest creixement exponencial, Privalia s'ha mantingut sempre en pèrdues, ja que els últims anys ha dut a terme un important esforç inversor, com el que va realitzar amb la posada en marxa del seu propi centre logístic a la Zona Franca de Barcelona o amb la compra de l'empresa alemanya Dress for Less, una de les empreses líders de venda per Internet d'articles de moda i accessoris en aquell país.

Després d'anys de creixement de facturació i de mida, doncs, 2013 ha estat per a Privalia el de la "consolidació" i el de la consecució de beneficis, mentre que 2014 serà un exercici "de contenció i de creixements moderats".

"Els anys de creixements extraordinaris han quedat enrere. A partir d'ara anem a seguir creixent, però amb moderació i rendibilitat", sosté Giribet, que assegura que Privalia no es planteja, per ara, dur a terme noves adquisicions, sinó créixer de forma orgànica, afermant la seva posició en les regions en les quals és present.

Giribet reconeix que l'empresa estudia la possibilitat d'ampliar la seva presència a nous països, encara que remarca que, ara per ara, no existeix un pla de creixement ni un calendari concret i que aquest és un projecte a mitjà termini.

"Fins ara, tenim una història molt positiva i hem d'assegurar que els següents passos que fem siguin també positius i d'èxit", indica el directiu.

En tot cas, el que Privalia té clar és que Europa i Llatinoamèrica són les regions en les quals vol créixer en un futur, en països com Xile, Colòmbia, l'Equador, França o Regne Unit.

"Allà on anem hem de posseir una posició de lideratge clara o molt forta", comenta Giribet, que insisteix que tots els esforços de Privalia estan ara centrats a reforçar la seva posició en els cinc països en els quals opera.

"Desenfocar-nos pot generar desajustos en el nostre model d'èxit, pel que hem de centrar tots els nostres esforços a fer el que sabem fer", assegura.

És per això que Privalia descarta actualment diversificar el seu negoci cap a nous nínxols de mercat i aposta per seguir venent "moda i 'lifestyle', tot el relacionat amb l'estil de vida".