Rakuten, nou patrocinador principal global del Barça
La companyia japonesa serà el 'Partner' Global d'Innovació i Entreteniment a partir del juliol de 2017
La notícia era molt esperada al llarg d'aquest dimecres i alguns mitjans esportius ja s'havien fer ressò de la notícia. El grup japonès, fundat el 1997, és la tercera empresa d'ecommerce més gran del món i aquest agost anunciava la seva sortida del mercat espanyol. De fet, el president del FCB, Josep Maria Bartomeu ha afirmat durant l'acte que "Rakuten és una companyia jove, moderna, tecnològica i d'àmbit digital que vol créixer".
La seva presència al mercat espanyol començava a l'agost del 2013 a través de Rakuten Spain, amb l'objectiu de liderar el comerç electrònic al territori espanyol. Fa uns anys, en un acte celebrat a Barcelona en què va participar la firma japonesa, el CEO de Rakuten Spain, Marc Vicente, assegurava que Rakuten Spain té clar que "pel client som un ecommerce amb l'avantatge que oferim una gran selecció i on, a més, acumula punts que pot bescanviar per futures compres". Un sol entorn online amb un aparador de producte tan variat "genera un valor que és difícil d'igualar", segons Vicente.