Renfe entra amb alta velocitat a França
El consell d'administració aprova l'entrada de la companyia al país gal a partir de 2020
Renfe també vol competir en alta velocitat amb línies i recursos propis a França. Així ho ha aprovat el consell d'administració de Renfe Operadora en una reunió celebrada aquest dilluns. D'aquesta forma, la companyia ja ha sol·licitat els permisos necessaris a les autoritats gal·les, en concret a ARAFER (la comissió de competència), EPSF (autoritat de seguretat ferroviària gala) i SCNF Reseau (gestor d'infraestructures).
Davant aquest últim organisme s'han sol·licitat permisos per arribar fins a les estacions de París, però davant "les dificultats tècniques i els requisits imposats" s'espera que l'arribada de serveis a la capital francesa es desenvolupi en una segona fase. Renfe operarà amb trens S100, fabricats per Alstom, ja homologats per operar en territori francès.
Alhora, la companyia està treballant en l'homologació de trens de la sèrie 106, "més eficients i amb major capacitat". Com a part del seu pla d'expansió internacional, Renfe obrirà pròximament una oficina permanent a França situada a Lió. "La iniciativa aprovada avui representa un nou pas dins del procés d'internacionalització de Renfe i un dels primers a Europa", s'assegura en un comunicat.
A més, Renfe ja treballa en un projecte de "gran complexitat tècnica" per unir les ciutats de Meca i Medina i que "avui és ja una realitat en el transport de viatgers en aquest país." Sense anar més lluny, Renfe va resultar adjudicatària durant 2018 d'un projecte per al disseny, construcció i operació del tren d'alta velocitat entre Houston i Dallas, a Estats Units, promogut per Texas Central per connectar Dallas/Fort Worth amb Houston en el que suposa un trajecte de longitud de 386 quilòmetres i en un temps de viatge de menys de 90 minuts.