Una usuària de Rodalies sortint d'un tren a l'andana de l'Estació de Sants | ACN

mobilitat

Renfe fa via cap al bitllet personalitzat

Es tracta d'una mesura preventiva per poder contactar els viatgers en cas de necessitat per l'alerta sanitària o incidència en la circulació

Renfe implantarà a partir del dilluns 20 d'abril el bitllet personalitzat en tots els seus canals de venda i per a tots els serveis comercials i trens amb reserva de plaça. Segons expliquen en un comunicat, es tracta d'una mesura preventiva per poder contactar els viatgers en cas de necessitat per l'alerta sanitària o incidència en la circulació.

Més info: En marxa la venda de bitllets de Renfe del nou pla de transport

Les vendes a través de renfe.com, App RenfeTicket, taquilles d'estacions i via telefònica seran les primeres a adoptar els bitllets personalitzats, i posteriorment s'implantarà també en agències de viatge presencials i agències online.

Durant el procés de compra del bitllet, serà obligatori introduir el número de telèfon mòbil i les dades de contacte del viatger. Així, Renfe podrà contactar amb tots aquells que utilitzin el tren com a mitjà de transport si fos necessari i amb la major celeritat en cas d'urgència per motius de seguretat, incidències o canvis del servei o per motius de salut, perquè es puguin accionar els protocols adequats.

La situació actual davant la crisi sanitària aconsella implantar el bitllet personalitzat que, segons subratllen, "repercutirà en un benefici dels viatgers, les seves famílies, el personal de bord dels trens i, en definitiva, de la societat". En poder contactar de forma immediata amb els viatgers se'ls podrà informar, per exemple, si han pogut estar en contacte amb persones contagiades per la covid-19 i es puguin engegar el més aviat possible els protocols sanitaris.