Raül Blanco, president de Renfe | Cedida

Empresa

Renfe sol·licita accions en defensa de la marca AVE

La petició té lloc arran de l'incident produït ahir per part d'un tren de la marca francesa Ouigo que va quedar atrapat dins d'un túnel a Roda de Berà

Renfe reforçarà les accions en defensa de la seva cartera de marques, i, en especial, de les seves marques renomenades, concretament AVE, per a la qual cosa comptarà amb la col·laboració de l’Associació de Defensa de la Marca (ANDEMA) i del Fòrum de Marques Renomenades Espanyoles (FMRE), a les quals ha sol·licitat el disseny i desenvolupament d’iniciatives en defensa de la marca AVE.

La petició de Renfe a ANDEMA i al FMRE es produeix després de l'incident d'ahir en què un tren de Ouigo (de la marca de la francesa SNCF, Société Nationale des Chemins de Fer Français) va patir una avaria que es va solucionar finalment unes hores després. Durant i després de l’incident, viatgers i mitjans de comunicació es van adreçar a Renfe, confonent la marca francesa (Ouigo) amb la marca AVE, segons apunta la companyia.

La petició es produeix després de l'incident que va patir ahir un tren de Ouigo 

En l'actualitat, en el mercat ferroviari espanyol competeixen tres empreses amb quatre productes diferents: Renfe, amb les seves marques AVE (Prèmium) i Avlo (baix preu), SNCF, empresa pública francesa, amb la seva marca Ouigo, i Trenitalia, empresa pública italiana, i Globalvía i Air Nostrum, amb la marca Iryo.

Més info: Renfe impulsa millores a les estacions del territori

Renfe considera que després de l’incident d’ahir, "ha quedat patent la necessitat d’aprofundir en iniciatives en defensa de la marca AVE, una marca que representa a la marca Espanya a l’estranger i que al país, després de més de 30 anys en circulació, no pot ni ha de ser utilitzada com un terme genèric".