• Empresa
  • Ryanair combat la inestabilitat a Catalunya amb descomptes

Ryanair combat la inestabilitat a Catalunya amb descomptes

L'aerolínia redueix un 30% el preu dels vols per atraure turistes i amplia les connexions i freqüències a l'Estat espanyol

Ryanair no vol perdre quota de mercat a Catalunya
Ryanair no vol perdre quota de mercat a Catalunya
Europa Press
Madrid
13 de Febrer de 2018
Act. 13 de Febrer de 2018

La inestabilitat política a Catalunya ha portat Ryanair a reduir un 30% el preu dels vols amb destinació al Principat per mantenir la demanda. Així ho ha anunciat aquest dimarts l'aerolínia, que ha presentat el calendari d'hivern del 2018 per a Espanya, el qual inclou 29 connexions noves i l'increment de freqüències en 35 rutes. Amb aquesta estratègia, la companyia preveu transportar més de 41,5 milions de passatgers, un 9% més, i superar els 130 milions de viatgers en el seu exercici fiscal.

Entre les 29 noves connexions figuren una ruta a Barcelona-Malta, de quatre freqüències setmanals, a més de 13 enllaços des de Sevilla, sis des de València, tres des de Palma, tres des d'Alacant i tres noves rutes des de Tenerife Sud, Gran Canària i Santander.

L'aerolínia de baix cost irlandesa ja preveia un descens des del 9% al 4% en el seu creixement de passatgers per al tancament de l'exercici (març del 2018). Ha tancat l'any amb 129 milions de passatgers dels 131 milions previstos, un increment del 10,2% respecte a l'any anterior, però menor del calculat. "Esperem un important i reeixit creixement del negoci a Espanya", ha assegurat el conseller delegat de la companyia, Michael O'Leary, durant una presentació a Madrid.

La companyia assegura que seguirà creant ocupació i turisme a Espanya. Així mateix, l'aerolínia irlandesa ha reclamat al sindicat de pilots Sepla que no retardi més la votació de l'increment del 20% del salari que la companyia està oferint a aquest col·lectiu en totes les seves bases i que és, apunta, "independent de les negociacions que s'estan mantenint per al reconeixement del sindicat".

O'Leary ha recordat que l'increment del 20% salarial dels seus pilots suposarà un cost per a la companyia de 100 milions d'euros anuals, amb la qual cosa si s'eleven els costos i no es pugen preus, caldrà treure ingressos d'un altre lloc.