• Empresa
  • Ryanair cobrarà per dur dos bosses a l'avió

Ryanair cobrarà per dur dos bosses a l'avió

L'aerolínia baixa les taxes de facturació d'equipatge i només qui pagui podrà dur dues maletes de mà al vol

Un dels avions de Ryanair a l'Aeroport de Girona
Un dels avions de Ryanair a l'Aeroport de Girona
Redacció VIA Empresa
Barcelona
06 de Setembre de 2017
Act. 06 de Setembre de 2017

Ryanair ha anunciat que baixa les taxes de facturació d'equipatge i que incrementa la mida permesa de les maletes facturades per evitar retards als vols. L'objectiu és animar els usuaris a facturar l'equipatge i reduir el nombre de passatgers amb dues maletes a les portes d'embarcament. Segons la companyia hi ha tantes persones en aquesta circumstància que no hi ha espai a la cabina per a tantes maletes, fet que genera retards en els embarcaments i els vols.

 

Així, des de l'1 de novembre s'apujarà de 15 a 20 quilos el pes permès per a les maletes facturades. La tarifa base baixa de 35 a 25 euros. Només els passatgers amb embarcament prioritari podran pujar dues maletes a l'avió. La resta només podran pujar un paquet petit a l'avió, mentre que el més gros s'haurà de baixar a la bodega, lliure de càrrec, a la porta d'embarcament. ​D'acord amb aquesta mesura, només els passatgers que paguin extra, podran pujar a l'avió amb una bossa i una maleta de mà, un servei que costa cinc euros addicionals quan s'efectua la reserva del bitllet o sis euros si s'agrega després.

"Tots els altres clients podran pujar un sol volum petit a l'avió, mentre que les bosses més voluminoses hauran de baixar-se a celler, lliure de càrrecs, a la porta d'embarcament", ha explicat Ryanair en un comunicat.

 

Segons Ryanair, l'alta ocupació dels seus avions, que a l'agost va arribar al 97%, implica que "massa clients" transporten els dos paquets permesos com a equipatge de mà lliure de càrrec".

"Aquests canvis en la política d'equipatges suposaran a Ryanair una despesa de 50 milions d'euros anuals en termes de reducció de les tarifes de facturació d'equipatge", ha indicat en la nota el seu director de comunicacions, Kenny Jacobs.

No obstant això, ha precisat el directiu, la possibilitat de facturar equipatge més voluminós "animarà més" usuaris a contractar aquest servei, la qual cosa "reduirà l'alta quantitat de clients amb dos bosses a les portes d'embarcament".

"Esperem que disminuint a un la quantitat de paquets permesos a bord per a tots els clients sense embarcament prioritari es podrà accelerar el procés per pujar a l'avió i eliminar els retards", ha afegit Jacobs.