Ryanairregistra un benefici net d'1.262,3 milions d'euros en els nou primers mesos del seu exercici fiscal 2016/2015, finalitzat el 31 de desembre, la qual cosa suposa un 16% menys que els 1.508 milions d'euros assolits en el mateix període del 2015/2016, quan va aconseguir atípics per 317,5 milions d'euros.
No obstant això, sense tenir en compte partides excepcionals, l'aerolínia ha guanyat un 6% més, passant d'1.190 milions d'euros en l'exercici anterior als 1.262 en els nou primers mesos d'aquest exercici fiscal.
El volum de facturació aconseguit és de 5.476 milions d'euros en els seus primers nou mesos fiscals, amb una millora del 2% pel que fa al mateix període de l'exercici anterior. De la mateixa manera, el benefici operatiu es situa en 1.467,3 milions d'euros, la qual cosa suposa un 1% més pel que fa als primers nou mesos del seu exercici fiscal anterior.
Durant el tercer trimestre fiscal (octubre-desembre) la companyia registra un benefici net de 94,7 milions d'euros, la qual cosa suposa un 8% menys en comparació del mateix període de l'exercici anterior, quan va guanyar 102,7 milions d'euros.
Els ingressos en el tercer trimestre fiscal obtinguts són de 950,5 milions d'euros, la qual cosa suposa un 4% menys pel que fa al mateix període de l'exercici anterior.
Aquest novembre, el consell d'administració de l'aerolínia ha aprovat una recompra d'accions per 550 milions d'euros. Ja ha completat més del 90% d'aquest programa, amb una despesa d'aproximadament 500 milions d'euros, i espera finalitzar-ho a la fi de febrer.
El conseller delegat de Ryanair, Michael O'Leary, assenyala l'efecte que ha tingut la "forta caiguda" de la lliura esterlina després del Brexit, encara que l'aerolínia ha respost "a aquest entorn més feble" amb una millora al seu programa de clients, reduint costos i baixant les tarifes aèries. Per això, indica que el factor d'ocupació "ha aconseguit rècord".
El Brexit, un repte per a la companyia
Quant al Brexit, l'aerolínia considera que la sortida del Regne Unit de la UE podria ser "dura" encara que existeix una incertesa "significativa" sobre el que implicarà. D'aquesta forma, preveu que aquesta situació política continuï sent un repte per al seu negoci durant el 2017 i el 2018. "Esperem que la lliura es mantingui volàtil durant un temps i que existeixi una desacceleració en el creixement econòmic tant de Regne Unit com d'Europa a mesura que s'acosti la data de sortida de la UE".
Per això, O'Leary considera que el creixement al Regne Unit es produirà a un ritme més lent, malgrat l'augment de capacitat en alguns aeroports anglesos, com és el cas de Stansted, on té un acord per incrementar la seva presència. "En tot cas, esperem que el Regne Unit es mantingui dins del sistema de 'Cel únic europeu'".
Menor despesa en combustible
Ryanair reporta unes despeses de 4.009,2 milions d'euros, un 1% més pel que fa als primers nou mesos del seu exercici fiscal anterior. Per un altre costat, la partida de carburant es redueix un 8%, fins als 1.515 milions d'euros. "Hem aprofitat la recent feblesa dels preus del petroli per estendre les nostres cobertures de combustible fins a la primera meitat del 2018", ha explicat el directiu.
Previsions
Ryanair mostra prudència per a la resta de l'any fiscal i, a menys de dos mesos per al terme de l'exercici i tenint en compte que enguany la Setmana Santa cau a l'abril, "es preveu que el rendiment durant el quart trimestre disminueixi un 15%". En conseqüència, manté la seva previsió de beneficis per a tot l'any en un rang d'1.300 a 1.350 milions d'euros, encara que aquestes estimacions depenen en gran manera de la possibilitat d'imprevistos que afectin la seguretat i a les reserves de bitllets aeris.
Per al següent exercici, l'aerolínia creu que els preus seguiran sent un repte. Davant aquesta situació, el seu pla implica augmentar els tràfics alhora que reduir els costos unitaris.
Ryanair guanya 1.260 MEUR els nou primers mesos
L'aerolínia considera que la sortida del Regne Unit de la UE podria ser "dura"
06
de Febrer
de
2017
Act.
06
de Febrer
de
2017