Indústria
El Seat Arona arribarà als concessionaris al novembre
Luca de Meo confia en el seu èxit comercial perquè "té tots els ingredients per ser dels més venuts"
Seat ha presentat aquest dilluns al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona el nou Arona, la nova aposta de la firma dins dels tot-terreny per enfortir la marca i augmentar les vendes.
En un esdeveniment per a la premsa i professionals del sector, Seat ha descobert l'Arona per seguir amb la seva ofensiva en el sector dels tot-terreny, després que l'any passat presentés l'Ateca.
Precisament, el nou Seat s'enquadra dins del segment SUV compactes, que s'ha multiplicat per quatre des de 2015, i ha estat dissenyat per combinar la seva circulació tant en ciutat com per sortir de la urbs.
L'Arona, que es fabricarà exclusivament a Martorell (Barcelona), jugarà un paper clau per a la firma i farà el seu debut públic el setembre amb motiu del Saló Internacional de l'Automòbil de Frankfurt.
El president de Seat, Luca de Meo, ha recordat en la presentació que la companyia ha destinat un total de 900 milions d'euros en inversions i despeses de R+D a l'Ibiza i a l'Arona, que formen part de la inversió de 3.300 milions d'euros per al període 2015-2019.
De Meo ha afegit que Seat presentarà l'any que ve el tot-terreny més gran de la companyia i el tercer d'aquest nou segment: "Amb la nostra major ofensiva de producte, al moment en què el SUV gran arribi al mercat, Seat haurà llançat, de mitjana, un vehicle nou cada sis mesos en dos anys i mig", després d'apuntar que a Seat són molt persistents.
Dimensions
L'Arona medeix 4,13 metres de longitud, 0,79 metres més que el nou Ibiza; 1,54 metres d'altura i té un maleter amb una capacitat de 400 litres.
Aquest tot-terreny, que rep el nom d'un municipi de l'illa de Tenerife, estarà disponible amb motor dièsel i gasolina i amb una potència d'entre 95 i 150 cavalls, i a partir de 2018 també comptarà amb un model alimentat per gas natural comprimit.
El vicepresident executiu de R+D de Seat, Matthias Rabe, ha afirmat que el nou vehicle de la companyia "és la resposta perfecta a les actuals demandes de conductors quant a comportament dinàmic, comoditat, seguretat i tecnologia punta".
El cotxe està equipat amb tot tipus de noves tecnologies i amb diverses funcions disponibles que serviran per connectar el vehicle amb el telèfon mòbil del conductor.
Els encarregats de la companyia han afegit que la clau per aconseguir millores en l'habitabilitat i comportament dinàmic del vehicle és la seva plataforma Modular Quer Baukasten (MQB), que els ha permès una major flexibilitat de fabricació i una implementació més robusta.
Resultats
Seat segueix collint augments de vendes i, entre gener i maig d'aquest any, va lliurar un total de 201.300 vehicles a tot el món, un augment del 13,9% respecte al mateix període de 2016.
Aquest creixement ha incrementat la facturació de la companyia en un 20,2%, aconseguint així un rècord de 2.487 milions d'euros en el primer trimestre de l'any.
En 2016, la marca va obtenir el major benefici operatiu de la seva història, mentre que els tres primers mesos de l'any, el benefici operatiu ha aconseguit els 56 milions, un 4,1% més respecte al mateix període de l'exercici anterior.