La firma automobilística alemanya Seat ha aconseguit un acord per a l'adquisició del 100% del capital de la startup Respiro, la qual cosa li permet introduir-se en el segment del cotxe compartit com a part de la seva estratègia de convertir-se en una empresa referent en el camp de les solucions de mobilitat.
Segons ha informat Seat en un comunicat, el seu aterratge en el car sharing es duu a terme a través d'un "model de negoci ja provat", que li servirà, al seu torn, per comptar amb una solució pròpia en aquest segment de transport alternatiu.
Davant aquesta operació, el president de la companyia, Luca de Meo, ha afirmat que Respiro és un projecte basat en un model de negoci amb potencial per a la companyia que permet Seat seguir avançant en el seu compromís per trobar i desenvolupar solucions sostenibles i eficients per a la mobilitat del futur.
"Aquesta adquisició és un primer pas en la nostra aposta per comprar i participar en projectes de futur que considerem que marcaran les tendències dels propers anys", ha afegit el màxim responsable de la corporació amb seu a Martorell (Barcelona).
Per la seva banda, el vicepresident de Finances, Tecnologies de la Informació i Organització de Seat, Holger Kintscher, va apuntar que aquesta operació representa "un gran pas" per a la marca, ja que suposa la primera vegada que Seat aposta per l'adquisició d'una companyia.
Del seu costat, la cofundadora i directora de Respiro, Inés de Saralegui, ha afirmat que l'arribada d'una companyia "sòlida" com Seat suposa un "important impuls" per a la startup, ja que afavorirà la seva introducció en noves ciutats, l'entrada en altres canals i l'evolució en el seu model de negoci.
Una vegada finalitzat el procés d'adquisició, l'equip format pels cofundadors de Respiro, juntament amb Francesc Delgado, membre de l'equip de desenvolupament de negoci de Seat, dirigiran aquest projecte, que comptarà amb un total de 23 empleats.
Respiro va ser fundada el 2010 per Ian Paterson i Inés de Saralegui i es dedica al lloguer de cotxes per hores a Madrid. La firma té uns ingressos anuals d'1,8 milions d'euros, a través d'una plataforma que funciona amb un sistema de pagament per ús.