AUTOMOCIÓ
Seat aplica un ERTO de nou mesos per la manca de semiconductors
La mesura afectarà potencialment uns 11.000 treballadors de producció de l'automobilística
Seat ha plantejat als sindicats la necessitat de negociar un nou Expedient de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO) que es començaria a aplicar el 27 de setembre i tindria vigència fins a finals de juny del 2022. Potencialment, afectarà uns 11.000 treballadors de producció. L'automobilística considera que cal aplicar més mesures de flexibilitat per fer front a l'escassetat global de semiconductors. L'expedient serà voluntari d'inici i les condicions concretes es determinaran durant la negociació amb els sindicats.
La companyia vol implementar mesures de flexibilitat a les plantes de Martorell, Barcelona i el Prat. L'ERTO contemplarà la reducció temporal de part de la producció i una possible cancel·lació de torns. La manca de semiconductors i microxips ha obligat a aturar la producció de la gran majoria de fàbriques automobilístiques en algun moment del 2021, inclosa la planta de Seat a Martorell, que ha tancat en diverses ocasions aquest estiu.
A causa de la pandèmia, els principals fabricants de semiconductors, que se situen a Àsia, van reassignar la seva producció a sectors com l'electrònica de consum, en detriment de la indústria de l'automoció. Els nous brots de covid-19 a països asiàtics que concentren la producció han provocat tancaments d'indústria productora de xips, que han accentuat els problemes en el subministrament d'aquests components.
L'automobilística fa front a una alta demanda per part dels concessionaris i clients dels models Seat i Cupra, que ja es troba en nivells precovid. Seat preveu que la volatilitat en el lliurament de semiconductors es mantingui "durant els pròxims mesos". L'empresa del grup Volkswagen va mantenir el volum de producció previst la primera part de l'any gràcies a les mesures de flexibilitat, però les últimes setmanes la companyia s'ha vist obligada a cancel·lar torns de producció i a interrompre la producció en diferents ocasions. El vicepresident de recursos humans i organització de Seat, Xavier Ros, ha explicat que "l'escassetat global en el subministrament de semiconductors exigeix adoptar noves mesures de flexibilitat".