23
de Novembre
de
2016
Act.
23
de Novembre
de
2016
La planta de Volkswagen a Wolfsburg (Alemanya) fabricarà un dels futurs models de Seat com a via per compensar la reducció de feina prevista a Alemanya pel pla de retallada de costos després del dieselgate, segons han informat fonts de la companyia automobilística.
El model no ha transcendit, però serà previsiblement el tot terreny urbà (SUV) gran del qual Seat va presentar un prototip el 2015.
Aquesta fabricació a Alemanya -la primera d'un Seat en aquest país- arribaria a partir del 2018, ja que els plans per al 2017 ja estan definits, i serà el quart país en el qual es produeixen models de la marca espanyola, després de Portugal (Seat Alhambra), Eslovàquia (Mii) i República Txeca (el SUV Ateca).
La planta de Seat a Martorell (Barcelona) produirà des de l'any que ve el SUV petit Seat Arona, basat en la plataforma del Seat Ibiza, però el comitè d'empresa aspira a atreure en el futur la fabricació de l'Ateca perquè aquest model és un dels tres pilars actuals de la marca, ha explicat el president del comitè, Matías Carnero.
"Si el mercat va cap als SUV, a Martorell volem estar en aquest segment", ha afegit, lamentant que el SUV gran es produeixi fora perquè no aportarà a Barcelona l'efecte positiu directe de generació de feina, tot i que ha reconegut que sí permetrà millors resultats econòmics per a la companyia.
El model no ha transcendit, però serà previsiblement el tot terreny urbà (SUV) gran del qual Seat va presentar un prototip el 2015.
Aquesta fabricació a Alemanya -la primera d'un Seat en aquest país- arribaria a partir del 2018, ja que els plans per al 2017 ja estan definits, i serà el quart país en el qual es produeixen models de la marca espanyola, després de Portugal (Seat Alhambra), Eslovàquia (Mii) i República Txeca (el SUV Ateca).
La planta de Seat a Martorell (Barcelona) produirà des de l'any que ve el SUV petit Seat Arona, basat en la plataforma del Seat Ibiza, però el comitè d'empresa aspira a atreure en el futur la fabricació de l'Ateca perquè aquest model és un dels tres pilars actuals de la marca, ha explicat el president del comitè, Matías Carnero.
"Si el mercat va cap als SUV, a Martorell volem estar en aquest segment", ha afegit, lamentant que el SUV gran es produeixi fora perquè no aportarà a Barcelona l'efecte positiu directe de generació de feina, tot i que ha reconegut que sí permetrà millors resultats econòmics per a la companyia.