15
de Desembre
de
2016
Act.
16
de Desembre
de
2016
Seat gestionarà a partir del 2017 a Barcelona el sisè laboratori d'innovació del Grup Volkswagen, que se centrarà a buscar solucions relacionades amb la mobilitat intel·ligent, i combinar dades del vehicle i el seu entorn per desenvolupar aplicacions que utilitzaran totes les marques del consorci alemany.
Ho ha explicat el president de Seat, Luca de Meo, en una roda de premsa juntament amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el tinent d'alcalde d'Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, i el vicepresident de Relacions Institucionals de l'automobilística, Ramon Paredes.
El centre s'anomenarà Metropolis:Lab Barcelona i començarà a operar a començaments de l'any vinent amb una vintena de treballadors, una xifra que s'ampliarà fins als 50 a mesura que es desenvolupi el projecte, sobretot enginyers i professionals altament qualificats, ha destacat De Meo.
Actualment, el grup Volkswagen té quatre laboratoris d'aquest tipus a Alemanya -dos a Wolsfburg, on hi ha la seva seu; un a Munic i un altre a Berlín-, a més d'un altre a San Francisco (Estats Units), i el de Barcelona serà el sisè.
De Meo ha assenyalat que la companyia té identificades "un homòleg d'alternatives de localitzacions", i ha afirmat que se situarà en un lloc on pugui connectar-se amb l'ecosistema d'innovació de la ciutat.
Ha afirmat que "és una mica aviat" per parlar de la inversió que suposarà aquest centre, però ha assenyalat que es tractarà bàsicament dels costos operatius de sous i manteniment de l'edifici.
Les innovacions del Metropolis:Lab Barcelona se centraran en la gestió intel·ligent del trànsit i aplicacions relacionades amb el cotxe connectat: "Compartim amb l'Ajuntament el mateix compromís d'aconseguir una mobilitat més sostenible, més intel·ligent i més segura, en què avancem cap a l'objectiu de zero emissions i zero accidents", ha afirmat el president de Seat.
De Meo ha assegurat que la companyia "està invertint per tenir una gamma més connectada i eficient", i ha posat l'exemple dels vehicles propulsats amb gas natural i ha recordat que l'any 2019 Seat preveu llançar el seu primer cotxe elèctric.
Canvi de paradigma
L'alcaldessa ha manifestat que la implantació d'aquest centre i la col·laboració entre Seat i l'Ajuntament ha de contribuir al canvi de paradigma de la mobilitat en les àrees metropolitanes: "Barcelona ha estat la capital automobilística de l'Estat i ara volem liderar aquest canvi de paradigma i fer-ho en aliança amb el mateix sector".
Per la seva banda, Collboni ha recordat que tots els grans projectes de transformació "sempre s'han fet en col·laboració amb el sector privat", i ha agraït que Luca de Meo cregui en Barcelona i vulgui vincular els elements innovadors de Seat a la ciutat.
Ho ha explicat el president de Seat, Luca de Meo, en una roda de premsa juntament amb l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el tinent d'alcalde d'Empresa, Cultura i Innovació, Jaume Collboni, i el vicepresident de Relacions Institucionals de l'automobilística, Ramon Paredes.
El centre s'anomenarà Metropolis:Lab Barcelona i començarà a operar a començaments de l'any vinent amb una vintena de treballadors, una xifra que s'ampliarà fins als 50 a mesura que es desenvolupi el projecte, sobretot enginyers i professionals altament qualificats, ha destacat De Meo.
Actualment, el grup Volkswagen té quatre laboratoris d'aquest tipus a Alemanya -dos a Wolsfburg, on hi ha la seva seu; un a Munic i un altre a Berlín-, a més d'un altre a San Francisco (Estats Units), i el de Barcelona serà el sisè.
De Meo ha assenyalat que la companyia té identificades "un homòleg d'alternatives de localitzacions", i ha afirmat que se situarà en un lloc on pugui connectar-se amb l'ecosistema d'innovació de la ciutat.
Ha afirmat que "és una mica aviat" per parlar de la inversió que suposarà aquest centre, però ha assenyalat que es tractarà bàsicament dels costos operatius de sous i manteniment de l'edifici.
Les innovacions del Metropolis:Lab Barcelona se centraran en la gestió intel·ligent del trànsit i aplicacions relacionades amb el cotxe connectat: "Compartim amb l'Ajuntament el mateix compromís d'aconseguir una mobilitat més sostenible, més intel·ligent i més segura, en què avancem cap a l'objectiu de zero emissions i zero accidents", ha afirmat el president de Seat.
De Meo ha assegurat que la companyia "està invertint per tenir una gamma més connectada i eficient", i ha posat l'exemple dels vehicles propulsats amb gas natural i ha recordat que l'any 2019 Seat preveu llançar el seu primer cotxe elèctric.
Canvi de paradigma
L'alcaldessa ha manifestat que la implantació d'aquest centre i la col·laboració entre Seat i l'Ajuntament ha de contribuir al canvi de paradigma de la mobilitat en les àrees metropolitanes: "Barcelona ha estat la capital automobilística de l'Estat i ara volem liderar aquest canvi de paradigma i fer-ho en aliança amb el mateix sector".
Per la seva banda, Collboni ha recordat que tots els grans projectes de transformació "sempre s'han fet en col·laboració amb el sector privat", i ha agraït que Luca de Meo cregui en Barcelona i vulgui vincular els elements innovadors de Seat a la ciutat.