Resultats
Seat obté els millors resultats de la seva història: 286 MEUR
Luca de Meo anuncia el llançament d'un nou vehicle cada sis mesos fins el 2020
Seat va obtenir el 2017 un benefici després d'impostos de 286 milions d'euros, un 21,3% més que un any enrere, i el més alt de la seva història si no es té en compte l'efecte extraordinari que va suposar la venta de la filial VW Finance en l'exercici del 2016. La facturació total es va situar en els 9.552 milions d'euros , un 11,1% més que el 2016. D'aquesta manera, Seat acumula cinc anys consecutius obtenint beneficis. El president de Seat, Luca de Meo, que ha qualificat el 2017 d'"any rècord", ha justificat les bones xifres per l'increment de les vendes, que l'any passat es va situar en les 468.000 unitats, "un rendiment equilibrat de tots els models", i un major marge de benefici en vehicles com l'Ateca.
De Meo no descarta una ampliació de la factoria de Martorell que actualment funciona al 95% de la seva capacitat
En vista al futur, ha destacat que "un cop travessat el desert i consolidada la marca", Seat continuarà amb la seva ofensiva de producte amb el llançament d'un nou vehicle cada sis mesos fins el 2020, any en que traurà al mercat el seu primer elèctric 100% que fabricarà a Alemanya. Amb aquests objectius, el president de l'automobilística catalana no ha descartat una futura ampliació de la factoria de Martorell que actualment treballa al 95% de la seva capacitat i que en breu començarà a fabricar l'Audi A1 i el nou León híbrid endollable.
Durant la roda de premsa de presentació anual de resultats que per primer cop Seat ha celebrat a Madrid, el president de l'automobilística catalana, Luca de Meo, ha destacat que fins el 2020 es farà el llançament d'un nou model cada sis mesos. L'objectiu, ha afegit, es seguir adaptant la gamma a les necessitats dels consumidors per captar nous clients. En aquest sentit, ha apuntat, per exemple, que models com el Tarraco aportaran a la marca "més credibilitat i més rendibilitat".
Els primers dos nous models seran el germà gran de l'Ateca, el Tarraco, i el CUPRA Ateca que es posaran a la venda a finals d'aquest any. El 2018 serà el torn de dues variants de la nova generació del León: el model cinc portes i el familiar ST.
Pel 2020, la companyia vol treure al mercat un León híbrid endollable amb una autonomia en mode elèctric de 50 quilòmetres i el primer vehicle 100% elèctric de Seat amb una autonomia de 500 quilòmetres. El primer model està previst que es fabriqui a Martorell i el segon a Alemanya. A més, De Meo ha destacat també que es continuarà potenciant la tecnologia GNC (gas natural comprimit).
Segons De Meo, tots aquests llançaments son fruit de la xifra d'inversió més alta des de la construcció de la planta de Martorell l'any 1992. Concretament, Seat va invertir l'any passat 962 milions d'euros, un 11,6% més que el 2016. "Estem en molt bona forma, Seat ja representa l'1% del PIB estatal i el 3% de les exportacions", ha assenyalat.
Tot i que ha deixat els detalls "per la roda de premsa de l'any vinent", De Meo ha reconegut que la companyia està estudiant una ampliació de la factoria de Martorell que actualment treballa al 95% de la seva capacitat. Aquí, ha reconegut que algunes línies estan sotmeses a molta tensió i que això fa que els terminis d'entrega de models com l'Ateca siguin més alts del que voldrien.
L'ofensiva de producte també es traduirà en noves contractacions. Un cop finalitzada la roda de premsa, el president del comitè d'empresa, Matías Carnero, ha assegurat als periodistes que amb l'arribada de l'Audi A1 i el nou León híbrid la companyia haurà de contractar "centenars de nous treballadors" i que les primeres incorporacions es podrien començar a fer de forma imminent.
Més enllà del bon moment que viu Seat, Luca de Meo ha destacat que l'objectiu és seguir creixent i millorant. Amb aquest objectiu, l'automobilística catalana s'ha marcat com a objectiu superar els 10.000 milions d'euros de facturació, una xifra que volen assolir potenciant mercats com l'africà, el xinès o el mexicà. "Actualment comercialitzem el 80% dels nostres vehicles a Europa i l'ambició és guanyar mercat a l'exterior", ha reblat.