Skitude i Skioo es fusionen per fer una app d'esquí encara més gran

Esquí

Skitude i Skioo es fusionen

L'operació està valorada en 8 milions d'euros i busca fer créixer les funcions de la xarxa social d'esquí

La fusió entre Skitude, la xarxa d’apps d’esquí, i la tecnològica Skioo, que ofereix l'accés a estacions d'esquí amb una sola targeta sense haver de fer cues, tindrà com a objectiu per a la propera temporada l'optimització dels canals de venda per les més de 150 estacions d'esquí amb les que opera a tot el món. "L’experiència, la tecnologia i l’equip internacional que aporten ambdues companyies son les claus d’aquest salt qualitatiu", tal com s'apunta en un comunicat emès per la companyia, que també ha confirmat que "l'operació està valorada en 8 milions d’euros".

Més info: Skitude, el Facebook dels esquiadors

Skitude experimentarà, doncs, una millora pel que fa a les funcions de la xarxa social. Principalment, l’ús de sistemes de post-pagament que facilitaran l'experiència de l'usuari a la neu agilitant el seu accés a pistes i que ajudarà a les estacions d'esquí a posicionar els seus productes a la plataforma en línia.

"Estem treballant perquè els esquiadors puguin, per exemple, comprar un forfet d'esquí de forma anticipada i carregar-lo la targeta RFID, o validar prèviament amb targeta de crèdit", explica el CEO de Skitude Marc Bigas. "Aquests principis de convenience i post-pagament ja són coneguts per serveis molt populars com Uber", destaca.

En aquest sentit, afirma que la seva plataforma digital conjunta aportarà una nova dimensió a la indústria de l'esquí amb un viatge digital més còmode i divertit ", tal com explica, en aquest cas, el president de Skitude, Yngve Tvedt.

D'aquesta manera, Tvedt assegura que Skitude està participant en la "digitalització del sector" i coincideix amb Marc Bigas en afirmar que aquesta experiència oferirà "més comoditat a l'esquiador" així com "solucions potents per als canals de venda mòbil i serveis de màrqueting" que ajudaran a les estacions a estar millor connectades amb les necessitats dels seus potencials clients.

Interacció abans, durant i després

La fusió entre les dues empreses, a més, buscarà la manera de combatre l'estancament dels usuaris en la indústria: un dels reptes de la indústria de l'esquí. "Ens vam embarcar en un viatge per resoldre reptes mitjançant la tecnologia", assegura el CEO de l'empresa i afegeix que l'experiència acumulada aquests anys tant per Skitude com per Skioo serà "una informació valuosa per a les estacions d'esquí".

Cal recordar que Skitude sempre ha apostat per una interacció dels usuaris "abans, durant i després de la seva visita" el que, tal com avala Bigas, "enforteix la competitivitat de la indústria i permet que segueixi avançant".

Una comunitat de més d'1,3 milions d'esquiadors

En l'actualitat, la comunitat de Skitude està formada per més de 1,3 milions d'esquiadors que han utilitzat alguna de les aplicacions gratuïtes compatibles amb la plataforma Skitude, la majoria d'elles aplicacions oficials d'estacions d'esquí.

Es tracta d'una comunitat molt activa. Gràcies al Tracker GPS, amb el qual poden registrar les seves descensos, ja han registrat activitat en més de 1.200 estacions en 45 països de tot el món i han pogut participar en més de 250 reptes que els ha permès guanyar dies d'esquí, material com esquís, botes o càmeres d'acció, i descomptes exclusius.

Es consolida el projecte

L'operació de 8 milions d'euros suposa la consolidació d'un projecte internacional de 50 persones amb oficines principals a Girona, Lausanne i Oslo, i seguir investigant per tal de trobar solucions dinàmiques i millorar l'experiència del consumidor a les estacions.

L'accionariat de la companyia segueix liderat pels socis emprenedors Marc Bigas i David Huerva, participat pels socis inversors que ja comptava, The Crowd Angel (TCA) i Business Angels Girona (bagi), i amb la fusió s'incorporen tres fons noruecs: el fons governamental Investinor, el family office Canica i el venture builder Norselab que compta amb el campió olímpic d'esquí alpí Aksel Lund Svindal. En l'operació, Bbooster, un dels primers inversors de Skitude, ha realitzat un exit total, i bagi i TCA un parcial.