21
de Juliol
de
2014
No va ser al garatge, com els reconeguts inicis del creador d'Apple, Steve Jobs, però la història de Softonic també té una anècdota curiosa al darrere. Softonic és fruit del projecte de final de carrera de Tomàs Diago, el seu fundador. "És molt atípic que un projecte de final de carrera acabi convertint-se en una empresa que val tants diners, que dóna feina a tanta gent i que té presència a tot el món; tal volta hi hagués més projectes de final de carrera que acabin sent empreses grans", apunta. El seu és, segons diu, un exemple que a Espanya "també es poden llançar grans empreses", com es fa als Estats Units.
Amb una inversió inicial de dos milions d'euros, 18 anys després d'aquell projecte universitari, el retorn de la inversió de Softonic s'ha multiplicat per 138 vegades. Tenen un 50% de marge sobre la seva facturació i, des de fa 10 anys, la companyia genera beneficis al voltant dels 25 milions d'euros.
Equip amb valors compartits
Les claus del seu èxit són diverses, segons Diago. Una d'elles és el seu equip. "Tenim un equip d'enginyers de més de 120 persones on la mitjana d'edat està per sota dels 30 anys". En total, 400 treballadors de 35 nacionalitats diferents. Tots disposen d'uns valors compartits amb l'ideari amb què va ser creada Softonic. Volen gent que sigui capaç de treballar en equip, respectuosa amb el tracte, capaç de fer projectes pel seu compte. "No busquem gent que només tingui carrera, sinó que hagi fet nivells pel seu compte i que tingui coneixements tècnics i de programació. I sobretot, que tinguin els nostres valors", matisa Diago.
I si Softonic assegura la qualitat del seu equip, també l'equip respon. La companyia fa set anys que se situa al rànquing de les millors empreses on treballar. Per què? Simplement fem que se sentin respectats i escoltats. Fomentem que hi hagi bon ambient de treball, amb els companys i ens preocupem molt que funcioni molt bé la relació amb els caps", respon Diago.
Més de 120 milions d'usuaris
També el contingut de Softonic, allò que ofereix als seus més de 120 milions d'usuaris (data gener de 2014), és important. El seu departament editorial, que dóna suport a les apps i al programari, treballa en 10 idiomes diferents. Disposen de més de 16.000 articles sobre com treure més partit a les apps; 4.000 ressenyes en vídeo, a més d'anàlisi de programari en text i vídeo. "Som com una editorial centrada en ambdues coses. Som únics en això", reflexiona. Els usuaris també són rellevants quant a la generació de contingut: hi ha més d'1,5 milions de classificacions d'usuaris i més de 100.000 opinions escrites.
L'adaptabilitat als diferents formats i l'ambició per créixer són altres de les seves característiques. Tenen la versió mòbil, la web, versió per Android i iOs; i la versió Windows, que inclou una experiència d'usuari "molt natural", segons Diago. El creixement del mercat mòbil, amb noves apps que surten ràpidament, és també un repte per la companyia, que busca el lideratge en l'assessorament a l'usuari. "Tenim la idea de ser una guia personal cada vegada major en la jungla de les aplicacions", declara.
Líder d'audiència web a Europa
Companyia numero 3 d'empreses de tecnologia; companyia amb seu a Europa que més audiència global té; la web número 21 a Europa, número 12 a Llatinoamèrica i número 16 a Espanya. Quan l'èxit és tan destacat, les temptacions són moltes. Fa un any, la companyia va vendre accions per valor de 118 milions d'euros. Amb aquesta operació, Diago s'ha desfet d'un 30% de la companyia, operació gràcies a la qual ha aconseguit mantenir el ritme i portar endavant la seva gestió "d'una manera més sana".
La lliçó que extrau Diago és que sovint cal esperar abans de vendre. "Crec que algunes empreses es venen abans de demostrar el seu veritable potencial. És difícil saber quin és el moment de vendre però crec que a Europa som molt covards i tenim por al fet que vinguin i ens comprin", afirma contundent.
L'objectiu, seguir creixent
Sense por a la venda –"no, de moment no vaig a vendre res", afirma a VIAempresa-, Softonic té com a repte més immediat créixer a plataformes mòbils. "Tenim molta feina per fer, a nivell PC hem arribat molt lluny, on la nostra audiència és de més de 110 milions d'usuaris al més i el mòbil creix però no arriba al PC. El repte és seguir creixent", tanca Diago, amb un somriure.
Amb una inversió inicial de dos milions d'euros, 18 anys després d'aquell projecte universitari, el retorn de la inversió de Softonic s'ha multiplicat per 138 vegades. Tenen un 50% de marge sobre la seva facturació i, des de fa 10 anys, la companyia genera beneficis al voltant dels 25 milions d'euros.
Equip amb valors compartits
Les claus del seu èxit són diverses, segons Diago. Una d'elles és el seu equip. "Tenim un equip d'enginyers de més de 120 persones on la mitjana d'edat està per sota dels 30 anys". En total, 400 treballadors de 35 nacionalitats diferents. Tots disposen d'uns valors compartits amb l'ideari amb què va ser creada Softonic. Volen gent que sigui capaç de treballar en equip, respectuosa amb el tracte, capaç de fer projectes pel seu compte. "No busquem gent que només tingui carrera, sinó que hagi fet nivells pel seu compte i que tingui coneixements tècnics i de programació. I sobretot, que tinguin els nostres valors", matisa Diago.
I si Softonic assegura la qualitat del seu equip, també l'equip respon. La companyia fa set anys que se situa al rànquing de les millors empreses on treballar. Per què? Simplement fem que se sentin respectats i escoltats. Fomentem que hi hagi bon ambient de treball, amb els companys i ens preocupem molt que funcioni molt bé la relació amb els caps", respon Diago.
Més de 120 milions d'usuaris
També el contingut de Softonic, allò que ofereix als seus més de 120 milions d'usuaris (data gener de 2014), és important. El seu departament editorial, que dóna suport a les apps i al programari, treballa en 10 idiomes diferents. Disposen de més de 16.000 articles sobre com treure més partit a les apps; 4.000 ressenyes en vídeo, a més d'anàlisi de programari en text i vídeo. "Som com una editorial centrada en ambdues coses. Som únics en això", reflexiona. Els usuaris també són rellevants quant a la generació de contingut: hi ha més d'1,5 milions de classificacions d'usuaris i més de 100.000 opinions escrites.
L'adaptabilitat als diferents formats i l'ambició per créixer són altres de les seves característiques. Tenen la versió mòbil, la web, versió per Android i iOs; i la versió Windows, que inclou una experiència d'usuari "molt natural", segons Diago. El creixement del mercat mòbil, amb noves apps que surten ràpidament, és també un repte per la companyia, que busca el lideratge en l'assessorament a l'usuari. "Tenim la idea de ser una guia personal cada vegada major en la jungla de les aplicacions", declara.
Líder d'audiència web a Europa
Companyia numero 3 d'empreses de tecnologia; companyia amb seu a Europa que més audiència global té; la web número 21 a Europa, número 12 a Llatinoamèrica i número 16 a Espanya. Quan l'èxit és tan destacat, les temptacions són moltes. Fa un any, la companyia va vendre accions per valor de 118 milions d'euros. Amb aquesta operació, Diago s'ha desfet d'un 30% de la companyia, operació gràcies a la qual ha aconseguit mantenir el ritme i portar endavant la seva gestió "d'una manera més sana".
La lliçó que extrau Diago és que sovint cal esperar abans de vendre. "Crec que algunes empreses es venen abans de demostrar el seu veritable potencial. És difícil saber quin és el moment de vendre però crec que a Europa som molt covards i tenim por al fet que vinguin i ens comprin", afirma contundent.
L'objectiu, seguir creixent
Sense por a la venda –"no, de moment no vaig a vendre res", afirma a VIAempresa-, Softonic té com a repte més immediat créixer a plataformes mòbils. "Tenim molta feina per fer, a nivell PC hem arribat molt lluny, on la nostra audiència és de més de 110 milions d'usuaris al més i el mòbil creix però no arriba al PC. El repte és seguir creixent", tanca Diago, amb un somriure.