David Casas, fundador de Sosmatic | Cedida

Empresa

Sosmatic, la veu catalana que connecta persones i tecnologia a més de 10 milions de llars

La firma neix per millorar la relació de les persones amb la tecnologia digital i posa veu a entitats com Fnac, el Racc o Cuatrecasas

David Casas sempre ha cregut que les persones i la tecnologia poden transformar el món. Per aquest motiu i amb aquesta premissa, fa 26 anys va impulsar Sosmatic, la firma que resol els problemes i necessitats de la societat referents a l’àmbit digital i que, recentment, s’ha incorporat com a sòcia corporate del Club Cambra de la Cambra de Comerç de Barcelona. Si bé la firma, nascuda l’any 1998 -el mateix any en què es va llançar Google-, s’adreçava únicament als entorns informàtics, Casas reconeix que “fa molt de temps, tot el que és digital només ho trobaves a dins de l’ordinador; ara, en canvi, a tot arreu, i per aquest motiu el nostre discurs és el mateix: ajudar a les persones i millorar la seva relació amb la tecnologia digital”.

Casas: “Si hi ha una persona que necessita assistència, allà hi som”

Una empresa tecnològica que "va de persones"

L’empresari català exposa a VIA Empresa amb èmfasi que Sosmatic "va de persones": “Parlem de persones perquè ens adrecem a tothom. Des d'un particular que vol gaudir de la tecnologia amb la seva família, fins als dirigents d’una multinacional, passant pels empresaris que treballen en petites i mitjanes empreses. Hi ha molts barrets, i tots els toquem”, afegeix. Aquest fet queda demostrat amb la gran quantitat de serveis que ofereix la companyia, com ara el suport informàtic, l’auditoria informàtica, solucions de teletreball, serveis de ciberseguretat familiar i empresarial, assistència in situ, reparacions, etcètera. “Si hi ha una persona que necessita assistència, allà hi som”, comenta.

La veu de Fnac, el Racc o Cuatrecasas

A més d’oferir solucions a particulars, empreses i grans col·lectius, Sosmatic ofereix solucions de centre de contacte (contact center) -que no call center, o centre d’atenció telefònica-, a partir de les quals han esdevingut la veu d’atenció al client de grans corporacions, entre les quals destaquen Fnac, el Racc o Cuatrecasas, entre d’altres. “Gràcies a això, avui dia donem cobertura i arribem a més de 10 milions de llars d’arreu de l’Estat espanyol”, apunta Casas.

Com és d’esperar, una cobertura d’aquesta magnitud només es pot oferir amb un extens equip: Sosmatic compta amb més de 500 persones en plantilla, majoritàriament ubicats a Barcelona, on va néixer la firma, i amb presència a la resta de l’Estat, Xile, Colòmbia i Miami, on recentment ha aterrat. Tot, amb tres principis “inamovibles”: “En primer lloc, vaig  voler crear una companyia de gran volum; en segon lloc, que aquesta no sembli que sigui tan gran. I, en tercer lloc, i per sobre de tot, aconseguir que els treballadors de Sosmatic sentin que el seu temps val la pena. Procurem amb una política de recursos humans molt empàtica que les persones se sentin bé treballant aquí i puguin prosperar”, afegeix.

Les persones, "el pilar" de Sosmatic; els diners, "una conseqüència"

En aquest sentit, Casas, que reconeix que “som forts i estem en un sector que també ho és”, posa les persones per sobre de tot, deixant en un segon esgraó els resultats econòmics que pugui obtenir la companyia: “És evident que una empresa ha de ser rendible, i els números han de sortir. Ara bé, els diners han de ser una conseqüència de fer bé les coses. Per aquest motiu, les persones són el pilar fonamental de Sosmatic. Els diners una conseqüència”.

Casas: "Els diners han de ser una conseqüència de fer bé les coses"

I és que, amb aquesta mentalitat, Casas fa 26 anys que creix una companyia cada vegada més extensa, més tecnològica, però sobretot, més humana. “Amb aquesta feina m’he permès descobrir món. Per exemple, hem aterrat a Llatinoamèrica simplement per curiositat, perquè és un territori que m’agrada i que vull conèixer”, explica, detallant que les perspectives de futur de la companyia passen per incrementar la seva presència a l’altra banda de l’Atlàntic.

Pot una empresa centrada en les persones beneficiar-se de la IA?

Entre altres reptes de futur -i no tan futurs- destaca l’adopció de la intel·ligència artificial. Pot una empresa centrada en les persones beneficiar-se d’aquesta tecnologia? La resposta és clara: per descomptat. “Fem servir la intel·ligència artificial per millorar i fer més eficients determinats processos interns, com ara certs càlculs, respostes a licitacions, calcular dimensions d’un servei o automatitzar algunes tasques. Ara bé, en cap cas la IA substitueix persones que es dediquen a l’atenció del client”, agrega Casas.

Més info: Cinc candidates a destronar ChatGPT i regnar l'univers de la IA generativa

26 anys donen per a molt. Fa poc més de dues dècades, quan va néixer Google, era pràcticament impossible dibuixar un 2024 com el que viu el planeta actualment. Casas, amb la mateixa il·lusió que transmet avui dia, impulsava Sosmatic i, des d’aleshores, ha encadenat un seguit d’aprenentatges que l’apropen a cada vegada més llars del món amb la finalitat de connectar persones i tecnologia. L’aprenentatge més destacable, “tenir paciència”: “De jove em volia menjar el món, i el món se’m va menjar a mi”, explica amb humor. “És important relativitzar les coses i assumir que no sempre pots anar tan de pressa com t’agradaria”.