Membres de Monta a Dinamarca | Cedida

EMPRESA

La startup danesa Monta tria Barcelona pel seu ‘hub’ europeu i preveu contractar 80 persones

La capital catalana tindrà el segon centre més important de l’empresa per darrere de la seu central de Dinamarca

L’startup danesa d’impuls de l’ecosistema de vehicle elèctric Monta ha escollit Barcelona per instal·lar el seu hub europeu, i preveu arribar a tenir a la capital catalana una plantilla amb 80 persones l’any vinent. La companyia, fundada el 2020, és una plataforma operativa que ofereix a conductors, empreses, ciutats i xarxes elèctriques una solució de software integrada i que està valorada en uns 155 milions d’euros. Monta ha explicat en un comunicat que ha escollit Barcelona perquè és un “lloc de referència per al sector tecnològic europeu” i una ciutat “única” per a contractar “empleats d’alt nivell procedents de diferents països, ja siguin del sector de vendes, atenció al client o comunicació”.

Actualment, el centre de Barcelona ja compta amb 14 persones que treballen en atenció al client, representants de desenvolupament de vendes i el departament comercial.  “L’objectiu és convertir-nos en un actor principal en el desenvolupament de l’ecosistema de mobilitat elèctrica a Espanya, en particular a través de les nostres solucions per gestionar punts de recàrrega i facilitar la recàrrega de vehicles elèctrics”, ha explicat Daniel Schwedhelm, director de Vendes a Empreses de Monta a Espanya. 

Actualment, Monta té més de 180.000 usuaris, 660 socis i més de 130.000 punts de recàrrega comercials. La plataforma també permet als seus usuaris accedir a més de 500.000 punts de recàrrega públics, dels quals 4.900 són a Espanya.  L’empresa està present a nou països europeus: Dinamarca, França, Suècia, Noruega, el Regne Unit, Irlanda, Alemanya, Àustria i Països Baixos. 

Monta té més de 180.000 usuaris, 660 socis i més de 130.000 punts de recàrrega comercials

Segons el CEO i cofundador de Monta, Casper Rasmussen, a l’Estat espanyol encara hi ha un “enorme potencial” per desplegar el vehicle elèctric. “Creiem que la falta de disponibilitat no ha d’impedir a la gent crear un planeta més sostenible i sa. Per això el nostre objectiu és digitalitzar per complet l’ecosistema dels vehicles elèctrics per fer front als reptes immediats del sector”, ha afegit Rasmussen. Monta aspira a convertir-se en “líder del mercat” l’any 2025. 

La plataforma permet simplificar i agilitzar el desplegament, ús i gestió de la infraestructura de recàrrega de vehicles elèctrics, amb serveis per les empreses, els operadors de punts de càrrega, o el conductors particulars.  Rasmussen explica que davant dels “obstacles” per trobar estacions de recàrrega que tenen encara molts conductors, Monta vol “solucionar aquest problema a llarg termini” reunint els diversos actors en una sola plataforma.