StockAgile, un pas més a prop de la gestió 'retail' digital
Què passaria si les gestions dels comerços ja no és fessin a mà?
El sector de venda al detall o més conegut com a retail té un gran impacte en la societat. En aquest sentit doncs, moltes empreses dedicades a les vendes han de coordinar grans quantitats de dades i això pot suposar un problema a l'hora de tenir totes les reposicions i els productes controlats. Actualment, tot i la digitalització i l'ús de la tecnologia, encara hi ha moltes empreses, sobretot petits negocis, que gestionen aquesta quantitat de dades de manera analògica, amb la llibreta i el boli a la mà. Per canviar aquesta manera de fer neix StockAgile, que com bé diu el nom de la startup, busca la manera de facilitar aquesta gestió per a totes aquelles empreses, per tal de deixar que l'Intel·ligència Artificial substitueixi les llargues hores d'apuntar tot allò necessari per a una botiga.
"Som molt conscients que mantenir tota la base de dades d'una empresa retail és molt complicat", explica Miquel Subirats, CEO i fundador de StockAgile. L'empresa en col·laboració amb Barcelona Activa, que es va fundar a mitjans del 2019, la van crear el Miquel i el Joan Subirats, dos germans de Vic -amb la posterior col·laboració d'Oriol Vinzia-, que van descobrir que a la tintoreria familiar es necessitava alguna cosa per ajudar a ordenar la quantitat de dades i productes que entraven i sortien: "Vam veure que les tintoreries tenien, en general, força problemes a l'hora de gestionar existències i això ens va donar una oportunitat de mercat", recorda Subirats.
Així doncs, StockAgile va néixer per ajudar a les tintoreries, un model basat en un programari que no només s'encarregués de la gestió de les existències sinó que coordines tota la part interna de les empreses retail, des dels productes que hi ha actualment a l'empresa, fins als contactes amb els proveïdors, passant pels punts de venta i la venta digital o ecommerce: "La nostra idea era automatitzar tota la comunicació entre proveïdors, distribuïdors, els mateixos retailers i els diferents magatzems; tancar tot el cicle de vida del producte", remarca el CEO i fundador.
Subirats: "Tot està connectat gràcies a StockAgile"
Però com funciona realment aquest programari? Tal i com descriu Subirats, "tot està connectat gràcies a StockAgile". D'aquesta manera, el mateix programa connecta les diferents pàgines web d'una marca, amb els diferents magatzem i els diferents distribuïdors. Per tant, si una de les botigues necessita demanar més existències d'un producte, sap perfectament quantes existències queden al magatzem i quantes es venen per les diferents pàgines web: "Hem aconseguit que l'actualització sigui instantànea, així quan hi ha una venta o algun canvi en les existències del producte, s'actualitza automàticament", afegeix el fundador. A més, la mateixa companyia també gestiona les rebaixes de les botigues i els enviaments de principi a fi, ja que volien "crear una eina que ho solucionés tot, però a la vegada molt especialitzada en el sector retail", remarca Subirats.
Els clients com a base de l'empresa
Stockagile se centra en diferents classes de clients, el mateix fundador analitza la seva base de dades i aporta que treballen amb marques, botigues, tant úniques com franquícies i majoristes. A part, tot i que sempre ens vingui al cap el mateix, el sector retail no es basa només en roba i sabates, tal com explica Subirats "treballem amb altres sectors a part de la roba, actualment portem la gestió de joieries, botigues per a nens, ferreteries, productes de la llar, informàtica, mascotes i sabateries".
Així doncs, la competència en el seu sector és mínima, ja que engloben molts fronts oberts, però a la vegada són una companyia molt especialitzada: "Coneixem programaris que ajuden a la gestió d'empreses, però no estan tan especialitzats en retail com nosaltres", descriu Subirats. I és que l'empresa s'ha consolidat com un programari especialitzat en venta al detall, el que ha fet que després de la covid i amb totes les necessitats del comerç, entre elles la digitalització i la millora de les pàgines web, han "produït un boom" per a la companyia, o almenys així ho defineix el fundador.
Subirats: "Coneixem programaris que ajuden a la gestió d'empreses, però no estan tan especialitzats en retail com nosaltres"
StockAgile s'està consolidant a Espanya i per aquest motiu descriu el seu creixement com "orgànic", és a dir, sense pauses però tampoc sense presses. Per a Subirats, és molt important consolidar-se com a marca dins del país, ja que segons el seu criteri, "encara ens quedem moltes coses per fer aquí". Tot i això no descarta una internacionalització, sinó que tot el contrari, creu fermament que en algun moment arribarà i remarca que "no es tancaran portes".
Amb un planter de nou treballadors, StockAgile ja ha aconseguit aixecar una ronda, i segueixen creixent dia a dia per ajudar a aquelles marques o botigues que volen deixar enrere el bolígraf i la llibreta per a començar a automatitzar processos que no només els facilitin les gestions sinó que optimitzin el temps que passen dins dels seus negocis per aconseguir millorar-los. D'aquesta manera i tal com recorda Subirats, no és només una empresa de gestió el que volen aconseguir ser, sinó "la columna vertebral dels comerços".