14
de Gener
de
2014
Act.
14
de Gener
de
2014
El president de Telefónica Espanya, Luis Miguel Gilpérez, ha avançat aquest dimarts que la companyia potenciarà els continguts propis i exclusius de televisió, en la seva estratègia de comptar en aquest àmbit amb "contingut, plataforma i tecnologia", tot i que no ha precisat exemples i ho ha emplaçat a un pròxim anunci.
A la conferència Transformant-nos per liderar el sector a Esade, Gilpérez ha advocat per oferir a través de Movistar TV "continguts que només" tingui l'operadora i per ampliar oportunitats de negoci a les llars a través d'àmbits com l'entreteniment i la domòtica. Telefónica ja té des del 2013 una productora pròpia –abans ja participava en produccions de cinema espanyol i sèries televisives amb equips específics–, i també forma part del canal temàtic de futbol Gol Televisión.
L'esquelet de Telefònica
Respecte a les infraestructures de telecomunicacions, Gilpérez ha avançat que la companyia ha tancat el 2013 amb 5,2 milions d'unitats immobiliàries –llars i empreses– amb accés a fibra òptica a l'Estat espanyol, així com que la LTE (4G) supera una cobertura del 50% de la població.
Ha afirmat que el balanç d'abonats de fibra òptica del 2013 estarà "bastant més enllà" dels 500.000 clients i que malgrat que és l'últim operador que va desplegar la tecnologia LTE (4G) a Espanya, ara és el que té "la xarxa més gran del país i de més bona qualitat".
Una estratègia diferent
Gilpérez ha repassat l'estratègia seguida per Telefónica Espanya des de la seva incorporació a la presidència el 2011, amb rebaixes de preus, millores de la gestió interna i de l'atenció externa, eliminació de promocions i subvenció de terminals i innovació amb el nou concepte d'oferta integrada que representa Movistar Fusión.
Telefónica Espanya ha passat de 600.000 reclamacions al voltant de 100.000 entre el 2011 i el 2013, i ha traslladat la majoria de centres d'atenció telefònica a l'Estat espanyol –que ja atenen el 75% de les trucades–, malgrat que el cost a Llatinoamèrica és d'un terç respecte a aquí, per guanyar proximitat amb el client i ajudar l'economia de l'Estat amb creació de llocs de treball, cosa que ja ha obtingut resultats: "Hem estat l'única companyia que hem crescut en índex de satisfacció del client i en qualitat".
La importància de la regulació
Preguntat per la influència de la regulació en l'evolució de la companyia, ha opinat: "No sento que el regulador m'hagi penalitzat especialment, però tampoc que m'hagi afavorit". En aquest sentit, ha advocat per una regulació estable que permeti planificar inversions a llarg termini en un marc clar, i ha reblat que el regulador espanyol no ha fet una mala feina.
Imatge espanyola a Llatinoamèrica
Davant de casos de polèmica internacional amb empreses espanyoles implicades com les discrepàncies econòmiques de Sacyr a les obres d'ampliació del canal de Panamà, ha asseverat que "Espanya està super reconeguda a Llatinoamèrica –tot i que hi ha diferents percepcions en els diferents països del nord i el sud–, com a marca de confiança i seguretat", i ha convidat les empreses espanyoles a invertir en els mercats llatinoamericans per les oportunitats que ofereix el seu creixement econòmic espectacular.
Luis Miguel Gilpérez també ha fet referència a l'evolució de l'economia espanyola per a aquest any, i ha augurat un creixement del PIB i un comportament del consum millors que el 2013, mostrant-se així en sintonia amb les previsions del Govern espanyol i dels mercats.
A la conferència Transformant-nos per liderar el sector a Esade, Gilpérez ha advocat per oferir a través de Movistar TV "continguts que només" tingui l'operadora i per ampliar oportunitats de negoci a les llars a través d'àmbits com l'entreteniment i la domòtica. Telefónica ja té des del 2013 una productora pròpia –abans ja participava en produccions de cinema espanyol i sèries televisives amb equips específics–, i també forma part del canal temàtic de futbol Gol Televisión.
L'esquelet de Telefònica
Respecte a les infraestructures de telecomunicacions, Gilpérez ha avançat que la companyia ha tancat el 2013 amb 5,2 milions d'unitats immobiliàries –llars i empreses– amb accés a fibra òptica a l'Estat espanyol, així com que la LTE (4G) supera una cobertura del 50% de la població.
Ha afirmat que el balanç d'abonats de fibra òptica del 2013 estarà "bastant més enllà" dels 500.000 clients i que malgrat que és l'últim operador que va desplegar la tecnologia LTE (4G) a Espanya, ara és el que té "la xarxa més gran del país i de més bona qualitat".
Una estratègia diferent
Gilpérez ha repassat l'estratègia seguida per Telefónica Espanya des de la seva incorporació a la presidència el 2011, amb rebaixes de preus, millores de la gestió interna i de l'atenció externa, eliminació de promocions i subvenció de terminals i innovació amb el nou concepte d'oferta integrada que representa Movistar Fusión.
Telefónica Espanya ha passat de 600.000 reclamacions al voltant de 100.000 entre el 2011 i el 2013, i ha traslladat la majoria de centres d'atenció telefònica a l'Estat espanyol –que ja atenen el 75% de les trucades–, malgrat que el cost a Llatinoamèrica és d'un terç respecte a aquí, per guanyar proximitat amb el client i ajudar l'economia de l'Estat amb creació de llocs de treball, cosa que ja ha obtingut resultats: "Hem estat l'única companyia que hem crescut en índex de satisfacció del client i en qualitat".
La importància de la regulació
Preguntat per la influència de la regulació en l'evolució de la companyia, ha opinat: "No sento que el regulador m'hagi penalitzat especialment, però tampoc que m'hagi afavorit". En aquest sentit, ha advocat per una regulació estable que permeti planificar inversions a llarg termini en un marc clar, i ha reblat que el regulador espanyol no ha fet una mala feina.
Imatge espanyola a Llatinoamèrica
Davant de casos de polèmica internacional amb empreses espanyoles implicades com les discrepàncies econòmiques de Sacyr a les obres d'ampliació del canal de Panamà, ha asseverat que "Espanya està super reconeguda a Llatinoamèrica –tot i que hi ha diferents percepcions en els diferents països del nord i el sud–, com a marca de confiança i seguretat", i ha convidat les empreses espanyoles a invertir en els mercats llatinoamericans per les oportunitats que ofereix el seu creixement econòmic espectacular.
Luis Miguel Gilpérez també ha fet referència a l'evolució de l'economia espanyola per a aquest any, i ha augurat un creixement del PIB i un comportament del consum millors que el 2013, mostrant-se així en sintonia amb les previsions del Govern espanyol i dels mercats.