• Empresa
  • Telefónica aposta per la televisió com a eix de futur

Telefónica aposta per la televisió com a eix de futur

Luis Miguel Gilpérez vol potenciar la presència a les llars amb major oferta d'entreteniment i domòtica

Luis Miguel Gilpérez, president de Telefónica Espanya
Luis Miguel Gilpérez, president de Telefónica Espanya
Europa Press
14 de Gener de 2014
Act. 14 de Gener de 2014
El president de Telefónica Espanya, Luis Miguel Gilpérez, ha avançat aquest dimarts que la companyia potenciarà els continguts propis i exclusius de televisió, en la seva estratègia de comptar en aquest àmbit amb "contingut, plataforma i tecnologia", tot i que no ha precisat exemples i ho ha emplaçat a un pròxim anunci.

A la conferència Transformant-nos per liderar el sector a Esade, Gilpérez ha advocat per oferir a través de Movistar TV "continguts que només" tingui l'operadora i per ampliar oportunitats de negoci a les llars a través d'àmbits com l'entreteniment i la domòtica. Telefónica ja té des del 2013 una productora pròpia –abans ja participava en produccions de cinema espanyol i sèries televisives amb equips específics–, i també forma part del canal temàtic de futbol Gol Televisión.

L'esquelet de Telefònica
Respecte a les infraestructures de telecomunicacions, Gilpérez ha avançat que la companyia ha tancat el 2013 amb 5,2 milions d'unitats immobiliàries –llars i empreses– amb accés a fibra òptica a l'Estat espanyol, així com que la LTE (4G) supera una cobertura del 50% de la població.

Ha afirmat que el balanç d'abonats de fibra òptica del 2013 estarà "bastant més enllà" dels 500.000 clients i que malgrat que és l'últim operador que va desplegar la tecnologia LTE (4G) a Espanya, ara és el que té "la xarxa més gran del país i de més bona qualitat".

Una estratègia diferent
Gilpérez ha repassat l'estratègia seguida per Telefónica Espanya des de la seva incorporació a la presidència el 2011, amb rebaixes de preus, millores de la gestió interna i de l'atenció externa, eliminació de promocions i subvenció de terminals i innovació amb el nou concepte d'oferta integrada que representa Movistar Fusión.

Telefónica Espanya ha passat de 600.000 reclamacions al voltant de 100.000 entre el 2011 i el 2013, i ha traslladat la majoria de centres d'atenció telefònica a l'Estat espanyol –que ja atenen el 75% de les trucades–, malgrat que el cost a Llatinoamèrica és d'un terç respecte a aquí, per guanyar proximitat amb el client i ajudar l'economia de l'Estat amb creació de llocs de treball, cosa que ja ha obtingut resultats: "Hem estat l'única companyia que hem crescut en índex de satisfacció del client i en qualitat".

La importància de la regulació
Preguntat per la influència de la regulació en l'evolució de la companyia, ha opinat: "No sento que el regulador m'hagi penalitzat especialment, però tampoc que m'hagi afavorit". En aquest sentit, ha advocat per una regulació estable que permeti planificar inversions a llarg termini en un marc clar, i ha reblat que el regulador espanyol no ha fet una mala feina.

Imatge espanyola a Llatinoamèrica
Davant de casos de polèmica internacional amb empreses espanyoles implicades com les discrepàncies econòmiques de Sacyr a les obres d'ampliació del canal de Panamà, ha asseverat que "Espanya està super reconeguda a Llatinoamèrica –tot i que hi ha diferents percepcions en els diferents països del nord i el sud–, com a marca de confiança i seguretat", i ha convidat les empreses espanyoles a invertir en els mercats llatinoamericans per les oportunitats que ofereix el seu creixement econòmic espectacular.

Luis Miguel Gilpérez també ha fet referència a l'evolució de l'economia espanyola per a aquest any, i ha augurat un creixement del PIB i un comportament del consum millors que el 2013, mostrant-se així en sintonia amb les previsions del Govern espanyol i dels mercats.