El 'big data' remodela el negoci de Tiendeo
L'empresa es redefineix cap als serveis 'drive-to-store' en el seu vuitè aniversari i augmenta la facturació un 40%
Tiendeo va néixer l'any 2011 com una plataforma online de catàlegs i ofertes geolocalitzats. Ara, vuit anys més tard, aquella startup fundada per les enginyeres (i bessones) Eva i María Martín, redefineix el seu model de negoci i s'embarca a explotar les dades recollides durant tots aquests anys per oferir nous serveis de màrqueting digital als seus clients a cop de big data. Tiendeo es posiciona com a empresa líder en serveis drive-to-store.
Tiendeo doncs ha desenvolupat una eina per seguir el comportament dels usuaris que tenen l'app i així "observem com podem fer que aquestes persones vagin a les botigues físiques", tot de manera anònima. D'aquesta manera poden calcular el cost per visita i saber "quant ens costa portar algú a les botigues" per, així, oferir als retailers tot de productes per acompanyar els consumidors en tot el procés de venda. "Sabem el seu comportament, quins catàlegs han mirat, quines botigues han visitat físicament fent campanyes de programàtica acompanyant l'usuari en el què més l'interessa per dur-lo al punt de venda", explica Eva Martín, CEO de la companyia.
Tiendeo redefineix el model de negoci cap als serveis drive-to-store: "Aconseguim portar clients al punt de venda per un euro"
Ja fa mig any que Tiendeo treballa amb aquests nous productes per als seus clients. TiendeoEngage ofereix la possibilitat d'analitzar milions de senyals diaris i connectar potencials clients amb el contingut més rellevant de marques i retailers en les diferents fases del customer journey. D'aquesta forma, els retailers poden impactar els compradors en funció del seu perfil i comportament, no només online sinó també offline (supermercats i botigues favorites, rutes realitzades per a dirigir-se als punts de venda físics, temps d'estada en botiga, etc). Tancant el cercle, la seva eina TiendeoGeotracking mesura l'impacte i la rendibilitat (ROI) de les seves campanyes drive-to-store.
"Mesurem quanta gent que impactem podem dur al punt de venda, per exemple en el sector dels supermercats aconseguim portar gent al punt de venda per un euro", afirma Martín. La firma aconsegueix, segons sectors, que fins a un 50% més de gent que ha estat impactada amb campanyes i banners tingui més probabilitat d'anar a les botigues que els han publicitat.
Objectiu 2019
Amb aquesta nova línia de negoci la firma ha aconseguit creixer un 40% aquest darrer any. Tiendeo tanca el 2018 amb un volum de negoci de 9,5 milions d'euros. Pràcticament aconsegueix la meta fixada l'any anterior tot i que que el resultat ha estat influït pel tipus de canvi a Llatinoamèrica.
Així mateix, l'empresa es marca com a objectiu poder duplicar la facturació el 2019 fins a 18 milions d'euros, sent uns 60% el negoci tradicional i la resta amb els nous productes.
Tiendeo espera doblar la facturació el 2019 passant de 9,5 milions d'euros a 18 milions
Per assolir aquest objectiu i potenciar les noves línies de negoci, Tiendeo planeja contractacions per reforçar el departament comercial i producte i dades. "Actualment comptem amb una plantilla de 150 treballadors i esperem arribar als 200 per acompanyar aquest creixement", explica Martín, uns treballadro
La plataforma ha aconseguit atreure el 2018 un total de 45 milions d'usuaris únics al mes a escala global, que han generat 65 milions de visites mensuals, la qual cosa es tradueix en un augment del 30% respecte a l'any anterior.
Pel que fa a l'expansió del negoci, Tiendeo ha obert el 2018 mercat en vuit països nous (Suïssa, Romania, República Txeca, Hongria, Eslovènia, Emirats Àrabs, el Marroc i Bulgària) la qual cosa es tradueix en una presència de 41 països a tot el món. Així mateix, també ha anunciat l'obertura d'oficina al Brasil, sumant ja cinc oficines a l'Amèrica Llatina (Mèxic, Colòmbia, Xile, l'Argentina i el Brasil) a més de la seva base d'operacions a Barcelona, entre el Pier01 i les oficines de la casa Xifré.