• Empresa
  • Tomás Diago, l'universitari que va crear Softonic

Tomás Diago, l'universitari que va crear Softonic

L'empresa rep el cinquè Premi Mercè Sala, que reconeix el factor humà de la companyia

Tomás Diago
Tomás Diago
Víctor Solvas
15 de Maig de 2013
Act. 07 d'Abril de 2014

D'un simple treball de final de carrera al principal referent en les descàrregues de software. Aquest és el trajecte corregut per Softonic, l'empresa que Tomás Diago (Barcelona, 1977) va crear el 1997. L'èxit del projecte l'evidencien les xifres: més de 100 milions d'usuaris, 52 milions de facturació en l'últim any i una plantilla de 350 treballadors repartits per les oficines de Barcelona, Madrid, San Francisco, Tokio i Shangai.

Amb una trajectòria així, l'egolatria pot portar a treure a relluir la brillant ocurrència a la mínima ocasió, però Diago ha optat per una altra via. En una recent entrevista al diari Abc, el fundador de Softonic considerava que la idea en sí mateixa no era tan important com "el compromís, el treball i diari i tenir una visió a llarg termini".

Un projecte multipremiat
I és aquesta visió la que li ha permès acumular premis al llarg dels anys. No només en l'àrea del management, sinó també en la de gestió d'equips. Als adjectius innovador, internacionalitzat i emprenedor Softonic ja pot sumar el d'humà. El portal de descàrregues de software ha rebut aquest dimarts el cinquè Premi Mercè Sala, promogut per la Fundació Factor Humà, i que considera clau en el creixement de l'empresa el "respecte a les persones que formen part del projecte".

Aquest no és el primer cop que l'empresa de Tomás Diago rep un reconeixement en aquest sentit. El 2011 Softonic va ser premiat amb el Best Place to Work a l'estat en el tram entre 100 i 250 treballadors. Porta sis anys formant part de la llista, això sí, ara com a empresa d'entre 250 i 500 empleats.

 


El factor humà
En la voluntat de crear un projecte sostingut entren en joc els factors que li han valgut el Premi Mercè Sala. Diago acostuma a destacar el treball de Softonic en mantenir "motivats i amb passió" els seus empleats. Per aconseguir aquesta fita, l'empresari no només aposta per donar exemple, sinó que ha creat un seguit d'incentius que van més enllà de l'arquetípic futbolí propi de tota empresa tecnològica. A saber, salaris sempre per sobre dels 20.000 euros anuals, paquets d'assegurances mèdiques i ajudes familiars.

Més enllà dels reconeixements, com el Mercè Sala o el premi Emprenedor de l'any, que la revista Emprendedores va concedir a Diago el 2012, tots aquests factors han aportat a Softonic un motiu d'enorgulliment, com és el manteniment d'una plantilla implicada.