Innovar des de la tradició. Aquesta és la combinació que ha permès a Torrons Vicens seguir sent competitiva en un mercat en el qual les vendes s'acostumen a concentrar al quart trimestre de l'any. Ubicada a Agramunt i fundada el 1775, "el nostre creixement es basa en quatre pilars bàsics: tradició, qualitat, innovació i servei", tal com assegura el propietari de la companyia, Àngel Velasco.
Tot i que el consum de torró ha iniciat un procés de desestacionalització, Vicens acaba de presentar un pla estratègic per créixer a l'exterior. Velasco avança que "l'objectiu és que la presència internacional passi del 20 al 40%, ja que actualment un 24% de la nostra producció es destina a l'exterior". Les vendes a països com França, Bèlgica, Alemanya, Portugal, Itàlia, Anglaterra, Lituània, EUA, Colòmbia, Xina o Rússia han permès que la facturació el 2014 arribés als 14,5 milions d'euros.
Innovació i proximitat
Torrons Vicens utilitza les mateixes receptes tradicionals que fa 240 anys quan va néixer, però a la vegada "mai descuidem l'R D i, imprescindible en qualsevol indústria en els temps actuals", recorda Velasco. D'aquesta aposta, s'han implantat noves línies de torró, com la Natura, creada el 2013 per Velasco i el prestigiós xef Albert Adrià. Fruit d'aquesta, Vicens comercialitza torró de gintònic o de formatge als seus 36 establiments i a les principals cadenes de distribució.
L'empresa d'Agramunt considera essencial la proximitat amb el consumidor. Per aquest motiu, Torrons ha establert un model de negoci en el qual conviuen les botigues pròpies i les franquícies repartides per tot l'Estat espanyol. Des de la firma lleidatana comenten l'objectiu d'aquesta expansió: "Volem continuar obrint nous establiments per apropar el producte i la marca al consumidor final i incrementar la projecció internacional".
Un espai per a la xocolata
Amb la intenció de diversificar la producció, Torrons Vicens ha adquirit, recentment, la firma Xocolata Jolonch, que des de 1770 es dedica a la producció artesanal de la xocolata a la pedra, una varietat autòctona d'Agramunt.
En aquesta nova etapa, s'han ampliat les gammes de torrons amb la xocolata ratllada i a la tassa. A Jolonch, s'està portant a terme un projecte d'ampliació que convertirà les instal·lacions de la Xocolateria en la botiga de xocolata més gran d'Europa.
Actualment, Torrons Vicens treballa i investiga en nous conceptes del torró amb sabors i textures diferents amb les quals "busquem fer-lo unes postres que es pugui consumir tot l'any", anuncia Velasco. Aquesta cerca va ser recolzada el passat mes de febrer, quan l'empresa va rebre el Premi al Disseny i Innovació Tecnològica de la XIII edició de la cimera internacional de gastronomia Madrid Fusion.
Tot i que el consum de torró ha iniciat un procés de desestacionalització, Vicens acaba de presentar un pla estratègic per créixer a l'exterior. Velasco avança que "l'objectiu és que la presència internacional passi del 20 al 40%, ja que actualment un 24% de la nostra producció es destina a l'exterior". Les vendes a països com França, Bèlgica, Alemanya, Portugal, Itàlia, Anglaterra, Lituània, EUA, Colòmbia, Xina o Rússia han permès que la facturació el 2014 arribés als 14,5 milions d'euros.
Innovació i proximitat
Torrons Vicens utilitza les mateixes receptes tradicionals que fa 240 anys quan va néixer, però a la vegada "mai descuidem l'R D i, imprescindible en qualsevol indústria en els temps actuals", recorda Velasco. D'aquesta aposta, s'han implantat noves línies de torró, com la Natura, creada el 2013 per Velasco i el prestigiós xef Albert Adrià. Fruit d'aquesta, Vicens comercialitza torró de gintònic o de formatge als seus 36 establiments i a les principals cadenes de distribució.
La fàbrica de Torrons Vicens també acull el Museu del Torró i la Xocolata |
L'empresa d'Agramunt considera essencial la proximitat amb el consumidor. Per aquest motiu, Torrons ha establert un model de negoci en el qual conviuen les botigues pròpies i les franquícies repartides per tot l'Estat espanyol. Des de la firma lleidatana comenten l'objectiu d'aquesta expansió: "Volem continuar obrint nous establiments per apropar el producte i la marca al consumidor final i incrementar la projecció internacional".
Un espai per a la xocolata
Amb la intenció de diversificar la producció, Torrons Vicens ha adquirit, recentment, la firma Xocolata Jolonch, que des de 1770 es dedica a la producció artesanal de la xocolata a la pedra, una varietat autòctona d'Agramunt.
En aquesta nova etapa, s'han ampliat les gammes de torrons amb la xocolata ratllada i a la tassa. A Jolonch, s'està portant a terme un projecte d'ampliació que convertirà les instal·lacions de la Xocolateria en la botiga de xocolata més gran d'Europa.
Actualment, Torrons Vicens treballa i investiga en nous conceptes del torró amb sabors i textures diferents amb les quals "busquem fer-lo unes postres que es pugui consumir tot l'any", anuncia Velasco. Aquesta cerca va ser recolzada el passat mes de febrer, quan l'empresa va rebre el Premi al Disseny i Innovació Tecnològica de la XIII edició de la cimera internacional de gastronomia Madrid Fusion.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.