Torrons artesans amb R D i

Torrons Vicens d'Agramunt, nascuda el 1775, incrementa la seva presència exterior i obre botigues a París, Emirats Àrabs i Dubai

Innovar des de la tradició. Aquesta és la combinació que ha permès a Torrons Vicens seguir sent competitiva en un mercat en el qual les vendes s'acostumen a concentrar al quart trimestre de l'any. Ubicada a Agramunt i fundada el 1775, "el nostre creixement es basa en quatre pilars bàsics: tradició, qualitat, innovació i servei", tal com assegura el propietari de la companyia, Àngel Velasco.

Tot i que el consum de torró ha iniciat un procés de desestacionalització, Vicens acaba de presentar un pla estratègic per créixer a l'exterior. Velasco avança que "l'objectiu és que la presència internacional passi del 20 al 40%, ja que actualment un 24% de la nostra producció es destina a l'exterior". Les vendes a països com França, Bèlgica, Alemanya, Portugal, Itàlia, Anglaterra, Lituània, EUA, Colòmbia, Xina o Rússia han permès que la facturació el 2014 arribés als 14,5 milions d'euros.

Innovació i proximitat
Torrons Vicens utilitza les mateixes receptes tradicionals que fa 240 anys quan va néixer, però a la vegada "mai descuidem l'R D i, imprescindible en qualsevol indústria en els temps actuals", recorda Velasco. D'aquesta aposta, s'han implantat noves línies de torró, com la Natura, creada el 2013 per Velasco i el prestigiós xef Albert Adrià. Fruit d'aquesta, Vicens comercialitza torró de gintònic o de formatge als seus 36 establiments i a les principals cadenes de distribució.

 
 La fàbrica de Torrons Vicens també acull el Museu del Torró i la Xocolata

L'empresa d'Agramunt considera essencial la proximitat amb el consumidor. Per aquest motiu, Torrons ha establert un model de negoci en el qual conviuen les botigues pròpies i les franquícies repartides per tot l'Estat espanyol. Des de la firma lleidatana comenten l'objectiu d'aquesta expansió: "Volem continuar obrint nous establiments per apropar el producte i la marca al consumidor final i incrementar la projecció internacional".

Un espai per a la xocolata
Amb la intenció de diversificar la producció, Torrons Vicens ha adquirit, recentment, la firma Xocolata Jolonch, que des de 1770 es dedica a la producció artesanal de la xocolata a la pedra, una varietat autòctona d'Agramunt.

En aquesta nova etapa, s'han ampliat les gammes de torrons amb la xocolata ratllada i a la tassa. A Jolonch, s'està portant a terme un projecte d'ampliació que convertirà les instal·lacions de la Xocolateria en la botiga de xocolata més gran d'Europa.

Actualment, Torrons Vicens treballa i investiga en nous conceptes del torró amb sabors i textures diferents amb les quals "busquem fer-lo unes postres que es pugui consumir tot l'any", anuncia Velasco. Aquesta cerca va ser recolzada el passat mes de febrer, quan l'empresa va rebre el Premi al Disseny i Innovació Tecnològica de la XIII edició de la cimera internacional de gastronomia Madrid Fusion.
Avui et destaquem
El més llegit