22
de Desembre
de
2014
Va començar sent una administració de loteria tocada per la sort. Ara, dues dècades després de repartir els primers premis de la Grossa de Nadal, La Bruixa d'Or s'ha convertit en un model d'èxit empresarial, basant-se en tres elements: "La innovació, la creació de marca i la mirada endavant". Així ho defineix el propietari de l'administració de loteria de Sort, Xavier Gabriel. Durant aquests dies, la Bruixa es converteix en un santuari de cues de fidels que se citen amb la sort.
L'administració, la que més bitllets ven d'Espanya, comercialitza un 86% dels números per Internet i ha repartit 30 premis de loteria des de 1994. Amb una facturació que supera els 60 milions d'euros anuals, "el més fàcil era deixar-se portar", explica Gabriel.
En canvi, el propietari de la Bruixa d'Or aposta pel risc empresarial. Aquesta elecció fa que l'empresa lleidatana sigui la primera administració de loteria del món que hagi dissenyat una app per comprar un número de la Grossa de Nadal amb un dispositiu com les Google Glass. "Qualsevol persona podrà escollir el número que desitgi amb un cop d'ull", comenta Xavier Gabriel. L'únic requisit és que a prop de les ulleres de Google n'hi hagi un dispositiu mòbil amb connexió a Internet.
La tecnologia per personalitzar serveis
En la seva obsessió pel risc, els reptes i posar la tecnologia al servei del client, Gabriel anuncia que a l'abril o al maig funcionarà totalment una altra app que permetrà utilitzar l'iWatch, el rellotge d'Apple. "Es tracta de personalitzar els serveis de tal forma que es podrà contactar amb un amic des de la platja o des de la cua de l'administració per gestionar la comanda".
Aquests mateixos ingredients d'innovació, esforç i treball són els que han portat a Gabriel a engegar una aventura espacial l'any 2015, patrocinar l'equip de bàsquet de Manresa i posar habitatges amb un lloguer de preu assequible pels desnonats.
Bitllets de loteria que simulen un puzle o la posada en marxa d'un diari digital són altres de les iniciatives que surten de l'escombra de La Bruixa d'Or que "no té un camí marcat, sinó que simplement vola i vola", insisteix Gabriel. A més de l'esforç, el propietari de la companyia recepta "molt treball" i aprendre d'haver-se arruïnat dues vegades. "Fer-ho em va servir per saber que si no et fas mal, n'hi haurà qui et faci mal". La filosofia de l'administració es basa més en la "felicitat i la il·lusió que pugui crear al client, que en la sort del sorteig".
Responsabilitat social
La voluntat d'ajudar els altres es tradueix en una sèrie d'accions socials de les quals el responsable de La Bruixa d'Or vol passar de puntetes. "No m'agrada gaire parlar de les coses que fem bé", afegeix el responsable de l'administració. L'única reflexió que fa Gabriel al respecte és que "cal saber donar al qui més necessita". En aquest punt, recorda que la companyia ha cedit diners per a la investigació en les malalties de baixa prevalença que afecten els nens.
Després de repartir premis i diners durant dues dècades, Gabriel diu que "encara em queden ganes d'expandir el nom del meu poble per tot el món". Al repte de l'activitat professional s'uneix el de la satisfacció personal. Per ell, només n'hi ha tres paraules claus: "Endavant, sempre endavant".
L'administració, la que més bitllets ven d'Espanya, comercialitza un 86% dels números per Internet i ha repartit 30 premis de loteria des de 1994. Amb una facturació que supera els 60 milions d'euros anuals, "el més fàcil era deixar-se portar", explica Gabriel.
En canvi, el propietari de la Bruixa d'Or aposta pel risc empresarial. Aquesta elecció fa que l'empresa lleidatana sigui la primera administració de loteria del món que hagi dissenyat una app per comprar un número de la Grossa de Nadal amb un dispositiu com les Google Glass. "Qualsevol persona podrà escollir el número que desitgi amb un cop d'ull", comenta Xavier Gabriel. L'únic requisit és que a prop de les ulleres de Google n'hi hagi un dispositiu mòbil amb connexió a Internet.
La tecnologia per personalitzar serveis
En la seva obsessió pel risc, els reptes i posar la tecnologia al servei del client, Gabriel anuncia que a l'abril o al maig funcionarà totalment una altra app que permetrà utilitzar l'iWatch, el rellotge d'Apple. "Es tracta de personalitzar els serveis de tal forma que es podrà contactar amb un amic des de la platja o des de la cua de l'administració per gestionar la comanda".
Aquests mateixos ingredients d'innovació, esforç i treball són els que han portat a Gabriel a engegar una aventura espacial l'any 2015, patrocinar l'equip de bàsquet de Manresa i posar habitatges amb un lloguer de preu assequible pels desnonats.
Bitllets de loteria que simulen un puzle o la posada en marxa d'un diari digital són altres de les iniciatives que surten de l'escombra de La Bruixa d'Or que "no té un camí marcat, sinó que simplement vola i vola", insisteix Gabriel. A més de l'esforç, el propietari de la companyia recepta "molt treball" i aprendre d'haver-se arruïnat dues vegades. "Fer-ho em va servir per saber que si no et fas mal, n'hi haurà qui et faci mal". La filosofia de l'administració es basa més en la "felicitat i la il·lusió que pugui crear al client, que en la sort del sorteig".
Responsabilitat social
La voluntat d'ajudar els altres es tradueix en una sèrie d'accions socials de les quals el responsable de La Bruixa d'Or vol passar de puntetes. "No m'agrada gaire parlar de les coses que fem bé", afegeix el responsable de l'administració. L'única reflexió que fa Gabriel al respecte és que "cal saber donar al qui més necessita". En aquest punt, recorda que la companyia ha cedit diners per a la investigació en les malalties de baixa prevalença que afecten els nens.
Després de repartir premis i diners durant dues dècades, Gabriel diu que "encara em queden ganes d'expandir el nom del meu poble per tot el món". Al repte de l'activitat professional s'uneix el de la satisfacció personal. Per ell, només n'hi ha tres paraules claus: "Endavant, sempre endavant".