Un dels cotxes de Cabify a la plaça d'Espanya de Barcelona

Empresa

Unauto VTC recorre el reglament de l'AMB per limitar les llicències de VTC

L'associació de les empreses amb vehicles de lloguer amb conductor sosté que és una normativa "especialment alarmant"

Unauto VTC ha iniciat els mecanismes legals per recórrer el reglament de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que limita les llicències de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) amb les quals operen empreses com Uber i Cabify.

"És important recordar que les VTC depenen de les comunitats autònomes i, en última instància, del Ministeri de Foment, de manera que l'AMB podria estar envaint les seves competències", ha afirmat en un comunicat aquest dimarts l'associació, que és majoritària en el sector.

El president d'Unauto VTC, Eduardo Martín, ha sostingut que es tracta d'una normativa "especialment alarmant perquè prohibeix a més de 1.300 conductors el seu dret a treballar, un fet insòlit".

Ha defensat que tots els operadors compleixen estrictament amb els requeriments sectorials, com la possessió de l'autorització VTC atorgada per la Generalitat, el pagament de l'assegurança amb una cobertura de fins a 70 milions d'euros per responsabilitat civil obligatòria i 50 milions d'euros addicionals per responsabilitat civil limitada i el pagament d'impostos, "molt més exigent que el del taxi, que segueix pagant per mòduls".

Unauto VTC s'ha posat a disposició de l'administració pública per dialogar sobre el sector del transport de passatgers inferior a nou places, que ha matisat que no només inclou el taxi, sinó també les VTC.

Sobre la ràtio d'una llicència VTC per cada 30 taxis, ha assenyalat que aquesta proporció "no és, i no ha estat mai, una norma per limitar el nombre de VTC en el mercat sinó un criteri de concessió", per la qual cosa si en una comunitat autònoma la proporció entre VTC i taxis és igual o inferior a 1/30, l'autoritat competent podrà rebutjar la concessió de noves llicències.