Unnim ja és història

BBVA integra a la seva xarxa les oficines d'Unnim, que desapareix com a marca

Oficina del BBVA a Barcelona
Oficina del BBVA a Barcelona
Redacció
26 de Maig de 2013
Act. 28 de Juny de 2013
La marca Unnim, mare de les caixes de Terrassa, Sabadell i Manlleu, desapareix aquest dilluns. És la data escollida per BBVA per culminar el procès d'adquisició de l'entitat, iniciat el 27 de juliol passat, i per unificar les dues figures en una sola. Així, el grup bancari espanyol comptarà amb una sola xarxa a Catalunya de 843 oficines i uns dos milions de clients.

Segons un comunicat de BBVA, el grup se situa com a tercera entitat catalana en particulars i pimes, i la primera de banca corporativa i per a institucions. En els darrers dies, s'ha realitzat el procés d'integració informàtica i d'imatge de les entitats.

El conseller delegat del BBVA, Ángel Cano, va explicar fa unes setmanes que l'adquisició d'Unnim és un fet ''important'' perquè ha ''reforçat el compromís'' del grup amb Catalunya, ''un dels mercats més atractius i de més potencial de creixement de l'estat espanyol", segons va recollir l'ACN.

Fundació territorial
Per la seva banda, Unnim Caixa ha culminat el seu procés de transformació en una fundació especial, que es denominarà Fundació Especial Antigues Caixes Catalanes de Manlleu, Sabadell i Terrassa. Segons un comunicat, es respectarà el caràcter territorial de les caixes d'estalvi d'origen creant tres fundacions territorials.

Aquest procés ha tingut lloc després que, a finals del 2011, Unnim Caixa va segregar el negoci financer a Unnim Banc, i passés a gestionar l'Obra Social de les antigues caixes, així com el patrimoni arquitectònic i immobiliari, el fons d'art i els actius patrimonials.

Així mateix, el mes d'octubre de 2012, Unnim Caixa i BBVA van signar un acord de col·laboració per realitzar de forma conjunta activitats que "permetessin donar continuïtat a les actuacions més emblemàtiques de l'obra social d'Unnim". L'acord compta amb un pla de col·laboració anual pel qual durant el període que va d'octubre del 2012 a setembre del 2013 BBVA destina 2,2 milions d'euros a aquestes activitats.