15
d'Octubre
de
2015
Act.
15
d'Octubre
de
2015
La farmacèutica catalana Uriach ha adquirit l'empresa italiana Laborest, especialitzada en el segment dels complements alimentaris.
En un comunicat, aquesta empresa de capital familiar ha ressaltat que Laborest suma una facturació anual de 25 milions d'euros i que disposa d'una plantilla de 180 persones, 130 dels quals agents de visita mèdica.
Uriach ha ressaltat que l'operació, l'import de la qual no s'ha fet públic per motius de confidencialitat, s'emmarca en el compliment del pla estratègic d'Uriach per al període 2013-2017, que contempla compres per seguir creixent, així com reforçar la presència internacional d'Uriach.
Uriach va facturar el 2014 uns 120 milions d'euros, entorn d'un 40% dels quals fruit del seu negoci a l'estranger, i disposa actualment de quatre àrees de negoci: Consumer Health, formada per productes de venda lliure i de cura personal; Branded Products - productes de marca; Uriach Generics -dedicada als genèrics- i Contract Manufacturing, de fabricació per a tercers.
L'adquisició de Laborest pretén reforçar la primera d'aquestes quatre àrees de negoci, atès que, en aquesta activitat, Uriach està més enfocada al consumidor i al canal farmacèutic mentre que Laborest està més basada en els productes científics de qualitat amb la visita mèdica com a principal font de prescripció.
Laborest és un "referent" al mercat italià dels complements alimentaris, segons Uriach, que creu que la compra d'aquesta companyia italiana és "molt complementària" amb el negoci d'Uriach.
També Uriach ha ressaltat que la compra de Laborest li permetrà fer un "important salt" en matèria de facturació i també ampliar la seva presència internacional.
Ja al maig, Uriach va iniciar les primeres operacions comercials a Portugal, on va començar a operar amb una xarxa de vendes pròpia i potenciant les marques Aquilea i Innovage de complements alimentaris.
Els complements alimentaris són productes basats en extractes i principis actius naturals i els últims anys diverses farmacèutiques catalanes han apostat per aquests productes com a fórmula per diversificar-se i augmentar els seus ingressos.
En un comunicat, aquesta empresa de capital familiar ha ressaltat que Laborest suma una facturació anual de 25 milions d'euros i que disposa d'una plantilla de 180 persones, 130 dels quals agents de visita mèdica.
Uriach ha ressaltat que l'operació, l'import de la qual no s'ha fet públic per motius de confidencialitat, s'emmarca en el compliment del pla estratègic d'Uriach per al període 2013-2017, que contempla compres per seguir creixent, així com reforçar la presència internacional d'Uriach.
Uriach va facturar el 2014 uns 120 milions d'euros, entorn d'un 40% dels quals fruit del seu negoci a l'estranger, i disposa actualment de quatre àrees de negoci: Consumer Health, formada per productes de venda lliure i de cura personal; Branded Products - productes de marca; Uriach Generics -dedicada als genèrics- i Contract Manufacturing, de fabricació per a tercers.
L'adquisició de Laborest pretén reforçar la primera d'aquestes quatre àrees de negoci, atès que, en aquesta activitat, Uriach està més enfocada al consumidor i al canal farmacèutic mentre que Laborest està més basada en els productes científics de qualitat amb la visita mèdica com a principal font de prescripció.
Laborest és un "referent" al mercat italià dels complements alimentaris, segons Uriach, que creu que la compra d'aquesta companyia italiana és "molt complementària" amb el negoci d'Uriach.
També Uriach ha ressaltat que la compra de Laborest li permetrà fer un "important salt" en matèria de facturació i també ampliar la seva presència internacional.
Ja al maig, Uriach va iniciar les primeres operacions comercials a Portugal, on va començar a operar amb una xarxa de vendes pròpia i potenciant les marques Aquilea i Innovage de complements alimentaris.
Els complements alimentaris són productes basats en extractes i principis actius naturals i els últims anys diverses farmacèutiques catalanes han apostat per aquests productes com a fórmula per diversificar-se i augmentar els seus ingressos.