01
de Febrer
de
2016
Act.
01
de Febrer
de
2016
El cas de Vidal Grup és l'exemple d'adaptació i de com convertir la crisi en oportunitat. Aquesta empresa familiar, fundada per Petronilla Casanovas a Badalona a finals del segle XIX com a botiga de gorres i impermeables, va travessar tot el segle XX reconvertida, gràcies a la iniciativa de la seva filla Madrona Gombau en la botiga multimarca Selecta Vidal. Una nova generació, la de Josep i Xavier Vidal, van fer entrar el negoci en el franquiciat coincidint amb el canvi de mil·lenni. Ara, després de vàries dècades com a referents del multimarca i amb els franquiciats de Jack & Jones (propietat de Bestseller) i DC Shoes, Vidal Grup ha fa un pas més endavant i aposta per la marca pròpia John Berri, de moda masculina.
"Volíem estar preparats per sortir de la crisi a primera línia", explica Xavier Vidal, director general de Grup Vidal, que considera que aquest és el moment òptim per reposicionar el negoci. En els darrers anys, els de la recessió, l'empresa ha hagut de reduir la despesa i tancar alguna de les botigues que el grup té arreu de Catalunya. "Mai no havíem passat una època tan difícil com aquesta, però l'hem aguantat", diu Vidal; que considera que, malgrat les dificultats, "n'hem sortit prou bé i hem pogut planificar el futur".
Un futur que porta el nom d'aquesta nova marca de línia de moda masculina, que inclou tots els estils de l'home actual, des de casual fins a sastreria. John Berri s'ha anat gestant al llarg dels últims cinc anys amb viatges de prospecció, anàlisi de mercat i finalment incorporant els primers dissenys a les botigues multimarca del grup per anar testant el producte en el mercat.
La bona acceptació de la marca entre els clients ha portat l'empresa a apostar-hi de forma ferma. L'aposta és decidida, si tenim en compte que John Berri es presenta amb una gran botiga pròpia a la Rambla de Catalunya, en ple shopping line de Barcelona. La botiga, de 600 metres quadrats, es distribueix en dues plantes i compta amb vuit treballadors. La marca es dirigeix a homes d'entre 35 i 65 anys que busquen una bona relació qualitat-preu i també un tracte personalitzat, un tret que diferencia aquesta marca de les cadenes de roba low cost.
Una experiència de compra única
Segons Aleix Vidal, concept & product manager de John Berri i cinquena generació de Vidal Grup, "el repte més important de John Berri és oferir una experiència de compra única, per això hem creat un nou concepte de botiga". Segons expliquen des de Vidal Grup, la botiga John Berri vol representar la fusió entre la tecnologia i la tradició, amb l'objectiu d'oferir als seus clients un univers on el disseny, l'estil propi i el servei són els grans protagonistes. "El flaghsip store de John Berri vol ser un lloc creador d'estil i on neixin tendències", explica Vidal. Per aquest motiu, la botiga disposa de la màquina Jeanalogia Nano Laser, que permet personalitzar les peces de forma gratuïta.
No és la primera vegada que Vidal Grup impulsa una marca pròpia. Durant la dècada dels 90 ho van intentar amb la marca Marc Crew, però llavors "vam decidir tirar enrere", diu Xavier Vidal. Creu que en aquests anys han après "que cal ser molt professional i pensar molt i molt l'estratègia d'allò que vols fer", afegeix.
Amb la nova marca John Berri, Vidal Grup passa a controlar tota la cadena de valor, des del disseny, fins a la confecció i venda a través de la seva pròpia xarxa d'establiments. El grup compta actualment amb 200 treballadors i 27 establiments repartits arreu del territori. L'any passat van tancar l'exercici amb una facturació de 20 milions d'euros. Segons explica Xavier Vidal, aquest any 2016 la companyia té previst obrir dues noves botigues al centre comercial de les Glòries i també a Mallorca.
"Volíem estar preparats per sortir de la crisi a primera línia", explica Xavier Vidal, director general de Grup Vidal, que considera que aquest és el moment òptim per reposicionar el negoci. En els darrers anys, els de la recessió, l'empresa ha hagut de reduir la despesa i tancar alguna de les botigues que el grup té arreu de Catalunya. "Mai no havíem passat una època tan difícil com aquesta, però l'hem aguantat", diu Vidal; que considera que, malgrat les dificultats, "n'hem sortit prou bé i hem pogut planificar el futur".
Un futur que porta el nom d'aquesta nova marca de línia de moda masculina, que inclou tots els estils de l'home actual, des de casual fins a sastreria. John Berri s'ha anat gestant al llarg dels últims cinc anys amb viatges de prospecció, anàlisi de mercat i finalment incorporant els primers dissenys a les botigues multimarca del grup per anar testant el producte en el mercat.
La bona acceptació de la marca entre els clients ha portat l'empresa a apostar-hi de forma ferma. L'aposta és decidida, si tenim en compte que John Berri es presenta amb una gran botiga pròpia a la Rambla de Catalunya, en ple shopping line de Barcelona. La botiga, de 600 metres quadrats, es distribueix en dues plantes i compta amb vuit treballadors. La marca es dirigeix a homes d'entre 35 i 65 anys que busquen una bona relació qualitat-preu i també un tracte personalitzat, un tret que diferencia aquesta marca de les cadenes de roba low cost.
Una experiència de compra única
Segons Aleix Vidal, concept & product manager de John Berri i cinquena generació de Vidal Grup, "el repte més important de John Berri és oferir una experiència de compra única, per això hem creat un nou concepte de botiga". Segons expliquen des de Vidal Grup, la botiga John Berri vol representar la fusió entre la tecnologia i la tradició, amb l'objectiu d'oferir als seus clients un univers on el disseny, l'estil propi i el servei són els grans protagonistes. "El flaghsip store de John Berri vol ser un lloc creador d'estil i on neixin tendències", explica Vidal. Per aquest motiu, la botiga disposa de la màquina Jeanalogia Nano Laser, que permet personalitzar les peces de forma gratuïta.
L'empresa ha obert una botiga amb la nova marca John Berri a la Rambla Catalunya. Cedida |
No és la primera vegada que Vidal Grup impulsa una marca pròpia. Durant la dècada dels 90 ho van intentar amb la marca Marc Crew, però llavors "vam decidir tirar enrere", diu Xavier Vidal. Creu que en aquests anys han après "que cal ser molt professional i pensar molt i molt l'estratègia d'allò que vols fer", afegeix.
Amb la nova marca John Berri, Vidal Grup passa a controlar tota la cadena de valor, des del disseny, fins a la confecció i venda a través de la seva pròpia xarxa d'establiments. El grup compta actualment amb 200 treballadors i 27 establiments repartits arreu del territori. L'any passat van tancar l'exercici amb una facturació de 20 milions d'euros. Segons explica Xavier Vidal, aquest any 2016 la companyia té previst obrir dues noves botigues al centre comercial de les Glòries i també a Mallorca.