24
d'Octubre
de
2016
Act.
24
d'Octubre
de
2016
"Ens sentim privilegiats de poder viure per dins la revolució tecnològica i pensem que tenim una obligació moral d'apropar aquestes tecnologies per millorar diferents aspectes de la societat", explica Pere Pérez, CEO i fundador de Visyon, empresa catalana especialitzada en projectes de realitat virtual.
Des de fa cinc anys, l'equip que lidera Pérez intenta difondre les bondats de la realitat virtual i dels beneficis que en treu, dedica una part a projectes socials. És la partida de Social Innovation que els ha portat fins a Holanda i ara a Anglaterra, on han estat recomanats per Google i entrevistats per la cadena de televisió BBC arran la creació de l'app A walk through dementia.
La col·laboració amb l'associació Alzheimer's Research UK va arribar fa dos anys a través de la companyia de Mountain View. "Ens va cridar Google perquè sabia que ens involucrem amb aquestes coses, dient-nos si volíem desenvolupar una eina de realitat virtual per ajudar la gent que té familiars amb Alzheimer o que són assistents de pacients de demència", explica Pérez. L'eina ajuda a conscienciar i entendre com veuen el món aquests malalts i és un dels projectes als quals dediquen el 20% del temps de l'empresa, sense remuneració ni benefici econòmic de retorn.
És l'esperit social de Visyon el que també s'amaga darrere de l'altre projecte que desenvolupen a l'estranger, en aquest cas a Holanda. Allí treballen amb pacients que estan en fase de recuperació hospitalària i, mitjançant ulleres de realitat virtual que els mostra el que grava una minicàmera 360, contacten amb la seva família. Una mena de Skype virtual que ajuda a recuperar la salut dels pacients, com assegura Pérez. "És un servei que està tenint molt d'èxit perquè estan començant a demostrar que la recuperació dels pacients és una mica més ràpida per la mentalitat positiva, se senten menys sols i això els ajuda a recuperar-se més ràpid", apunta.
Facebook els va tirar una mà
La seva introducció al món de la realitat augmentada neix de l'experiència de Pérez amb el màrqueting tecnològic i les apps mòbils durant més d'una dècada, fins que va arribar un punt que, sent un apassionat de les noves tecnologies, "vaig fer una inversió per apostar per les tecnologies del futur". Al principi, els sistemes d'ulleres eren "més arcaics" i els hi costava molt convèncer els clients que confiaren en el producte, però segons Pérez, la compra d'Oculus per part de Facebook –per 2.000 milions de dòlars- el 2014 va ajudar a augmentar l'interès de les companyies per aquestes aplicacions.
"Abans que Facebook comprés Oculus, quan anàvem a alguna reunió, les reaccions eres al·lucinants però sempre deien que no ho farien ara, tot i que era el futur. Els primers dos anys ens va costar molt però després que Facebook fes aquesta operació, es va començar a mediatitzar i la gent i les empreses ja volien saber què era i ens demanaven una demo", explica Pérez. Amb aquest canvi de xip, van apostar pel software i els continguts i, a poc a poc, s'han consolidat. Actualment són partners de la Mobile World Capital Barcelona i treballen a esdeveniments com el Primavera Sound, on han dissenyat la instal·lació d'Adidas; a Fitur, fira a la qual han arribat de la mà de la campanya Catalunya Experience; o el programa Polònia de TV3, on també han fet un vídeo en realitat virtual.
Premis recents
"La realitat virtual pot tenir un gran impacte social i també a escala de marca, perquè permet al consumidor entrar en un espai íntim, tens la pantalla allà mateix i estàs en un entorn immersiu. Realment hi ha moltes possibilitats, per a nosaltres és un nou mitjà de comunicació i fer un vídeo en 360º no té res a veure, el poder de què els personatges participin de la història i ser la part central...", enumera el CEO de Visyon.
La tossuderia de Visyon per la realitat virtual els està donant bons fruits. Aquest estiu han guanyat el premi del festival de publicitat infantil El Chupete en la categoria de Digital Apps per l'aplicació desenvolupada per a La Vaca Que Ríe, amb la col·laboració de l'agència BTOB. L'empresa, que a Barcelona dóna feina a 50 persones, ha duplicat la seva facturació cada any des de fa tres. "Aquest any suposo que tancarem la facturació a prop dels 4 milions d'euros. Estem en creixement però tot el que guanyem ho reinvertim en innovació i serveis socials que no són pagats, però ho fem per gust", clou l'emprenedor.
Des de fa cinc anys, l'equip que lidera Pérez intenta difondre les bondats de la realitat virtual i dels beneficis que en treu, dedica una part a projectes socials. És la partida de Social Innovation que els ha portat fins a Holanda i ara a Anglaterra, on han estat recomanats per Google i entrevistats per la cadena de televisió BBC arran la creació de l'app A walk through dementia.
La col·laboració amb l'associació Alzheimer's Research UK va arribar fa dos anys a través de la companyia de Mountain View. "Ens va cridar Google perquè sabia que ens involucrem amb aquestes coses, dient-nos si volíem desenvolupar una eina de realitat virtual per ajudar la gent que té familiars amb Alzheimer o que són assistents de pacients de demència", explica Pérez. L'eina ajuda a conscienciar i entendre com veuen el món aquests malalts i és un dels projectes als quals dediquen el 20% del temps de l'empresa, sense remuneració ni benefici econòmic de retorn.
És l'esperit social de Visyon el que també s'amaga darrere de l'altre projecte que desenvolupen a l'estranger, en aquest cas a Holanda. Allí treballen amb pacients que estan en fase de recuperació hospitalària i, mitjançant ulleres de realitat virtual que els mostra el que grava una minicàmera 360, contacten amb la seva família. Una mena de Skype virtual que ajuda a recuperar la salut dels pacients, com assegura Pérez. "És un servei que està tenint molt d'èxit perquè estan començant a demostrar que la recuperació dels pacients és una mica més ràpida per la mentalitat positiva, se senten menys sols i això els ajuda a recuperar-se més ràpid", apunta.
Facebook els va tirar una mà
La seva introducció al món de la realitat augmentada neix de l'experiència de Pérez amb el màrqueting tecnològic i les apps mòbils durant més d'una dècada, fins que va arribar un punt que, sent un apassionat de les noves tecnologies, "vaig fer una inversió per apostar per les tecnologies del futur". Al principi, els sistemes d'ulleres eren "més arcaics" i els hi costava molt convèncer els clients que confiaren en el producte, però segons Pérez, la compra d'Oculus per part de Facebook –per 2.000 milions de dòlars- el 2014 va ajudar a augmentar l'interès de les companyies per aquestes aplicacions.
"Abans que Facebook comprés Oculus, quan anàvem a alguna reunió, les reaccions eres al·lucinants però sempre deien que no ho farien ara, tot i que era el futur. Els primers dos anys ens va costar molt però després que Facebook fes aquesta operació, es va començar a mediatitzar i la gent i les empreses ja volien saber què era i ens demanaven una demo", explica Pérez. Amb aquest canvi de xip, van apostar pel software i els continguts i, a poc a poc, s'han consolidat. Actualment són partners de la Mobile World Capital Barcelona i treballen a esdeveniments com el Primavera Sound, on han dissenyat la instal·lació d'Adidas; a Fitur, fira a la qual han arribat de la mà de la campanya Catalunya Experience; o el programa Polònia de TV3, on també han fet un vídeo en realitat virtual.
Premis recents
"La realitat virtual pot tenir un gran impacte social i també a escala de marca, perquè permet al consumidor entrar en un espai íntim, tens la pantalla allà mateix i estàs en un entorn immersiu. Realment hi ha moltes possibilitats, per a nosaltres és un nou mitjà de comunicació i fer un vídeo en 360º no té res a veure, el poder de què els personatges participin de la història i ser la part central...", enumera el CEO de Visyon.
La tossuderia de Visyon per la realitat virtual els està donant bons fruits. Aquest estiu han guanyat el premi del festival de publicitat infantil El Chupete en la categoria de Digital Apps per l'aplicació desenvolupada per a La Vaca Que Ríe, amb la col·laboració de l'agència BTOB. L'empresa, que a Barcelona dóna feina a 50 persones, ha duplicat la seva facturació cada any des de fa tres. "Aquest any suposo que tancarem la facturació a prop dels 4 milions d'euros. Estem en creixement però tot el que guanyem ho reinvertim en innovació i serveis socials que no són pagats, però ho fem per gust", clou l'emprenedor.