25
de Setembre
de
2015
Act.
25
de Setembre
de
2015
"Assegurar la confiança dels nostres clients i de tota la societat és i seguirà sent de màxima importància. Per això volem traslladar la més sincera disculpa per haver abusat de la seva confiança". Volkswagen ha dement així perdó pel cas dels motors manipulats i reitera que "treballa amb la màxima urgència per esclarir les irregularitats". La companyia està a l'espera de poder fer inventari de les marques i models afectats i diu que assumirà "tota la responsabilitat i els costos derivats de les mesures que calgui aplicar". D'altra banda, des de la filial Seat afirmen que l'afer no afectarà els plans d'inversió a la planta de Martorell, que són de 3.300 milions d'euros durant els pròxims cinc anys.
A través d'un comunicat, Volkswagen assegura que "tots els vehicles afectats són tècnicament segurs" i recorda que les irregularitats detectades en determinats motors dièsel "estan relacionats exclusivament amb les emissions contaminants". Es tracta d'una qüestió, diuen, que pretenen resoldre "amb la major agilitat i transparència".
Volkswagen també assegura que els nous vehicles amb motor dièsel EU6 compleixen tota normativa i recorda que "la notable diferència entre els resultats del banc de proves i l'ús real a la carretera s'ha detectat només als motors EA 189".
En aquest sentit, està previst que al llarg d'aquest divendres es facin públiques les marques, models i anys de fabricació dels vehicles afectats. Un cop fet l'inventari, la companyia prendrà les mesures que siguin necessàries per solucionar la situació. "Aquest procés portarà temps per realitzar un anàlisi de les circumstàncies i per aplicar les mesures tècniques", adverteixen.
La inversió a Martorell, garantida
D'altra banda, l'empresa afirma que la inversió de 3.300 milions d'euros que va anunciar a principis de mes està garantida a la planta que la companyia té a Martorell, on també s'haurien muntat alguns dels motors fraudulents. La companyia, però encara no n'ha detallat la xifra.
La inversió anunciada es preveu destinar a projectes d'investigació i desenvolupament (I D) durant els pròxims cinc anys. Almenys una part d'aquesta inversió anirà també a la creació de quatre nous models d'automòbil de la marca, entre ells el primer SUV compacte de Seat. La companyia assegurà que aquesta planificació es manté inalterable.
Stackmann, substituït
D'altra banda, el president de Seat, Jürgen Stackmann, deixarà aquest càrrec i passarà a formar part del comitè executiu de la matriu alemanya Volkswagen, com a director de Vendes de tot el grup.
"El candidat número u per substituir-lo al capdavant de la filial espanyola de VW és Luca de Meo", actualment director de Vendes de la marca Audi, segons la mateixa publicació, que cita fonts de Volkswagen.
Rupert Stadler seguirà sent el president d'Audi i no passarà a Volkswagen, però el president d'Skoda, Winfried Vahland, es convertirà en el nou director de Volkswagen als EUA.
L'actual director de Vendes a Skoda, Werner Eichhorn, podria ser el substitut de Luca de Meo a Audi.
El consell de vigilància de Volkswagen, un òrgan supervisor de les empreses alemanyes on estan els accionistes, nomenarà avui el nou president de la companyia, que serà previsiblement l'actual cap de Porsche, Matthias Müller.
L'anterior president de Volkswagen, Martin Winterkorn, va dimitir dimecres després d'admetre la manipulació del motor EA 189, mitjançant un software que altera les xifres d'emissions de gasos contaminants.
A través d'un comunicat, Volkswagen assegura que "tots els vehicles afectats són tècnicament segurs" i recorda que les irregularitats detectades en determinats motors dièsel "estan relacionats exclusivament amb les emissions contaminants". Es tracta d'una qüestió, diuen, que pretenen resoldre "amb la major agilitat i transparència".
Volkswagen també assegura que els nous vehicles amb motor dièsel EU6 compleixen tota normativa i recorda que "la notable diferència entre els resultats del banc de proves i l'ús real a la carretera s'ha detectat només als motors EA 189".
En aquest sentit, està previst que al llarg d'aquest divendres es facin públiques les marques, models i anys de fabricació dels vehicles afectats. Un cop fet l'inventari, la companyia prendrà les mesures que siguin necessàries per solucionar la situació. "Aquest procés portarà temps per realitzar un anàlisi de les circumstàncies i per aplicar les mesures tècniques", adverteixen.
La inversió a Martorell, garantida
D'altra banda, l'empresa afirma que la inversió de 3.300 milions d'euros que va anunciar a principis de mes està garantida a la planta que la companyia té a Martorell, on també s'haurien muntat alguns dels motors fraudulents. La companyia, però encara no n'ha detallat la xifra.
La inversió anunciada es preveu destinar a projectes d'investigació i desenvolupament (I D) durant els pròxims cinc anys. Almenys una part d'aquesta inversió anirà també a la creació de quatre nous models d'automòbil de la marca, entre ells el primer SUV compacte de Seat. La companyia assegurà que aquesta planificació es manté inalterable.
Stackmann, substituït
D'altra banda, el president de Seat, Jürgen Stackmann, deixarà aquest càrrec i passarà a formar part del comitè executiu de la matriu alemanya Volkswagen, com a director de Vendes de tot el grup.
"El candidat número u per substituir-lo al capdavant de la filial espanyola de VW és Luca de Meo", actualment director de Vendes de la marca Audi, segons la mateixa publicació, que cita fonts de Volkswagen.
Rupert Stadler seguirà sent el president d'Audi i no passarà a Volkswagen, però el president d'Skoda, Winfried Vahland, es convertirà en el nou director de Volkswagen als EUA.
L'actual director de Vendes a Skoda, Werner Eichhorn, podria ser el substitut de Luca de Meo a Audi.
El consell de vigilància de Volkswagen, un òrgan supervisor de les empreses alemanyes on estan els accionistes, nomenarà avui el nou president de la companyia, que serà previsiblement l'actual cap de Porsche, Matthias Müller.
L'anterior president de Volkswagen, Martin Winterkorn, va dimitir dimecres després d'admetre la manipulació del motor EA 189, mitjançant un software que altera les xifres d'emissions de gasos contaminants.