25
de Novembre
de
2013
Act.
27
de Març
de
2015
L'empresa catalana Wuaki.tv planeja expandir-se en els propers dos anys als grans estats europeus, després de convertir-se en una de les distribuïdores de vídeos per Internet líders a Espanya i d'aterrar amb èxit al mercat britànic. "Hem de tenir presència als cinc grans països del continent: Espanya, Alemanya, França, el Regne Unit i Itàlia" afirma el conseller delegat de Wuaki TV, Jacinto Roca. Segons Roca, l'objectiu de l'empresa, que va ser absorbida per la japonesa Rakuten el 2012, és "ser un dels tres principals competidors d'Europa". Wuaki TV centralitzarà a Barcelona l'expansió internacional, i preveu ampliar amb "nou talent" la plantilla amb entre 50 i 100 treballadors més.
Wuaki.tv va néixer al barri del Poblenou de Barcelona el 2007. En pocs anys, l'empresa, que es dedica a la distribució de pel·lícules i sèries per Internet, s'ha consolidat com una de les líders del sector a l'Estat espanyol i ha obert mercat també a Andorra i el Regne Unit. Segons explica el seu conseller delegat, Jacinto Roca, l'objectiu actual és que l'empresa es posicioni com "una de les tres principals competidores d'Europa en aquesta indústria". Entre els seus rivals, grans marques com Amazon, Google o Apple.
Sota l'empara de Rakuten
L'estiu de 2012 la japonesa Rakuten, la primera empresa d'Internet del país nipó i la tercera a nivell mundial, va adquirir la companyia catalana per tal d'expandir-se internacionalment. Roca explica que Rakuten "va trobar una empresa puntera a nivell internacional, que havia estat validada pels estudis de Hollywood i tots els fabricants de televisió, amb un equip de gent que podia competir en l'àmbit europeu sense cap problema".
L'empresa catalana aposta per un sistema de consum de continguts cinematogràfics i televisius molt innovador a través d'Internet. En aquest sentit, Roca assegura que és "fonamental" el desenvolupament de les televisions intel·ligents o smart TV. Segons ell, tenir accés a Internet a través de la televisió és el "futur" i "millorarà l'experiència audiovisual a les llars". "És una revolució que està arribant i que canviarà molt les coses respecte a com les coneixem avui dia", afirma. En aquest sentit, lamenta que la crisi econòmica ha suposat un alentiment en la introducció d'aquest tipus de televisors a les llars.
Més d'un milió de clients
Malgrat això, Wuaki TV ha desembarcat aquest 2013 amb èxit al Regne Unit. "Acabarem l'any amb més de 100.000 clients, fet que significa un creixement més ràpid que el que vam tenir el primer any a Espanya", assegura Roca. A nivell global de l'empresa, el director general pronostica tancar l'any amb més d'un milió de clients a l'Estat espanyol, Andorra i el Regne Unit.
El conseller delegat de Wuaki TV afirma que el seu objectiu és "continuar creixent molt ràpid en els propers anys" i consolidar-se com una de les empreses principals del sector a Europa. "Per ser un player global a nivell europeu hem de tenir presència als cinc grans països del continent: Espanya, Alemanya, França, el Regne Unit i Itàlia", explica. "És el nostre repte en els propers dos anys", destaca.
En aquest sentit, Jacinto Roca explica que l'estratègia de Wuaki TV per aconseguir ser una empresa líder del sector a nivell europeu passa per la seva aposta de "combinar" les cintes més taquilleres procedents de Hollywood amb les produccions pròpies del continent. "En països com França o Itàlia entre un 30% i un 50% dels continguts que es consumeixen són nacionals", assegura. En aquesta direcció, afirma que en el seu catàleg també hi tenen cabuda pel·lícules catalanes i espanyoles. "Si el contingut és bo, segur que tindrem produccions catalanes o d'altres zones d'Espanya", sentencia.
Wuaki.tv va néixer al barri del Poblenou de Barcelona el 2007. En pocs anys, l'empresa, que es dedica a la distribució de pel·lícules i sèries per Internet, s'ha consolidat com una de les líders del sector a l'Estat espanyol i ha obert mercat també a Andorra i el Regne Unit. Segons explica el seu conseller delegat, Jacinto Roca, l'objectiu actual és que l'empresa es posicioni com "una de les tres principals competidores d'Europa en aquesta indústria". Entre els seus rivals, grans marques com Amazon, Google o Apple.
Sota l'empara de Rakuten
L'estiu de 2012 la japonesa Rakuten, la primera empresa d'Internet del país nipó i la tercera a nivell mundial, va adquirir la companyia catalana per tal d'expandir-se internacionalment. Roca explica que Rakuten "va trobar una empresa puntera a nivell internacional, que havia estat validada pels estudis de Hollywood i tots els fabricants de televisió, amb un equip de gent que podia competir en l'àmbit europeu sense cap problema".
L'empresa catalana aposta per un sistema de consum de continguts cinematogràfics i televisius molt innovador a través d'Internet. En aquest sentit, Roca assegura que és "fonamental" el desenvolupament de les televisions intel·ligents o smart TV. Segons ell, tenir accés a Internet a través de la televisió és el "futur" i "millorarà l'experiència audiovisual a les llars". "És una revolució que està arribant i que canviarà molt les coses respecte a com les coneixem avui dia", afirma. En aquest sentit, lamenta que la crisi econòmica ha suposat un alentiment en la introducció d'aquest tipus de televisors a les llars.
Més d'un milió de clients
Malgrat això, Wuaki TV ha desembarcat aquest 2013 amb èxit al Regne Unit. "Acabarem l'any amb més de 100.000 clients, fet que significa un creixement més ràpid que el que vam tenir el primer any a Espanya", assegura Roca. A nivell global de l'empresa, el director general pronostica tancar l'any amb més d'un milió de clients a l'Estat espanyol, Andorra i el Regne Unit.
El conseller delegat de Wuaki TV afirma que el seu objectiu és "continuar creixent molt ràpid en els propers anys" i consolidar-se com una de les empreses principals del sector a Europa. "Per ser un player global a nivell europeu hem de tenir presència als cinc grans països del continent: Espanya, Alemanya, França, el Regne Unit i Itàlia", explica. "És el nostre repte en els propers dos anys", destaca.
En aquest sentit, Jacinto Roca explica que l'estratègia de Wuaki TV per aconseguir ser una empresa líder del sector a nivell europeu passa per la seva aposta de "combinar" les cintes més taquilleres procedents de Hollywood amb les produccions pròpies del continent. "En països com França o Itàlia entre un 30% i un 50% dels continguts que es consumeixen són nacionals", assegura. En aquesta direcció, afirma que en el seu catàleg també hi tenen cabuda pel·lícules catalanes i espanyoles. "Si el contingut és bo, segur que tindrem produccions catalanes o d'altres zones d'Espanya", sentencia.