RESULTATS
La xarcuteria de Noel factura 256 milions d'euros
L'empresa càrnia exporta el 55% de la seva xarcuteria i seguirà creixent en personal fins a arribar als 1.300 empleats
La gironina Noel Alimentaria ha facturat 256 milions d'euros l'any 2017. Aquesta xifra representa un 13,7% més que en 2016 quan va tancar l'exercici amb un resultat de 225 milions d'euros. Amb aquest increment de 31 milions anuals la companyia d'embotits cuits de Girona encadena un any més de creixement continuat i sostingut, sent l'augment més gros registrat a la darrera dècada.
A més, ha fet una forta aposta per la contractació de personal passant de 1.035 a 1.160 treballadors el 2017. De cara a l'any vinent espera ampliar la plantilla en 140 persones més, arribant als 1.300 empleats.
La companyia també creix any rere any en volum de producció. El 2017 ha assolit les 59.148 tones, un 9,7% més que al 2016 quan es van registrar 53.876. Un any més, les línies 'Grand Bouquet' i 'Delizias' han estat els productes que han registrat un major increment comercial, creixent un 55% i un 60%, respectivament en comparació amb 2016. En 2017 Noel ha estat la marca que més ha crescut al segment de llescat amb una quota de mercat del 17,5% i ha consolidat la seva tercera posició en quota de mercat de pernil cuit, segons dades IRI.
Pernil cuit cap al Japó
Actualment les exportacions de xarcuteria representen més de la meitat de la facturació anual de la companyia en aquesta divisió de negoci. Concretament el 2017, han suposat un 55% del total facturat. Amb presència a més de 60 països, els plans d'expansió internacional de Noel se centren ara en el Japó, els Estats Units i el Brasil, on la càrnia gironina espera assolir el 20% del mercat en els dos casos.
Per consolidar-se i seguir creixent tant al mercat nacional com internacional, Noel Alimentaria ha realitzat una inversió global de 16,6 milions d'euros al llarg de 2017. En total, ha destinat 4,5 milions d'euros a la consolidació i ampliació de la nova planta d'embotits picats curats de 20.000 metres quadrats que va iniciar la seva activitat el 2015 i que funciona a ple rendiment des de l'any passat. Aquesta nova inversió se suma als 42 milions invertits en aquestes noves instal·lacions durant els anys anteriors.
Tanmateix, la companyia ha invertit els 12,1 milions restants principalment en la reforma i ampliació de la secció de cuits i de la sala d'especejament, reforçant la seva aposta per productes de referència com són el pernil cuit i la carn fresca.
Respecte als plans d'inversió a mitjà termini, la companyia ha adquirit uns terrenys de 33.000 metres quadrats annexos a la seva planta principal, ubicada a Pla de Begudà, a Sant Joan les Fonts, que inclouen una planta de 15.000 metres quadrats, amb l'objectiu de realitzar futures ampliacions; així com el projecte per construir una nova sala d'especejament a la planta de 12.000 metres quadrats situada a Olot que la companyia va adquirir el 2014.