19
de Maig
de
2016
Act.
20
de Maig
de
2016
El jutjat del Mercantil nombre 6 de Madrid ha ordenat la liquidació dels societats concessionàries de les autopistes radials R3 i R5 de Madrid i d'una circumval·lació d'Alacant, totes elles en concurs de creditors. Aquesta decisió ha fet que la ministra de Foment, Ana Pastor, hagi decidit –si d'ella depèn- no prorrogar cap concessió d'autopistes. Per gestionar les autopistes de l'Estat, el ministeri vol crear una empresa pública i nacionalitzar-les per compensar el forat causat per les radials, segons explica El Confidencial.
Aquesta empresa pública de nova creació prendria la gestió de les autopistes a mida que anessin entrant en bancarrota o acabin la seva concessió. D'aquesta manera, la primera autopistes de peatge que seria nacionalitzada seria l'AP-1 entre Burgos i Guipúscoa, la concessió de la qual venç a finals de 2018. La següent seria l'AP-7, a la què se li acaba la concessió el 2019.
Així, les autopistes rendibles contribuirien a compensar el forat creat per les carreteres en bancarrota.
Autopistes en bancarrota
El jutjat ha ordenat la liquidació i el cessament d'Accessos de Madrid, Ciralsa i Alazor, i rebutja els propostes de conveni dels accionistes -entre els quals figuren ACS, Sacyr, Bankia, Abertis i Globalvía- i la del Ministeri de Foment.
A l'octubre de 2012, aquest jutjat va declarar el concurs voluntari de creditors de les concessionàries de les autopistes radials de Madrid R-3 i R-5 amb un passiu conjunt de 2.022 milions d'euros, i va nomenar administrador concursal al Ministeri de Foment.
Posteriorment, al setembre de 2014, és va iniciar la fase de conveni, i l'Administració va presentar en els diferents jutjats on s'estan despatxant els concursos de creditors la seva proposta de conveni, que implica gestionar a través d'una empresa pública les empreses que entrin en la situació de concurs i aplicar una quitança del 50% al seu deute.
Accessos de Madrid, una dels concessionàries d'ambdues radials, té un passiu de 1.367,2 milions i un actiu de 1.565 milions, mentre que Alazor Inversions, l'altra gestora, compta amb un passiu de 654,8 milions i un actiu de 817 milions.
El trànsit que les autopistes radials de Madrid va créixer un 7,2% durant l'any 2015, però tot i això la seva utilització és un 62% menor a la mitjana de les 28 autopistes i túnels de peatge de l'Estat.
Aquesta empresa pública de nova creació prendria la gestió de les autopistes a mida que anessin entrant en bancarrota o acabin la seva concessió. D'aquesta manera, la primera autopistes de peatge que seria nacionalitzada seria l'AP-1 entre Burgos i Guipúscoa, la concessió de la qual venç a finals de 2018. La següent seria l'AP-7, a la què se li acaba la concessió el 2019.
Així, les autopistes rendibles contribuirien a compensar el forat creat per les carreteres en bancarrota.
Autopistes en bancarrota
El jutjat ha ordenat la liquidació i el cessament d'Accessos de Madrid, Ciralsa i Alazor, i rebutja els propostes de conveni dels accionistes -entre els quals figuren ACS, Sacyr, Bankia, Abertis i Globalvía- i la del Ministeri de Foment.
A l'octubre de 2012, aquest jutjat va declarar el concurs voluntari de creditors de les concessionàries de les autopistes radials de Madrid R-3 i R-5 amb un passiu conjunt de 2.022 milions d'euros, i va nomenar administrador concursal al Ministeri de Foment.
Posteriorment, al setembre de 2014, és va iniciar la fase de conveni, i l'Administració va presentar en els diferents jutjats on s'estan despatxant els concursos de creditors la seva proposta de conveni, que implica gestionar a través d'una empresa pública les empreses que entrin en la situació de concurs i aplicar una quitança del 50% al seu deute.
Accessos de Madrid, una dels concessionàries d'ambdues radials, té un passiu de 1.367,2 milions i un actiu de 1.565 milions, mentre que Alazor Inversions, l'altra gestora, compta amb un passiu de 654,8 milions i un actiu de 817 milions.
El trànsit que les autopistes radials de Madrid va créixer un 7,2% durant l'any 2015, però tot i això la seva utilització és un 62% menor a la mitjana de les 28 autopistes i túnels de peatge de l'Estat.