Les 10 persones que més diners guanyen a Instagram
Actrius, models i esportistes es fan d’or a través de les publicacions patrocinades a la xarxa social
Que Instagram ha passat de ser una xarxa social de compartició de fotografies a un fenomen de masses no és cap secret. Ara ja serveix des de marcar tendència fins a construir famosos o vendre productes.
De vegades, alguna de les fotografies que passen pel nostre timeline, tot i no ser estrictament un anunci de la pròpia xarxa, estan patrocinades. Quants cops heu vist l’influencer de torn lluint el mòbil de la marca X o bevent la beguda de la marca Y? Normalment aquestes “aparicions” no són fortuïtes, sinó que estan patrocinades.
Si voleu saber les fortunes que cobren alguns famosos per cadascuna d’aquestes fotos, a continuació us n’hem preparat un recull de les 10 més importants.
- Selena Gómez. Li diuen la Reina d’Instagram i no és perquè sí. Amb només 24 anys, l’ex-estrella Disney i cantant de pop nord-americana té 123 milions de seguidors –el número 1 mundial–. I atenció, una publicació seva en la que hi aparegui un producte o marca costa ni més ni menys que 550.000 dòlars.
- Kim Kardashian. En el segon lloc hi tenim una de les celebrities més populars en xarxes. Segons Forbes, l’estrella va facturar més de 50 milions de dòlars el 2016 només en publicitat a Twitter, Facebook i Instagram. Un anunci al seu perfil –seguit per 101 milions d’usuaris arreu del món–, costa 500.000 dòlars.
- Cristiano Ronaldo. L’Instagram del jugador estrella del Real Madrid no només conté selfies amb poca roba, sinó que també hi ha força posts patrocinats. Publicitàriament, Cristiano s’ha especialitzat en productes d’alta gamma, com ara telèfons mòbils, hotels de luxe o productes que duen la seva marca. Anunciar-se en el seu perfil amb 95,6 milions de seguidors costa uns 400.000 dòlars per publicació.
- Kylie Jenner. A partir d’aquí és on, com a mínim a mi, se’m comença a complicar identificar els famosos. Kylie Jenner és la petita de les germanes Kardashian. De “professió” dissenyadora, el seu perfil està ple de fotografies de moda, maquillatge i cosmètics. Voleu que anunciï la vostra línia de productes? 400.000 dòlars seran suficients per arribar als seus 95,6 milions de seguidors.
- Kendall Jenner. La següent a la llista també forma part del clan Kardashian. És model i estrella televisiva als Estats Units. Per 370.000 dòlars podeu arribar als seus 81,7 milions de seguidors.
- Khloe Kardashian. Sense canviar de família, la rossa de les Kardashian acostuma a fer servir la xarxa social per oferir consells de fitness i vida saludable. Consells que, per 250.000 dòlars, poden orientar-se cap al vostre producte o servei.
- Kourtney Kardashian. I per acabar amb la família, la primigènia del clan compta amb 58,1 milions de seguidors. Anunciar-se en una de les seves fotografies costa també uns 250.000 dòlars.
- Cara Delevingne. En el número 8 del rànquing hi trobem l’actriu i model britànica de 24 anys. Adreçar-se als seus 40,4 milions de seguidors és una mica més econòmic: 150.000 dòlars per publicació.
- Gigi Hadid. Aquesta model nord-americana d’origen palestí-holandès acostuma a penjar fotografies més aviat lleugeres de roba. Amb 34,9 milions de seguidors, cobra 120.000 dòlars per cada entrada patrocinada.
- Lebron James. I pel mateix preu que Gigi Hadid, podem arribar als 30,7 milions de seguidors de Lebron James, l’estrella de l’equip de bàsquet Cleveland Cavaliers.