Les reclamacions, a l'abast de la mà

Innovació

AirHelp, l'app per reclamar a les aerolínies

VIAempresa destaca l'aplicació mòbil de la setmana, una app que gestiona les incidències als aeroports

La gran majoria dels que estem acostumats a viatjar en avió de manera més o menys regular sabem que, un cop arribem a l'aeroport, hem de carregar-nos de paciència i resignar-nos a patir una bona estona: Llargues cues, canvis de porta, retards o, si tenim mala sort, que les maletes no arribin al destí amb nosaltres.

No obstant, com a passatgers, tenim una sèrie de drets que, en cas de no complir-se, podem reclamar. El problema és que no acostumem a fer-ho. Els processos de reclamació sovint son lents i difícils, i un cop hem acabat el viatge, només tenim ganes de sortir de l'aeroport i arribar a casa.

AirHelp és una app que ens facilita enormement el procés de reclamar a les companyies aèries.



Un cop ens descarreguem l'app (gratuïta per iPhone i Android), un botó prominent a la pantalla principal ens convida a iniciar una reclamació.

En primer lloc, haurem d'indicar el motiu de la queixa seleccionant si el nostre vol ha estat retardat, cancel·lat, o si hem tingut problemes amb el nostre seient.

Tot seguit, l'app ens demanarà que indiquem l'aeroport de sortida i arribada, si el trajecte era directe o amb escales, el número de vol, i la data del viatge.

Per acabar, podem especificar informació més detallada sobre la incidència: Quant de temps de retard vàrem acumular, si la companyia ens en va donar alguna explicació, i les nostres dades de contacte.

 



A partir d'aquí, AirHelp es posa a treballar per nosaltres. Ells s'encarreguen de fer tota la paperassa amb la companyia i intentar obtenir-ne una compensació econòmica.

El punt més interessant de tot el procés és que no té cap cost per nosaltres. Si AirHelp aconsegueix una indemnització, se'n queden un 25% en concepte de comissió de servei, i si no, no cobren res. Per tant, és d'esperar, que sempre intentaran obtenir la compensació més elevada possible.