• Innovació
  • El responsable del centre de recerca d'Amazon a Barcelona, al Big Data Congress

El responsable del centre de recerca d'Amazon a Barcelona, al Big Data Congress

La tercera edició de la trobada que organitza Eurecat explicarà la manera d'extreure valor de l'analítica avançada en diferents sectors

Marc Torrent és el director del Big Data Congress. / Cedida
Marc Torrent és el director del Big Data Congress. / Cedida
Redacción VÍA Emprendida
Barcelona
17 d'Octubre de 2017
Act. 17 d'Octubre de 2017

La incorporació del Big Data i de l’analítica avançada “està en auge tant a les grans com a les petites i mitjanes empreses de tots els sectors”, apunta Marc Torrent, director del Big Data Congress Barcelona. Torrent fa referència al número de casos d’èxit i de projectes que es presentaran a la nova edició del certamen que comença dimecres 25 d'octubre a Barcelona. L'esdeveniment està impulsat pel centre tecnològic Eurecat, Oracle, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona. Entre els participants destaca el director del nou Centre de Recerca i Desenvolupament sobre Machine Learning d’Amazon a Barcelona, Hugo Zaragoza, qui compartirà la seva visió sobre l’analítica avançada en el mercat i el seu futur, amb la ponència “Machine learning a Amazon”. 

 

Durant els dos dies que durarà aquesta tercera edició del congrés, que ja registra més de 1.200 inscripcions, empreses i experts explicaran casos reals de “com s’està fent la transició d’antigues a noves plataformes i la manera d’extreure valor de l’analítica avançada en diferents sectors”, ha explicat Torrent. La primera jornada dedicarà una sessió a les aplicacions del Big Data i el seu impacte en el negoci, amb intervencions d’experts com Ramon Dalmases, gerent del Big Data Lab de Caixabank; Natalia Fernández, country manager de Board Ibérica, i Miquel Gummà, cofundador de Foot Analytics.

Construir amb les dades

La ponència principal, “Construint al voltant de les dades”, anirà a càrrec de Marco Bressan, Chief Data Scientist a Satellogic, on està reunint a un equip d’experts en Intel·ligència Artificial per construir una plataforma global d’anàlisi en temps real. Durant la seva trajectòria, Bressan ha participat en més de 30 publicacions científiques i 11 patents i ha liderat equips d’organitzacions capdavanteres com Xerox i BBVA. 

 

La manera de conceptualitzar, posar en marxa i gestionar projectes Big Data, així com la planificació, el càlcul de rendibilitats econòmiques i la configuració de l’equip són els eixos d’una altra de les sessions destacades de la primera jornada, a la que seguirà una ponència dedicada a la creació d’equips de Big Data dins les organitzacions, a partir de la visió d’empreses com MediaMarkt España & Portugal i Social Point.

Premis a la innovació

El segon dia del Big Data Congress incidirà en el vessant més tecnològic, fent referència a les tendències més punteres a escala d’infraestructura, a través de l’experiència d’empreses pioneres en la combinació d’eines i el desenvolupament de les plataformes més sofisticades, amb ponents com Marc Planagumà i José Luís Sánchez, Big Data Platform Managers de ServiZurich, i l’enginyer d’Springer Nature GMBH, Pere Urbón.

Seguidament es lliuraran els premis "Big Data Talent Awards" que tenen com a objectiu reconèixer els projectes de fi de màster, postgrau i tesis doctorals relacionats amb Big Data i Data Analytics amb més impacte socioeconòmic i amb la més gran innovació tecnològica. També hi haurà una taula rodona sobre les tendències tecnològiques més actuals i una sessió sobre el cicle d’estudi per arribar a configurar la solució d’arquitectura, software i algorítmica més adequada, amb experts com Nicolás Herrero, Lead data scientist de Wallapop; Jose-Miguel Pulido, cofundador de Promofarma; Stefano Costantini, Data scientist de Schibsted Media Group, i Albert Isern, CEO de Bismart.