Amazon entra al negoci dels supermercats
El gegant de l'e-commerce comença a comercialitzar productes d'alimentació i per a la neteja de la llar, competint amb les grans firmes de distribució
Ara, el gegant de l'e-commerce acaba de fer el salt a l'alimentació i la neteja de la llar, entrant a competir directament amb les grans cadenes de supermercats. Als Estats Units, Amazon ja fa temps que ofereix aquest servei, fins i tot permet comprar alguns articles directament prement un botó físic que qualsevol usuari pot enganxar-se a la cuina o rebost. Per exemple, quan s'acaba el detergent n'hi ha prou amb polsar un botó enganxat a la rentadora per afegir-lo a la comanda.
l desplegament del sector d'alimentació i neteja a l'estat és, de moment, més subtil. Ara per ara encara no s'hi poden comprar productes frescos –tot i que la cadena ja ha anunciat que això canviarà ben aviat.
Pel que fa a l'enviament, les comandes se serveixen en un termini de 24 hores, tot i que en algunes poblacions, com ara la Comunitat de Madrid, si la comanda es realitza a abans de les 14.45 hores, el repartiment es durà a terme durant la tarda del mateix dia. A més, Amazon ha posat un formulari de contacte a disposició de petites marques i productors que vulguin vendre els seus productes a través d'aquesta nova secció.
Amazon Flex, l'Uber dels repartiments a domicili
Coincidint en el temps, Amazon acaba d'introduir als Estats Units –de moment només a Seattle– un nou servei anomenat Flex que permet que qualsevol persona que disposi d'un vehicle i un telèfon mòbil es converteixi en repartidor.
Segons sembla, aquests repartidors s'encarregaran d'entregar els paquets que hagin seleccionat Amazon Prime Now com a mètode de repartiment –entrega en una hora– i cobraran entre 18 i 25 dòlars l'hora.
La companyia preveu que en les pròximes setmanes el servei estigui disponible a Manhattan, Chicago, Baltimore, Miami, Dallas, Austin, Indianapolis, Atlanta i Portland.