• Innovació
  • Amazon obre la seva primera llibreria física

Amazon obre la seva primera llibreria física

La gran e-commerce obre una botiga física a la Universitat de Seattle en la qual les opinions dels lectors que l'han comprat online hi tindrà molt a veure

Títol de la imatge
Títol de la imatge
Quico Domingo
05 de Novembre de 2015
Act. 05 de Novembre de 2015
Sembla mentida. Els llibreters de tota la vida ja fa temps que culpen Amazon de gran part dels seus mals i ara, per si no n'hi hagués prou, la companyia de Jeff Bezos surt de la pantalla dels ordinadors per obrir una botiga física, batejada amb el nom d'Amazon Books al campus de la Universitat de Seattle. Més enllà de disposar d'uns preus pràcticament sempre imbatibles i un catàleg inabastable, fins ara Amazon no podia igualar el plaer de tocar els llibres, xerrar amb altres compradors o amb venedors experts o, fins i tot, amb la immediatesa d'anar a la llibreria, comprar el llibre i endur-se'l a casa al mateix moment.

Tot i ser una llibreria física, l'espai té poc de tradicional. D'entrada, l'establiment, d'uns 500 metres quadrats, disposa de prestatgeries amb els llibres col·locats de cara, amb la portada a la vista, en lloc de mostrar només els lloms dels exemplars. El motiu d'aquesta organització dels llibres és, sempre segons Amazon, la de mostrar l'obra de l'autor tal com es mereix en lloc de disposar del nombre més gran de llibres possible en estoc.

Un altre element curiós de la nova Amazon Books és la manera com es triarà la selecció de títols que hi ha a la venda. A banda de la tria dels seus especialistes, es tindran en compte dades sobre els patrons de venda de les botigues online, com ara el nombre de vendes o les puntuacions.

A més, cada exemplar té una petita targeta a sota en la qual es destaca una opinió d'un usuari que l'hagi comprat. D'aquesta manera, Amazon pretén "humanitzar" les dades de les quals disposa. L'experiència diu que els usuaris sempre ens fiem més de les opinions dels nostres semblants que d'aquelles que provenen del mateix venedor.

No obstant això, Amazon considera que les xifres de vendes no són l'única cosa determinant. Per exemple, el llibre Bald, Fat & Crazy, tot i ocupar el lloc 622.000 en el rànquing dels més venuts, totes les valoracions dels usuaris que l'han comprat són de 5 estrelles, fet que l'ha fet candidat per ser a les prestatgeries de la nova botiga.

Segons han explicat els seus responsables, aquesta llibreria és una prova de concepte que, en el cas de resultar exitosa, es replicaria en altres indrets del món.